A Megane nagypapája
Szöveges ítélet
Az 1982-es év autójának gázolajos változata - ha sikerül megkímélt példányt kifogni, amivel dízel létére még nem tették meg készer a föld-mars távolságot- igen kellemes társ lehet. A Renault 9/11 (4/5 ajtós változat) a Renault ´80-as években tervezett középkategóriás családi autója, amit még a ´90-es években is gyártottak törökországban a (közel)keleti piac számára.
Motor, váltó: az 1.6-os dízel szinte elny?hetetlen konstrukció. Ha nem hajtják ki hidegen a belét, és megkapja a szükséges karbantartást (valami épkézláb olaj, megfelel? id?ben cserélve), akkor végtelenül megbízható. A vezérm? szíj állapotára nagyon érdemes odafigyelni, mert egy kicsit annó alultervezték a Renault mérnökei, és nem jellemz? rá, hogy jóval többet kibír, mint a gyári csere periódusa (emiatt állítólag csökkentették is az els? példányok eredeti csere intervallumát). A gyári 55 lóer? 4800-as fordulaton nem túl sok, autópályán a 130-140 még épphogy tartható, de komoly dolgokat ne várjunk t?le gyorsulás terén. Városban viszont a 2250@-en leadott 102 nm nyomaték lendületes autózást tesz lehet?vé a 900 kiló körüli kasznival. Fogyasztás télen 6 fölött nyáron alatt egy kicsivel.
Az 5 sebességes váltó még városban is kihasználható és egyáltalán nem "franciásan akadó" :). A kuplung elég rövid úton mozog, opelhez, vw-hez szokott vezet?nek szokatlan lesz.
Kaszni: a bajok legnagyobb forrása. A rozsda szinte mindenhol képes kikezdeni, de az eleje kifejezetten veszélyeztetett (f?leg az els? sárvéd?k sarkai, ahol belül képes megállni a viz, és az ajtók a zárak köznyékén). Valamint egy koccanás bizonyítja, hogy nem is valami er?s a kaszni, nagyon vékony anyagból van készítve az egész eleje (igaz, a nyolcvanas évek közepén a többi hasonló méret? autó sem volt egy tank). A tet?ablak kerülend? horror, ha a gumi elöregszik, akkor a beázás csak a fixre ragasztással szüntethet? meg, még az új gumi sem segít (8 ezer+beszerelésért)
A belseje viszont kényelmes bár elöl sokaknak egy kicsit alacsonyan lesz az ülés. A 400 literes csomagtér még ma is igen szépnek t?nik.
Fék, futóm?: a "komoly" teljesítményhez mért a futóm?, de a kocsi menettulajdonságaival gond nélkül megbirkózik. Inkább kényelmes, és puha, mint sportos. A hátsó torziós futóm? sajnos elég kényes pontja a kocsinak, ha elromik gyakorlatilag mehet a kukába, a javítás szinte megoldhatatlan, és eszméletlen drága. A fék nagyon jól adagolható, és elég er?s is.
Külcsíny: szerintem a dupla optikás lámpával szerelt változata (ezt az orr részt a 11-est?l örökölte egy pár kivitel) változata csinos járgány, több játékos formai elemmel, ami megkülönbözteti f?leg a korabeli német autóktól, és ami miatt persze lehet szeretni vagy utálni.
Hibalista
- indító relé (rövid id?n belül 2, azóta 4 év alatt semmi), zárszerkezetek rögzít? füle elkorrodált, váltó szimering olajcsöpögés miatt, kilométer órában eltörött egy fogaskerék ezért 0 és 40 között ugrált, beázó tet?ablak, izzitó gyertyák, vezérm? szíj+görg?k, ékszíj, m?szerfal világítás, generátor elkopott szénkefe (teljes generátor felújítás), akumulátor, alsó díszcsíkot rögzít? bolha, kézifékben elkorrodált egy elem, nem lehetett behúzni, gyári hátsó "spoiler" egyes változatainak rögzít? szemei nagyon könnyen eltörnek, a korai változatok tömörebb gumi szer? anyagból készült darabjai sokkal strapabíróbbak, lengéscsillapítók.
-
- (természetesen ezek közül van olyan, amit minden autóban cserélni kell 200.000 alatt:) Ha a szükséges karbantartásokat megkapja, akkor a karosszéria és a hátsó futóm? kivételével igénytelen hátasló.
Ide hordtam szervizbe
Baumgartner k?bánya
(egy öreg autóval nem szeretnek foglalkozni, pedig szervíz óradíj és a gyári alkatrész ugyanannyiba kerül, mint egy teljesen új megane-hoz)
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
saját szerel? megbízható szerel? : )
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 353 | Következő autója? | VW |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
