A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » 5 (1984-1996)

5 1,4i SL Tonic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kis vörös R5-ös

Szöveges ítélet

Előzmények:

Főiskola után munkahely Budapesten. Egy év küzdelem a távolsági buszon/vonaton nagy táskákkal… kemény volt. Elhatározás megszületett: kell egy kocsi.
A lehetőségeimhez mérten kerestem autót így a 15 év körüli korosztályból válogattam.
Az alternatívák ezek voltak: Opel Corsa, Ford Fiesta, Citroen AX, Peugeot 205, Renault 5, Seat Ibiza.
Ezek közül kétségtelenül az R5-ös a legszebb autó, ráadásul volt is egy példány a tágabb családi körben, mellyel már régóta szemezgettem. Történetesen az említett kis R5-ös éppen eladósorba került így a kereslet és a kínálat családon belül egymásra talált.
(Más autót meg sem néztem. Akkor még azt hiszem nem volt népítélet így magyar és külföldi fórumokról tájékozódtam (pl: http://clio.freehosting.net/Renault_5_Tonic/renault_5_tonic.html) – így jött tulajdonképpen az ötlet, hogy én viszont írok egyet)

Állapot:

Tudtam, hogy jó sora volt az autónak, de a szerelőnél azért utána érdeklődtem, hogy mire lehet számítani. Megnyugtattak, hogy ennél jobb autót ilyen kategóriában nem találok. Ők vizsgáztatták évek óta. A tulaj mindig eredeti alkatrészt rendelt bele, ha valami elromlott, télen alig használta – egyébként sem nagyon, ennek köszönhetően 120e km került bele 16 év alatt. Egy éve került bele új kuplungszerkezet. A motor nem vezérmű-szíjas hanem láncos, így azzal sem lesz gond.
Szomszéd srác autószerelő – megkértem őt is hogy nézze át. Annyi derült ki, hogy az egyik kerék valószínűleg csapágyas, de rozsdának nyoma sem volt az autón sehol. Mivel garázsban volt 16 évig a piros színe is megmaradt.

Első tapasztalatok:

Először kicsit nyekergősnek és spártainak tűnt a beltere, de gondoltam mégiscsak egy 16 éves autó. A gázpedál kicsit nehezen járt (ez viszonyítás kérdése) – egy munkatársam szerint bináris a gázpedál. :)

Mikor BP-re hoztam az autót a biztonság kedvéért rakattam bele rejtett kapcsolókat + az üzemanyag tanksapkáját is lecseréltem zárhatóra. Ennek ellenére egyszer feltörték a jobb első ajtó zárját. Nem tudom mi volt vele a célja az elkövetőnek, mert nem vitt el belőle semmit (talán egy fél doboz rágót). Talán a rádió előlapot kereste, de azt ugye nem hagyom benne. Annyit mindenesetre sikerült elérnie, hogy ledugóztattam mind a 2 zárat és szereltettem bele központi zárat.

Az első 4 évet az utcán töltötte az autó – sajnos kicsit meg is tört a vörös színe. Most bérelek egy garázst neki – így öreg korára megérdemli.

Bár én sem használom sokat (kb 10eKm/év), de még sosem hagyott cserben. A legnagyobb hidegben is pöccre indult. Hihetetlen volt számomra is, ráadásul mindezt egy 10 éves 44Ah-s aksival. A legtávolabbi hely ahol voltam vele az Horvátországban Makarska környéke volt. (Bátran indultunk el vele és nem is hagyott cserben minket)

Fogyasztása ezen az úton átlagban 6,5 liter volt (2000km ebből kb. a fele autópálya volt). Ezt az adatot egyébként városon belül is produkálja. (Néha úgy érzem, hogy teljesen független a fogyasztása attól, hogy hol és hogy használom.)

Összességében csak pozitív dolgokat tudok írni. A 60 Le – mivel 830 kg az egész – pont elég. A csomagtartó nyílás elég nagy így jól pakolható. Néhányszor már költöztem (albérletről albérletre) mióta megvan az autó és még a sarok-ülőgarnitúra is befért. Igaz, hogy három részletben és ehhez már nem volt elég lehajtani, ki is kellett csavarozni a hátsó üléseket.
Kapott egy MP3 lejátszós autórádiót plusz egy komponens szettet az ajtókba, légterelőket az ajtókhoz, egy hűtővíz hőmérőt a műszerfalba, egy kontroll-ledet a hűtőventillátorhoz, dísztárcsákat a lemezfelnire, kényszerűségből (kavics) egy új szélvédőt. A téli gumikat – mivel 10 évesek voltak azok is – inkább lecseréltem. A nyári gumikban meg volt egy szálszakadásom így inkább azokat is.

Ez a kis autó a szívem csücske. Lehet, hogy csak én voltam ilyen szerencsés ezzel a típussal – vagy talán az első gazdájával -, de nem bántam meg hogy 16 éves autót vettem. (most lesz valamikor 21 éves)

Hibalista

- Végül is a típushibák mindegyike előjött, de erre számítottam is.
- Nézzük sorban:
- - porvédő gumiharangok kiszakadtak a féltengelynél bal oldalon: csere
- - tolatólámpa kapcsoló elromlott: csere
- - a hűtő el volt tömődve - ebből fakadóan nem volt tökéletes a hűtés - megadta magát a fűtőradiátor: kapott egy új hűtőt (réz) + egy új fűtőradiátort azóta kutya baja
- - megadta magát a kipufogócső is (kilukadt): csináltattam rá újat egy kipufogósnál.
- - csapágyas lett a vízpumpa: csere
- - JE és JH kerékcsapágy elkezdett búgni: csere
- - Gyújtáskábelek elöregedtek: csere
- - Főfékhenger meghibásodott: csere
- - Fékbetétek féktárcsák elkoptak: csere
-
- Ezt a felsorolást nézve úgy tűnhet, hogy elégedetlen vagyok az autóval, de ezek többnyire kopóalkatrészek, melyeket időnként cserélni kell. Aki ezt nem látja be az valószínűleg nem az R5-ös népítéleteket olvassa. (Az vegyen inkább új autót és adja el 3 évesen.)
- Ezeken kívül voltak még apróságok melyeket saját magam tudtam orvosolni. Például:
- - beköltözött egy pók az üzemanyagszint-jelzőbe :) - kizavar
- - kiakadt a hőmérsékletszabályozó bowdenje. - visszarak
- - üzemanyagszint-jelző égő kiégett - kicserél
-

Ide hordtam szervizbe

János (ahova az előző tulaj is hordta)

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

"sárisápi szerelő" (nevét nem tudom, egy kollégám ajánlotta) - egyszer volt egy sípoló hang a szívósor felől. Erre János sajnos nem tudott mit mondani, ő meg csípőből megoldotta.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1988
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 120090
Megbízhatóság (9) Vezetett km 47000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault 5 1984

További ítéletek (83 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)