Vén francia is tud csodákat m?velni
Szöveges ítélet
Váltó: 150 km-en belüli lerohadás! Pech! Rejtett hiba, ahogy kés?bb kiderült. Az eladó a szemembe röhögött, hogy sikerült palira vennie. Legszívesebben megfojtottam volna amikor széttárta a kezeit és annyit mondott csak, hogy kipróbáltam és aláírtam, hogy m?köd?képesen vettem át. Még a javítás felét sem volt hajlandó kifizetni, röhögött a markába. Kül. 8,5 évig egy svájci macáé volt a kicsike rendszeresen vezetett szervízkönyvvel, az országba egy ma is praktizáló labdarúgó játékvezet? hozta be, egyszer?bben BÍRÓ, aki a mai napig látható a futballmérk?zés közvetítéseken. Na ? vágott át, mint sz..rt a palánkon. Megjavíttattam, Renault szervíz Békéscsaba, 40 ezer magyar forint, ez 1996-ban elég húzós volt, az autó árának 10%-a. (léptet?villa és 3 db logokai retesz a külföldi raktárból+szerelés szét és össze + 15 nap pihen?)
Összességében elégedett voltam a kicsikével, mert termetéhez (800kg) képest egy elég er?s, 70 paci körüli motorral áldotta meg a tervez? (lásd a fantázianevet: Flash). Tulajdon képpen a sok pici kopogó hang, meg a budapesti közutakon és csak a padkán parkolni tudásból adódóan könnyen elállítódó futóm? és kontakthibák ellenére az elégedettségemnek szeretnék hangot adni. Cáfolni szeretném a jó autó-rossz autó beidegz?déseket. (Francia autó) Ezeket az általánosításokat szerintem az önállóan gondolkodni nem képes és gyorsan, sok pénzt keresni akaró szerel?k találják ki, mert a Renaul 5 nem egy olyan típus amin 2 perc alatt ki lehet valamit cserélni és kaszálhatsz 5 ezret. Ennek és általában a francia autóknak külön filozófiája van, ami kis odafigyeléssel és gondolkodással akár laikusként is elsajátítható. (Persze csak akkor ha szereted amid van és érdekel egy kicsit a technika) Na, szóval ha mindent-mindent összeadok amit a 7-8 év alatt a gépre költöttem és mérleget vonok az egy km-re jutó szervízköltségre vonatkozóan, akkor nem jártam sokkal rosszabbul mintha német autót hajtottam volna.
Motorikusan tökéletes volt, 2 olajcsere között a mai napig nem kell utántölteni. :-) Még manapság is megkapja a zöld kártyát, nem kell hozzá baráti alapon bemenni a vizsgára.
A korrózióval is csak 15-16 évesen jelentkeztek az els? problémák, szerencsére csak felületiek. (Van valami a metálfényezésben, meg a sózott téli utak utáni bedobok két százast és leöblítelek alul-felül gondolkodásban)
17 és fél évesen adtam el egy ismer?sömnek 100 ezerért haveri alapon, akivel a mai napig s?r?n eszmét cserélünk. Még így, 19 évesen is rendszeresen alázza a vetélytársakat az érdi emelked?n. :-)
Ja, err?l jut eszembe, hogy az el?z? barátn?m sokat vezette és eléggé szembeötl? tény volt azt látni, hogy mennyire élvezi a váci úti lámpáknál lemaradó nagyobb kocsikat és az értetlen menedzser urakat, hogy egy pici lány és pici autó párosításban méltó ellenfélre akadtak. Nyomták is a pedált csak úgy dülledt a szemük az er?lködést?l...
Összefoglalva, ha sokáig akarsz üzemeltetni egy kocsit legyen az román, francia, német, vagy amerikai, együtt kell élni vele, idejében fel kell ismerni a problémáit és ésszer? döntésekkel folyamatosan szervízeltetni kell, csak ebben az esetben fogsz kellemes emlékekkel visszagondolni egy-egy "társadra" aki annyi helyre elvitt téged.
Hibalista
- -Váltó: 3-as fokozatban ragadt, a vásárlást követ? napon. Részletek a mesél?s részben...
- -Indítómotor: 150 ezernél, természetes kopás, szénkeféket kellett cserélni
- -Kerékcsapágyak: 100 ezrenként, páros csere el?l, kés?bb hátul is. A hátsók kicsit többet bírtak.
- -Vízpumpa: 170 ezernél. még szerencse, hogy éppen haza értem amikor eldurrant.
- -Komplett váltó csere: Olajfolyás miatt olcsóbb volt egy bontott váltót felrakni mint ismét szerelni és méregdrága kütyüket hajkurászni. 16 ezer forint (2000-ben) + beszerelési költség baráti áron.
- - Jobb els? világítás: Egy döccen?nél megadta magát az üveg, egyszer?en kiesett. :-) kompletten bontóból cseréltem mert a tükör réteg úgyis félig megvakult már, biztosan régóta nem zárt tökéletesen a ragasztás.
- -A természetes elhasználódásból adódó költségeket nem részletezem, az megszokott. :-)
-
Ide hordtam szervizbe
Renault szervíz Békéscsaba.
Amíg nagyot kaszálós problémáról volt szó, nyaltak-faltak (váltó jav.), de ha kisebb eseti és filléres dolog következett volna akkor azt se vették észre, hogy behajtottam az udvarba egy 17 éves vén szekérrel. (Bezzeg amikor nem náluk rendeltem az új Cliómat vérig voltak sértve!) Vajon miért?
Mindegy, szerencsére már nem kell keresnem ezt a csapatot.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Fiatalkori ismer?s-barát, egykori Renault szalonos szerel? kés?bbi magánpraxissal, sok ellesett trükkel.
Személyes kapcsolatból adódóan mindig megtaláltuk a legolcsóbb és leghatékonyabb megoldást a javítandó problémákra. Akinek öreg Renaultja van, javaslom, hogy építsen ki egy ilyen kapcsolatot, mert minden öreg franciának lelke van, azt pedig ápolgatni illik!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 1200s | Következő autója? | Clio |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
