Kecske, az állat:)
Szöveges ítélet
Fiatal, friss jogsis idiótaként kellett nekem egy autó. Mindenképp valami idősebb autót kerestünk, amin meg lehet tanulni vezetni, szerelni (ezek sikerűltek, főleg a szerelés), és az se baj ha megfogok vele egy szalagkorlátot. Jött egy lehetőség, hogy olcsón egy régi vasat megvehetek. Öröm-boldogság, kezdtem egy hátsódobbal, mert azt az előző tulaj elhagyta, meg 2 lengéscsillapítóval hátra, meg nem volt rajta jobb oldali visszapillantó...ezeket olcsóságban megoldottam. visonylag gondtalanul vezettem pár hónapig, a féltengely kotyogott kanyarban, annyira nem érdekelt: ment mint a meszes, autópályán sikerűlt kisajtolni belőle 195 km/h sebességet, életem filmje le is pergett előttem, de egyszer élünk. Az autó motorja hihetetlen erősnek tűnik, a futómű viszont sose volt jó szerintem: magas az autó a súlyához képest, kanyarokban igencsak dől! no nembaj az ember nem driftelni akar vele...nos pár hónap használat után jelentkeztek a hibák! a féltengelyt egy kanyar kihúzta a diffiből, és nem csak a féltengelyt barmolta szét, hanem a váltót is! bontóból sikerűlt beszerezni alkatrészt (10ezer egy féltengely+30ezer egy váltó), és itt látszik meg a francia "zseni": egy váltócseréhez ki kell emelni az egész motort, nah nembaj szervízben megoldva. Utána sikerűlt még 3 féltengelyt megenni ugyanazon az oldalon, ugyancsak kanyarokban, míg rájöttünk, hogy ennek az évjáratnak van 4-féle féltengelye minimum, és mindegyiknek más hossza van...féltengely-mizéria után, nyáron hengerfejes-lett a kecske! 30ezerből ez is megoldva, azóta a generátor nem akar tölteni, cserére szorul, továbbá a hátsó felfüggesztés és futómű elég undorító hangokat ad ki, de azzal már szórakozzon az enyészet, kiszolgálta már magát a drága...
összesítve
"+": nagyon kényelmes ülések, strapabíró és pörgős motor, jó fékek, viszonylag tágas belső tér
"-": megbízhatatlan (nem merek elmenni BP-ről), javítása elég nehéz (nehéz hozzáférni alkatrészekhez), instabil a kanyarokban, beázik a csomi, a műszerfal kizárólag PVC alkatrészei önálló életet élnek
Mindent összefoglalva szerintem nem árt ha a fiatalok ilyenen tanulják meg, hogy milyen vezetni-szerelni, én imádtam mert első autó, de még hasonlót se vennék soha többé:)
Hibalista
- féltengely, ez bedarálta a diffit, tehát váltó is, majd még jópár féltengely, hengerfejtömítés, hűtő, generátor, index-elektronika, világítás, lengéscsillapítók, küszöb rohad, a vezetőoldali ülés egy kanyarban kitört velem együtt és végigterültem az anyóson, hátsó világításpanel, kipufogó, és a futómű hátsó része csörögcsattog, nincs minden rendben vele, de ezt már magával viszi a sírba...biztos kihagytam valamit!
Ide hordtam szervizbe
parkoló csucsu barátommal, hogy ne unatkozzunk nyugodt délutánokon (:
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Skoda Fabia vagy Octavia |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
