GTE... nem rossz megoldás
Szöveges ítélet
Volt már egy 1.1es R5-öm már amit átépítettem GTE-re, de mégsem olyan volt mint a gyári..Igy gondoltam egyet, és eladtam az átépítettet és vettem egy 1990es GTE-t. Alain Blue Orielle kiadást.
Ahogy mentem vele már érzetem,hogy mennyivel másabb mint amit én tettem össze..mégis csak gyári volt.
Már a vételnél láttam,hogy törve volt, dehát mit lehet tenni.Viszont 2004ben én lettem a 2ik tulaja!(94-ben jött be az országba)Belül nagyon szép volt..és ennek tényleg női tulaja volt 10 évig:)
A szép sport ülésen csak 1 kis szakadás volt!!..aki ismeri a GTT/GTE ülések hazai állapotát az tudja miről beszélek.
Szar semperit gumikkal vettem és a bal első fék nyergei bevoltak rohadva..ja és a termosztát is szar volt.
Ezeken urrá lettem(meg persze a kötelező szarokon) és egész megbizható kocsi lett belőle..ha lehet ilyet mondani:)
Francia autó lévén érdekes módon elektromos gondom sosem volt, egy kontaktos jobbos elektromos ablakon kívül.
Egy nagyon gyenge pontja volt sajnos..aza váltó..Már amikor vettem és haza mentem vele(50km) ki is dobálta az 5iket.Olajcserével még ez megszünt egy darabig, de éreztem,hogy ez nem lesz hosszú életű.Sok R5-öm volt, de csak ezen az egy darabon volt váltó hiba.
Aztán küzdöttem egyet a fűtéssel, mert bár volt benne, de én igazi herefonnyasztó időt szerettem volna csinálni.(ezért nem is írtam bele a hiba listába).
Müszerfal ki-be és már benn is volt:)
Aztán jött a nagy nap, és a váltóm úgygondolta,hogy 5ikben benn marad és nem nagyon akar onnan kijönni:) Üresbe kirángattam (szó szerint) valahogy és elhúztuk.Egyértelmű felújítás..de mivel rohadt egy dolog csak a váltót kivenni, ezért kikaptuk a motort is..hamár kinn van, akkor nem árt kicserélni a folydogáló szimeringeket, tömítéseket, szijjakat(vezérmű) stb..egy kisebb vagyont rádobtam és igazából megsem látszott rajta.A váltó is készlett így összelehetett végre pakolni.A váltó működésre fasza lett, de orrán száján dőlt az olaj belőle..nesze neked 25 ezer ft..De ki a fenének lenne kedve újra kivenni..???
Viszont így maradt az állandó szint ellenőrzés..
Jött még egy lambdaszonda csere is nemsokra rá..ebből adódóan két motortartó bak is..mivel bazi nagyokat rángatott a motor a hiba miatt..2 nap alatt elszagatta őket..gyári volt szal még időszerűnek is mondható volt.
Féket is renováltam egy idő után, mert a tárcsák sajna botrányosra koptak..majd a főfékhenger is megadta magát szépen lassan.Mindenből a legjobbat kapta szal meghálálta amikor nagy sebességről kellett fékezni.Óra szerint a 200km/h megfutotta.De olyan 140-160 között érezte magát a legjobban.
A motorról nagyon nincs mit említeni.Tette a dolgát a 94LE.Hengerenkéni befecsis volt(1721cm3) és rendesen szedte a lábait..megbontani soha nem kellett,pedig nem volt kímélve.
Ami a gyengéje volt(de ezis a korának köszönhető),hogy a "milliónyi" kis vízcső szépen fokozatosan szakadt,robbant el/fel, vagy csak finoman folyni kezdett..volt egy periódus amikor 3 nap alatt 3 kis vizcső lyukadt ki..
Fogyija városban 10liter..országúton normálisan 7-7.5
A gyári kiput lecseréltem egy komplett 50-es Proex rendszerre, szolíd hanggal.
Aztán morogni kezdett a balos csapágy..ezen semmi meglepő nincs mondjuk,de ezt frissen cserélték amikor vettem.Mivel cserélni kell, akkor már párban ha lehet ugye..Meglepetésemre a jobbos oldali még gyári volt!!Isten tudja hány százezer km után..az utángyártott(gondolom olcsóbb kategória) fos meg 20ezer km-t bírt kb..Kapott SKF-et ezek után.
Ekkor ugye a szilentek meg a gömbfejek is cserélve lettek hamár szétvan szedve..
Egy dologhoz nem nyúltam az autón.Aza kasztni..Pedig lett volna mit csinálni rajta.Főbb elemeken kemény rohadás nem volt,de sok apró hiba igen és ezért eléggé viseltesnek látszott egy-két része a kocsinak,holott azért szerkezetileg egyben volt.De egyszerüen nem voltam hajlandó 2-300ezer forintot kiadni a lakatolás-fényezésre..
Ami még idegesítő volt, aza beázó tetőablak..gyári volt, de szar.
Próbálkoztam mindenféle tömitő gumival,hogy használható maradjon, de meguntam és beragasztottam:)
Nagyon sokat mentem vele és csak 1xer hagyott ott szó szerint..(váltó).
Szerettem nagyon és vettem mellé egy szinre,szagra ugyanolyan GTE-t alkatrésznek.Szintén 90-es Orielle, de törés mentes:) Porig ültetve és keményítve.60-as nyitott Proex rendszerrel..na ennek olyan hangja volt,hogy beszartam..hosszabb távon totális hallás károsodás.160 körül halgatott el..de nem lehetett mindig annyival közlekedni:)
Aztán eladtam őket egymás után..:( Picit sok lett már.Nem volt kedvem szerelgetni..van jobb dolgai is az embernek..Nem bántam meg,hogy majd 6 évig R5-öztem. Amiket leírtam hibák, nem egyszerre jöttek ki..szal 3évre elosztva nem vészes..jópár dolog az előzö tulaj hanyagsága miatt volt és az eleőző kokány szerelők hozzánemértésének.Bele gondolva nem érte meg anyagilag..pláne,hogy vicces áron lehet túladni manapság ezeken(igaz a végén már túl akartam adni mindenáron..alkudott a vevő én engedtem csak vigye)..de azt visszakapni amit beletett az ember..soha.
Azt mondom anyagilag nem érte meg, de nem volt rossz vétel..lehet furán hangzik de így van..lehet ez egyfajta betegség volt:) 3 GTE 4 év alatt..sok türelem kelett hozzá az egyszer biztos:)
Hibalista
- Hát sok kopó dolgot cserélni kellett.gömbfejek,szijjak,tömítések,szilentek,termosztát,önindító,fék betét+tárcsa,lambdaszonda,főfékhenger,csapágyak elől,két első gátló+egy váltófelújítás stb..
Ide hordtam szervizbe
Magam és egy jó barátom csináltuk.Szerelőhöz soha nem került.Talán azért működött mindig:)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 5 | Következő autója? | opel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
