Kék villám
Szöveges ítélet
Nászajándéknak kaptuk szüleimt?l. El?ször furcsa volt, hiszen nagyobb autókhoz voltam szokva, ladákat hajtottam évekig, majd apám seat toledoját/1.9 td/. De hamar megszoktam a kis 3 ajtós kék villámot. 2 személynek kényelmes volt, ment mint a rakéta, a motorja igénytelen. A kezdeti 10-12 l-es fogyasztás egy kis karburátor beállítással 7.5-re módosult, kivéve a téli városi forgalmat, akkor kérte a 9-9.5-öt. Viszont pöcre indult. 1x hagyott ott minket, a tanksapka szell?z? eldugult, és az ac megállás és pihen? után nem bírta átszívni a benzint...De az autóklub segítségével megoldódott. Sajnos a maga 19 évével kikezdte az id? vasfoga a tipikus helyeken / jobb els?-hátsó sárvéd? és környéke, jobb ás bal hátsó doblemez, küszöbök../
Motorja mint egy DOXA óra, 90-110 között 5.5 körül fogyasztott/1.4/, s?t az alföldön sikerült 5.2-ig lemenni.
Még egy kis hibája volt: a f?t?radiátor csövei kb5 cm-re mennek el a kipufogó leöml?cs?t?l. Ha elszakad a gyári bilincs, id?nként hozzáér a leöml?höz... és kilyukad.
a f?tése egyébként messze van a ladáéhoz, kellemes langyos id?t tud csinélni az autóban, de a kabát maradhat..A csomagtartó nem túl nagy, a túlél? felszerelésem/ ékszíj, pár szerszám és tartozék/ mellé befért 1 utazótáska /60x30/ és pár apróság, de két személynek ott a hátsó ülés is..
Ha kivettem a hátsó ülést, akkor a 152l-es lehel hüt? is befért lezárt csomagtartó ajtóval... És két személlyel...
Télen egy kicsit rosszabb a helyzet: er?sebb indulások könnyen pörgésbe csaphatnak át, illetve nagyon könnyen elásta magát. És a kocsi legalacsonyabb pontja a váltó rudazat volt. Tehát: autó felül, emelö el?vesz, kocsi megemel, R berak, kocsi leenged, emel? elrak, letolat. Ha egyszerre nem megy, akkor rásegíthetünk lapáttal is...
összeségében kényelmes, kicsi,olcsó fenntartású, motorikusan elny?hetetlen kisautó, városban parkolás szempontjából ideális. Nagyon sajnáltam, amikor megváltam t?le, de sajnos kin?ttük.
Hibalista
- vízpumpa- bontott 3000
- jobb féltengely
- jobb kerékcsapágy
- kuplungtárcsa+szerkezet+kinyomócsapágy
- némi karosszéria erózió
- hátsó lengéscsillapítók
- vízcs?, ami a f?t?radiátorhoz megy.
Ide hordtam szervizbe
Horváth László Pécs /SUBARU szerviz /
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1200s | Következő autója? | citroen zx |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
