Sanyi bácsi izomgépe
Szöveges ítélet
Sanyi bácsi egy piros 105-ös és még egy piros Skoda (120-as!!!) után ült bele élete elsö nyugati autójába. Nagy volt az öröm a családban. Az eltelt évek alatt nekem nagyon a szívemhez nött a kis "patkány" ahogy Sanyi bácsi nevezi öt. Patkányságról szó sincs itt kérem szépen, itt a letisztult, modern formák uralják a terepet. Hátulról 10 évvel megelözte a többieket a felsö lámpákkal, igaz elülröl nevezzük az összhatást inkább barátságosnak minthogy szépnek. egy fontos: oldalról ne nagyon nézegessük az autót, mert harmóniát még elvétve se találunk rajta, tehát csak szemböl vadíthatunk vele:) A gép már már sportos is lesz a két gyári(!!!) Hella ködfényszórótól, igaz nincsen Powerdome vagy hasonló, de a szép dísztárcsák és a makulátlan piros fényezés a legszebb 5-össé teszik amit valaha is láttam. Mondjuk ez nem annyira nehéz hiszen sajnos a legtöbb korabeli társáinak állapotára a fostalicska, takonykarika és ruskós gatya jelzök illenek a legjobban. De Sanyi bácsi gépe kivétel. Hamár említettük a markánsan sportos külsöt, nem mehetünk el a futómü mellett ami azon kívül hogy nem esik szét egy kalap szar. A viselkedéséröl: rossz úton ráz de mégsem sportosan precíz. Az autóbuzibb kollegák kérdezhetik:"Hogy viselkedik kanyarban? Alulkormányoz vagy túl? Jön a fara gázadásra?" Erröl sajnos nem tudok nyilatkozni, mert ember legyen a talpán aki ennek a gépnek a határait kutatja. Tehát öszintén, fingom sincs, de érzésre, semmi alul-vagy túlkormányzottság ez csak borulni akarna. A motor nem az 1.4-es hanem az 1.1-es izomgép. A szívató kihúzása után gyönyörü dácsiás hanggal kel életre az eröforrás, Alonso Renaultja is megirigyelné. Nem úgy a motor teljesítményét. Városban gond nélkül elboldogul a gép, aki nem zúz annak tökéletesen megfelel. Autópályán 110-ig szereti utána eléggé bizonytalan. 140-ig mertem neki a legjobban megtolni, de az üveghangon pörgö motor, a holtjátékos kormány és az említett futómü miatt olyan koncentácót igényel a gép mint a forma1 turbó korszakából származó 1200 lóerös gépek:) Országúton brutális az elözés, a gázpedál állása teljesen mindegy, a gép nem megy, csak a visszaváltás rövidíti meg a halálfélelmet amikor jön szembe a Renault Magnum. Az elözés után csurom vízre leizzadva kapcsolhatjuk az ötödiket. Tehát marad a szép motorkímélö vezetés és ezt a megbízhatóságával hálalja meg a gép. Összefoglalva, aki nem vezet sportosan és egy kisfenntartású és megbízható gépre van szüksége az jól jár vele. De vigyázni kell, nehogy gányoltat vegyen az ember. A fogyasztása autópályán országúton 7-7.5 városban 8-8.5. Sanyi bácsi, hatlmas császár vagy, haszáld még egészséggel sokáig a kis patkányt! Halljátok ez egy nagyon meleg gép!:)
Hibalista
- Csak elektromos apróságok.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 120L | Következő autója? | ha lesz pénzem S600 V12 BITURBO |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
