A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » 5 (1984-1996)

5 GTD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mini dízelmozdony

Szöveges ítélet

Meg kell mondanom ritka csúnya autónak tartottam, de kés?bb rá kellett jönnöm, hogy addig többnyire csak 3 ajtósat láttam bel?le. Az tényleg ronda, de az 5 ajtós semmi kivetnivalót nem hagy maga után.
Soha nem akartam dizel autót venni, de egyszer kölcsön kaptam egy dizel Fiat Tipo-t és akkor megváltozott a véleményem.
Miel?tt megvettem a Renault-t sokat gondolkodtam rajta (10 év 148 ezer km), de belevágtam, és nem bántam meg.
Azóta sem értem azokat, akik szidják a francia autókat. Els? autónak ez egy álom volt.
Mindig jól éreztem magam benne, mindaddíg amíg nem utaztam egy szintén 1986-os szintén 1,6 dízel Golf II.-vel, azután már kíválóan (a Golf ritka fapados).
No persze mondhatnánk, a GTD felszereltség sokat nyom a latba. És tényleg. Ugyan nem égészen értettem, hogy ha a m?szerfal körbe van rakva visszajelz? lámpákkal, akkor annak a fele miért nincs bekötve, köztük olyan hasznosak is, mint a h?t?folyadék tágulási tartályának folyadékszintje, és az ablakmosó tartály folyadékszintje, vagy a ködlámpa (ezt bekötöttem kés?bb).
A fogyasztás kiváló, még a WC-re is kocsival jártunk (4,7 liter gázolajból). Az üzemanyagszint visszajelz? hajszál pontos volt természetesen literben és nem Full-Half-Empty.
Presze hazudnék, ha azt állítanám, hogy nem voltak vele gondok. Probléma volt a hátsó kerekek túlnagy fékereje, el?bb blokkoltak, mint az els?k. Lehet, hogy cserélni kellett volna a féker?szbályzót? Illetve visszatér? gond volt a jobb oldali els? kerékcsapágy, abból kett?t fogyasztott el.
Kéthetente jártunk vele szüleinkhez (500km) és rendszeresen csináltunk nagyobb kirándulásokat, mindenféle el?készület nélkül bejártuk fél magyarországot.
Igazából egyszer hagyott cserben, mikor megszorult a vezérm?szíj feszít?görgöje, de a szíj ekkor sem szakadt el.
Nagyobb problémák a megvétel után voltak vele (féltengely, generátor), de ezek, mind a karbantartás hiányára vezethet?k vissza. (generátor nélkül simán elment, csak be kellett tolni)
Volt még elrohadt kipufogó, és eltörött aklakfelhúzú bovden (egyszer?en javítható zugorcs?vel).
Ha nem indult els?re, akkor tudtam , hogy kiégett egy izzítógyertya.
A motor padlózázzal igencsak föstölt, és a legnagyobb melegben is izzítani kellett indításhoz, viszont 200 ezer km után is majdnem gyári kompresszió volt benne.
A csomagtér elfogadható méret?. Általános felszerelés: h?t?táska, két nagyobb sporttáska, két doboz tele bef?ttel. De pont belefért az aljába egy nagy utazókoffer és akkor a két sporttáska még tangózni is tudott a tetején. A pótkerekék leereszthet?, igaz így igen jól rozsdásodik, de nem kell kipakolni a csomagteret, hogy hozzáférjünk. (nekem soha nem volt rá szükségem).
Meglep? módon a Renault márkaszervízzekkel jó tapasztalatom volt. Két helyre is hordtam. Illetve jártam a sarki mesterhez is.
Utángyártott alkatrész olcsón, jó min?ségben volt hozzá kapható.
Kényelem? Ugyan a derekam hosszabb út alatt már fájni kezdett, de ez megtörtént az Astrában is (igazából csak a deréktámasz segtett rajta), de 110-es tempónál a kellemes dízelmozdony-hang ellenére még lehetett benne rádiót hallgatni.
Szerintem ritka jó autó.

Hibalista

- féltengely
- generátor
- vezérm?szíj feszít?görg?
- kipufogó
- kerékcsapágy

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1986
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 148000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Következő autója? Hyundai Scoupe
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault 5 1984

További ítéletek (83 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)