Mini dízelmozdony
Szöveges ítélet
Meg kell mondanom ritka csúnya autónak tartottam, de kés?bb rá kellett jönnöm, hogy addig többnyire csak 3 ajtósat láttam bel?le. Az tényleg ronda, de az 5 ajtós semmi kivetnivalót nem hagy maga után.
Soha nem akartam dizel autót venni, de egyszer kölcsön kaptam egy dizel Fiat Tipo-t és akkor megváltozott a véleményem.
Miel?tt megvettem a Renault-t sokat gondolkodtam rajta (10 év 148 ezer km), de belevágtam, és nem bántam meg.
Azóta sem értem azokat, akik szidják a francia autókat. Els? autónak ez egy álom volt.
Mindig jól éreztem magam benne, mindaddíg amíg nem utaztam egy szintén 1986-os szintén 1,6 dízel Golf II.-vel, azután már kíválóan (a Golf ritka fapados).
No persze mondhatnánk, a GTD felszereltség sokat nyom a latba. És tényleg. Ugyan nem égészen értettem, hogy ha a m?szerfal körbe van rakva visszajelz? lámpákkal, akkor annak a fele miért nincs bekötve, köztük olyan hasznosak is, mint a h?t?folyadék tágulási tartályának folyadékszintje, és az ablakmosó tartály folyadékszintje, vagy a ködlámpa (ezt bekötöttem kés?bb).
A fogyasztás kiváló, még a WC-re is kocsival jártunk (4,7 liter gázolajból). Az üzemanyagszint visszajelz? hajszál pontos volt természetesen literben és nem Full-Half-Empty.
Presze hazudnék, ha azt állítanám, hogy nem voltak vele gondok. Probléma volt a hátsó kerekek túlnagy fékereje, el?bb blokkoltak, mint az els?k. Lehet, hogy cserélni kellett volna a féker?szbályzót? Illetve visszatér? gond volt a jobb oldali els? kerékcsapágy, abból kett?t fogyasztott el.
Kéthetente jártunk vele szüleinkhez (500km) és rendszeresen csináltunk nagyobb kirándulásokat, mindenféle el?készület nélkül bejártuk fél magyarországot.
Igazából egyszer hagyott cserben, mikor megszorult a vezérm?szíj feszít?görgöje, de a szíj ekkor sem szakadt el.
Nagyobb problémák a megvétel után voltak vele (féltengely, generátor), de ezek, mind a karbantartás hiányára vezethet?k vissza. (generátor nélkül simán elment, csak be kellett tolni)
Volt még elrohadt kipufogó, és eltörött aklakfelhúzú bovden (egyszer?en javítható zugorcs?vel).
Ha nem indult els?re, akkor tudtam , hogy kiégett egy izzítógyertya.
A motor padlózázzal igencsak föstölt, és a legnagyobb melegben is izzítani kellett indításhoz, viszont 200 ezer km után is majdnem gyári kompresszió volt benne.
A csomagtér elfogadható méret?. Általános felszerelés: h?t?táska, két nagyobb sporttáska, két doboz tele bef?ttel. De pont belefért az aljába egy nagy utazókoffer és akkor a két sporttáska még tangózni is tudott a tetején. A pótkerekék leereszthet?, igaz így igen jól rozsdásodik, de nem kell kipakolni a csomagteret, hogy hozzáférjünk. (nekem soha nem volt rá szükségem).
Meglep? módon a Renault márkaszervízzekkel jó tapasztalatom volt. Két helyre is hordtam. Illetve jártam a sarki mesterhez is.
Utángyártott alkatrész olcsón, jó min?ségben volt hozzá kapható.
Kényelem? Ugyan a derekam hosszabb út alatt már fájni kezdett, de ez megtörtént az Astrában is (igazából csak a deréktámasz segtett rajta), de 110-es tempónál a kellemes dízelmozdony-hang ellenére még lehetett benne rádiót hallgatni.
Szerintem ritka jó autó.
Hibalista
- féltengely
- generátor
- vezérm?szíj feszít?görg?
- kipufogó
- kerékcsapágy
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 148000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Hyundai Scoupe |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
