élettárs?!
Szöveges ítélet
Szóval a sztori idestova 13 éve kezdõdött. Anyám letette a jogsit, erre apám meglepte egy gyönyörû búzavirágkék r5-tel. Asszem `76-os volt. Több heti otthoni javítgatás, újítgatás után is sz*r maradt. (pedig alkatrész autó is volt hozzá, a darabjait buszokban csempészték be a határon :)) Hamarosan megváltunk tõle, egy-két kaland majdnem a fél család életébe került vele. Apám belátta, hogy nem ez volt az évszázad üzelete. Hamarosan (1992, anyám jogsija kb. 1 éves) beütött a csoda. Barátom, azt szokták mondani, minden rossz után valmi jó jön. Ez a jó egy agyonvágott két éves szép fehér R5 1,4i volt... Ez tényleg jó üzlet volt. Olcsón vette az öreg. Az elsõ néhány hétben lépten-nyomon meg akarták venni. Fura volt ám a technika vívmánya itthon. Senki nem tudta hogy kell "rátrába" tenni a járgányt. A benzinkutas is úgy tolta vissza a kútfejhez, mert anyám a nagy rutinnal kicsit túlgurult. A vámolás után újabb buszos csempészidõ, és állítólag minimális anyagi ráfordítás fejében minden szükséges alkatrész megérkezett a járgányhoz. Aztán a szombathelyi Szinkron Szervízben megcsinálták. Olyan volt, mint újkorában...
Teltek az évek, végre tizenhét lettem, és megszereztem a rózaszín papírt. Irtó büszke voltam. A beígért egyes Golf helyett R5-tel kezdtem járkálni. (szigorúan hétvégen, rövid távon) Ez nyolc éve volt, és a mai napig ezt hajtom hétvégén. Sajna nincs saját talicskám, a fater meg nem dugdossa a Passat kulcsát a zsebembe. Szóval a nyolc év alat renegeteg kalandom volt vele. SEHOL NEM HAGYOTT OTT!! Leszámítva mikor motormosás után beázott a gyújtáselosztó. Egy kis törölgetés, és száguldás tovább. Sajna a korából fakadóan a kakaócsigák szépen megtámadták. Elsõsorban a küszöböket, meg a peremeket. De szkértõ Petykó barátommal lekezeltük a problémát. Ez idestova 3 éve volt, és azóta se kakaó, se csiga. Az elektromos ac-t egyszer kicseréltem. Hangosan zümmögött. Most egy Lancia Prismáé van benne, még mindig zümmög... De jó. Aztán a nyolc év alatt volt fõfékhenger csere. Látszik, hogy egyszer a fater autószerelõ haverja hozzányúlt... Azóta semmi. Én a kasznis dolgokon felül bevállatam az elsõ csapágyak cseréjét. Gyakorlatilag fenttartom a járgányt. Volt egy-két koccanásunk is a rutinszerzésem évei során. Egy vaddisznócsorda + egy kerítésoszlop a nyolc év alatt kb. 15000 Forint plusz kiadást jelentett nekem. Kb. 2-3 évente igényel egy új akksit. De szerintem itt az akksikkal van gáz.
Az 1,4i elég ritka, figyelembe véve, hogy 90-es évjáratú R5-öst sem láttam sokat Magyarországon. Ász-király, mert ötös váltó van benne. Kényelmesnek-kényelmes két személynek, de volt olyan is, hogy heten mentünk vele haza buliból. A stuttgarti tanulmányaimat is jól bírta az oda-vissza úttal együtt. Egyszer ajtót is kellett cserélnem (20 Euró volt bontóban), mert felnyomták szegénykét.Szóval, kényelmes, igénytelen (csak benzin kell neki, az se sok), megbízható. Lehet, hogy hiányozna, ha anyámék megválnának tõle. Szerintem. Azért a szívem mégicsak a kék-fehéreké....
Hibalista
- igazából semmi, amire mindig figyelni kell: fékerõszabályzó rendszeresen elmászik, ezért lazul a kézifék, elektromos ac,
- valamiért 3 év alatt megeszik egy akksit, egyszer kellett fékhengereket cserélni: 30000, aztán volt két elsõ kerékcsapágy: 6000
Ide hordtam szervizbe
Petykó cimbim meg én Egyházashollóson
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Még mindig mi, kasznit is mi javítottuk
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 126000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | tuti BMW... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
