A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » 9 (1981-1989)

9 1,6 GTD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Megane nagypapája

Szöveges ítélet

Az 1982-es év autójának gázolajos változata - ha sikerül megkímélt példányt kifogni, amivel dízel létére még nem tették meg készer a föld-mars távolságot- igen kellemes társ lehet. A Renault 9/11 (4/5 ajtós változat) a Renault ´80-as években tervezett középkategóriás családi autója, amit még a ´90-es években is gyártottak törökországban a (közel)keleti piac számára.

Motor, váltó: az 1.6-os dízel szinte elny?hetetlen konstrukció. Ha nem hajtják ki hidegen a belét, és megkapja a szükséges karbantartást (valami épkézláb olaj, megfelel? id?ben cserélve), akkor végtelenül megbízható. A vezérm? szíj állapotára nagyon érdemes odafigyelni, mert egy kicsit annó alultervezték a Renault mérnökei, és nem jellemz? rá, hogy jóval többet kibír, mint a gyári csere periódusa (emiatt állítólag csökkentették is az els? példányok eredeti csere intervallumát). A gyári 55 lóer? 4800-as fordulaton nem túl sok, autópályán a 130-140 még épphogy tartható, de komoly dolgokat ne várjunk t?le gyorsulás terén. Városban viszont a 2250@-en leadott 102 nm nyomaték lendületes autózást tesz lehet?vé a 900 kiló körüli kasznival. Fogyasztás télen 6 fölött nyáron alatt egy kicsivel.
Az 5 sebességes váltó még városban is kihasználható és egyáltalán nem "franciásan akadó" :). A kuplung elég rövid úton mozog, opelhez, vw-hez szokott vezet?nek szokatlan lesz.

Kaszni: a bajok legnagyobb forrása. A rozsda szinte mindenhol képes kikezdeni, de az eleje kifejezetten veszélyeztetett (f?leg az els? sárvéd?k sarkai, ahol belül képes megállni a viz, és az ajtók a zárak köznyékén). Valamint egy koccanás bizonyítja, hogy nem is valami er?s a kaszni, nagyon vékony anyagból van készítve az egész eleje (igaz, a nyolcvanas évek közepén a többi hasonló méret? autó sem volt egy tank). A tet?ablak kerülend? horror, ha a gumi elöregszik, akkor a beázás csak a fixre ragasztással szüntethet? meg, még az új gumi sem segít (8 ezer+beszerelésért)
A belseje viszont kényelmes bár elöl sokaknak egy kicsit alacsonyan lesz az ülés. A 400 literes csomagtér még ma is igen szépnek t?nik.

Fék, futóm?: a "komoly" teljesítményhez mért a futóm?, de a kocsi menettulajdonságaival gond nélkül megbirkózik. Inkább kényelmes, és puha, mint sportos. A hátsó torziós futóm? sajnos elég kényes pontja a kocsinak, ha elromik gyakorlatilag mehet a kukába, a javítás szinte megoldhatatlan, és eszméletlen drága. A fék nagyon jól adagolható, és elég er?s is.

Külcsíny: szerintem a dupla optikás lámpával szerelt változata (ezt az orr részt a 11-est?l örökölte egy pár kivitel) változata csinos járgány, több játékos formai elemmel, ami megkülönbözteti f?leg a korabeli német autóktól, és ami miatt persze lehet szeretni vagy utálni.

Hibalista

- indító relé (rövid id?n belül 2, azóta 4 év alatt semmi), zárszerkezetek rögzít? füle elkorrodált, váltó szimering olajcsöpögés miatt, kilométer órában eltörött egy fogaskerék ezért 0 és 40 között ugrált, beázó tet?ablak, izzitó gyertyák, vezérm? szíj+görg?k, ékszíj, m?szerfal világítás, generátor elkopott szénkefe (teljes generátor felújítás), akumulátor, alsó díszcsíkot rögzít? bolha, kézifékben elkorrodált egy elem, nem lehetett behúzni, gyári hátsó "spoiler" egyes változatainak rögzít? szemei nagyon könnyen eltörnek, a korai változatok tömörebb gumi szer? anyagból készült darabjai sokkal strapabíróbbak, lengéscsillapítók.
-
- (természetesen ezek közül van olyan, amit minden autóban cserélni kell 200.000 alatt:) Ha a szükséges karbantartásokat megkapja, akkor a karosszéria és a hátsó futóm? kivételével igénytelen hátasló.

Ide hordtam szervizbe

Baumgartner k?bánya

(egy öreg autóval nem szeretnek foglalkozni, pedig szervíz óradíj és a gyári alkatrész ugyanannyiba kerül, mint egy teljesen új megane-hoz)

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

saját szerel? megbízható szerel? : )

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1986
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 353 Következő autója? VW
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault 9 1981

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A család (főleg a gyerekek) nagy kedvence

9 1,1 - 1983
1999.11.30 150000   4,0

A traktor, ami hangos, büdös, de megy

9 1,6 GTD - 1988
1999.11.30 130000   -

Egyhat tádé,ami nem is tádé..

9 1.6 TD - 1988
2009.01.26 10000   5,0

Elpusztíthatatlan őskövület

9 1.1 tc - 1982
1999.11.30 35000   -

Ez még anyagból van

9 1,4tc - 1985
1999.11.30 40000   -

Ezüst nyíl

9 1,7 GTX Cheverny - 1988
2009.07.05 44000   -

Francia elegancia

9 1.6 D - 1983
2008.11.07 42000   -

Isten autója, rosszabb verdám sose legyen!

9 1.1 GC - 1982
1999.11.30 27000   -

Kecske, az állat:)

9 1,4 GTS - 1982
2008.05.29 50000   -

Kezdőknek ideális

9 1,1 GTC - 1986
1999.11.30 30000   -

Kezes alapmodell

9 1,6 GTD - 1985
1999.11.30 160000   -

Kis bordó francia

9 GTC (1.1 benzines) - GTL (1.4 benzines) - 1982
2016.11.26 180000   -

Kitartó szuperman

9 1,6D Broadway - 1985
2008.11.06 8597   -

Kényelmes és olcsó hulladék

9 1.4 gtl - 1984
1999.11.30 39000   -

Lendületből előzz vele

9 1,6 dízel sport verzió - 1987
1999.11.30 0   -

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)