Francia black-jack
Szöveges ítélet
Megvettem. Azt hittem, jobb lesz, mint az el?z?, 123/240D kombi Mercim. Amire gondoltam, abban tényleg jobb, közel sem rohad annyira, meg egy kicsit jobban megy. De tényleg csak egy kicsit...
Az autó kívülr?l csinos, fehér, 3 ajtós, színrefújt lökhárítókkal (eredeti fényezés), központi zárral, elektromos ablakkal, viszonylag jó kasztnival.
De belül: igénytelen, zörg?s-reped?s-tör?s rideg, szürke m?anyag. Az (els?) ülések kényelmesek, hátra én nem raknék be embert, de néha szükségb?l (mazochizmusból?) bemásznak.
Aztán elkezdtek apránként jönni a hibák, az alkatrészeket felsoroltam, mindenki vonja le a következtetéseket, mi minden romolhatott el...
A franciák idióta tervezési szisztémáját már nem is ecsetelem, aki cserélt már f?t?radiátort, tudja, hogy mir?l beszélek...
Az összes hibája ellenére megtartom, mert az utóbbi 1 évben csak a f?t?radiátort, kerékcsapágyat, és h?t?gombát cseréltem.
Vannak el?nyei is: egy normális robogót sem ér, ezért nem is akarják feltörni, megy alternatív üzemanyaggal is (nem publikus :-)), múlt héten nem kapcsolt a h?t?gomba, víz felforrt, de nem lett hengerfejes.
Mivel van még itthon két nagyautó (Audi S4, Scorpio 2.8i), +sportmotor (GSXR750K1), így városban járkálni az R5 tökéletes, a fogyasztását leszámítva (10liter rulez...)
Olyan apróságokkal, hogy az elektromos ablak az esetek talán 40-50%-ban m?ködik (de csak a bal, a jobb oldali kampec), vagy hogy a szell?ztet? ventinek olyan hangja van, mint amikor csirke nyakát vágják, már régóta nem is foglalkozom...
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a hibák jelent?s része az el?z? tulaj balf@szságából adódnak.
Hibalista
- Soroljam fel? Nem lesz egyszer?...
- -Els? féktárcsák+betétek
- -Váltó nyelestengely-szimmering (potom 30 ropi, utángyártott nincs JB5 váltóhoz...)
- -Kuplungtárcsa
- -Vízpumpa
- -Elosztófedél
- -Gyertyakábel-köteg
- -F?t?radiátor
- -Komplett kipufogó
- -Komplett porlasztó bontásból
- -Termosztát
- -H?t?gomba
- -F?tengely szimmeringek
- -B.e. kerékcsapágy
- Mindezek a teljesség igénye nélkül, nem id?rendi sorrendben.
Ide hordtam szervizbe
Szomszéd. Aránylag jó és gyors. De nem túl olcsó.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Én. Lassan elmehetnék Renault márkaszervízbe szerel?nek...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | W123 240TD | Következő autója? | Még nem tudom. Talán egy Xedos, vagy egy 190-es Merci... |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.7/10) |
