Renault 5 GT Turbo..... szeretem.....
Szöveges ítélet
Az els? nyugati autó a családban egy sima 1.4-es R5 volt. Németországból behozott autó, nagyon megkímélt állapotban, akkor 3 évesen. Nagyon sokat vezettem, szerettem, mindenáron Turbosat akartam bel?le csinálni (a spoilerezésig jutottam). Kés?bb megláttam egy nagyon jó karban tartott t?zpiros eladó GT Turbot, elfogadható áron. Egyb?l beleszerettem, megszereztem. Kb 3 évig használtam, meg 1 évet állt egy balkezes szerel?nél. Vásárlás után semmi gondom nem volt az autóval, iszonyatosan ment és egy élmény volt vezetni. Egy hengerfej-tömítés cserére szorult, amikor elvittem a "szuper" szerel?höz (ismer?s volt). Sajnos rosszul tettem. Miután elhoztam t?le az autót 1 év (!) után, kezd?dtek vele a problémák. Alapjárat ingadozott, nehezen indult, önindító nem mindig reagált.
Mindezekt?l függetlenül motorikusan egy jól felépített autó, a 120 LE nagyon ott van. Nagyobb gázadásnál kell kapaszkodni a kormányban mert elég rendesen meglódul. Úttartása nagyon jó, kanyarvételi tempója megfelel?, gyorsulása egy élmény. Parkolni nem túl jó vele, 195-ös gumák vannak rajta, álló helyzetben baromi nehéz tekerni a korménykereket.
Viszont mókás amikor az ember piros lámpánál állva hagy egy BMW-t, amib?l lámpánál állva lenéz? pillantásokat kap a benne ül?t?l. :)))
A vízh?tésén lehetett volna mit javítani, városban lassú tempónál hamar eléri a forráspont környékét. Kisebb átalakítással a ventillátorra illesztett direktkapcsoló megoldja ezt a problémát.
Az autó jelenleg is a családban van, azóta van más, néha azért beleülök és meghajtom kicsit, nehogy ellustuljon :)) A sima 1.4-est?l 1 éve váltam meg, nagyon a szívemhez n?tt, 15 évig volt a családban. A Turbotol meg nem válok meg. Jelenleg Calibrám van, aminek a teljesítménye ugyanaz mint a R5 Turboé, dehát azért a turbofeltölt? az jelent valamit.
Egyszóval nem mai autó, de a bels? kialakítása a korabeli autókhoz képest szerintem igényes, lekerekített formák, puha m?anyagok, az ülése nagyon jól tart, sportos kormány, pedálok, jól kezelhet? pontos váltó, bivalyer?s motor (120 LE/800 kg nem rossz).
Renault 5 GT Turbo..... szeretem.....
Hibalista
- Hengerfej-tömítés, vízpumpa, kerékcsapágy
Ide hordtam szervizbe
Általában saját garázs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 5 | Következő autója? | Opel Calibra 2.0i 8V |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |