Renault, a legjobb barát, aki mindig velem van
Szöveges ítélet
Nagyon szeretem, s eddig 5000 km-t tettem bele. Nagy Renault-os vagyok, Renault 4-ben nőttem fel, s most is van egy, amit apám hajt.
A találkozás Budapesten történt, onnan hoztam haza a kicsikét májusban Szombathelyre (kb. 250-300 km). Másnap leesett a kipufogó, de ezt már vételkor láttam, hogy nem sokáig bírja. Kezdettől fogva szépen viselkedik, semmi panaszom nem lehet, mert eddig sehol nem hagyott cserben és tudom, hogy nem is fog az útszélen hagyni! Szeretem, ha tiszta a pohár, ezért lecseréltem a motorolajat (Valvoline MaxLife 15W-40), légszűrőt (Champion), gyertyákat (Champion), sebváltóolajat (Valvoline) és végül a hűtővizet is. Kényelmes, pár műanyag zörög néha (ventillátor vmiért néha nyöszörög). Azóta voltam már a Balatonon is, 3 utazótáska + hűtőláda + sátor + a barátnőm. Ketten elöl, csomagok pedig elfértek hátul úgy, hogy csak a kisebb ülésrészt hajtottam le.
Fogyasztáról annyit, hogy 4.8 öreguras vezetés mellett, tempósabb előzéses vezeténél 5-5.5, ha pedig állatul vezetek ritkán 6l országúton. Maximum 160-at megy, de jobban szereti a 100-130-at. Dinamikus, városban lámpánál lehet vele gyalázni, de nem erre használom.
Nagyon jól lehet vele parkolni, kicsi helyekre is könnyedén betolatok. Az úttartás franciásan kellemes, nem érzem a veséimet kijönni (volt Suzikink, annak halál a futóműve), gödröket szépen veszi, kicsit érezni azért. Anno egy hónapja sikerült egy jó mély kátyúba mennem, valószínű futómű elállítódott, majd beméretem. Kanyarban picit dől, mint minden francia, s ezt is szeretem benne. Apróbb érdekességek vannak, mint pl. visszaváltásnál 3.ba a durrogás (elvileg ez szelep probléma lehet), néha több indítózás (talán az AC pumpa), de ezen kívül semmi gondom.
Mit mondjak még? Szeretni való barát, aki mindig velem van!
Minden autót szeretni kell, s akkor biztosan nem lesz csalódása az embernek. S szerintem egy nagy törvény: Te és az autód egymásért vagytok!!! Ne hidd, hogy csak az autó van érted, törődj vele és ápold, mert neki is lelke van!
További kilométerek után még írok!
Addig ia üdv, T. Dani
Hibalista
- - kipufogódob (Bosal 7.000,- Franciakulcs Kft.-nél)
- - tűzkarika (Unix)
- - termosztát
- - bal féltengely gumiharang
-
- Ezek kopó alkatrészek!
Ide hordtam szervizbe
Apám + én cserélünk gyertyát, olajat, légszűrőt, egyéb könnyű munkák, mint pl. kipufogó és hűtővíz csere
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Zentai Autószerviz - Gyöngyöshermán - Amikor piszkos meló volt, (mint pl. féltengely gumiharang csere) egyéb beállítások (pl. műszerrel alapjárat)
Azért 8-as, mert az olajat nem fogta fel gumiharang cserénél, így a 300 km-t futott sebváltó olaj ki lett burítva, helyette én töltöttem újra Valvoline-al. PRECÍZ, BECSÜLETES SZERELŐ? CSAK JÓT TUDOK RÓLA MONDANI! S nagy Renault (főleg R4 és R5) mágus.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 124000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 4 TL 850cm3 | Következő autója? | Renault 5 GT Turbo vagy Alpine Turbo, ha pedig sok pénzem lesz Mitsubishi L200 vagy Nissan Navara |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
