Bukott egér
Szöveges ítélet
1999-ben 105-ös Skodám helyett kis fogyasztású nyugati autót kerestem (én marha). A testvéremék akkor vettek egy szép piros
Escortot (mai napig bánják), és eladó lett a Renault, ami akkor már két hónapja egy kereskedésben dekkolt.Egy este megemlítettem,hogy amennyiben engednek az árból, és
részletekben is kifizethetem a verdát, akkor a jövő évi súlyadót már nem ők fizetik (ez decemberben volt).Így lettem életemben először és utoljára francia-autó tulajdonos.Mivel az autó két
hónap állás után, fagyos időben is könnyen indult, szép volt a
festése, és sógorom sok mindent megcsináltatott rajta, így lett egy olcsón fenntartható, "igazi nyugati" autóm (hiszen ez volt a cél). Rögtön vettem is bele bontott km.-órát, mert nem mért, így
már tudtam mennyivel megyek, és a fogyasztása is mérhető lett.
Ebben egyébként nem csalódtam, mert 5 liter gázolajat kért
télen-nyáron, sőt még városban sem többet 5.5-nél.Ezután gumishoz mentünk, mert a gyárinál szélesebb, kopott gumikkal
nemhogy megállni, elindulni sem tudtam.Talán egy hónapig boldog is voltam, de akkor megadta magát egy vízcső, és mivel a kis drágában nincs vízhőfok-mérő óra,(a skodában volt) a piros lámpa felvillanása már csak a hengerfej-tömítés halálát jelezte.Ha már szerelőnél van, cseréltük a hátsó kerék csapágyakat is , így megszűnt az alig elviselhető búgó hang is, igaz két év múlva ugyanúgy zúgott.Vízelfolyás még háromszor volt, a péppé rohadt fagydugókat, és a vízpumpát szerelő, a
hűtőt én cseréltem.A hűtőfolyadékot előttem nem sokan cserélhették, nekem volt rá módom.A következő decemberben
adagoló felújítást, új porlasztócsúcsokat és izzítógyertyákat hozott a jézuska, igen drága ajándékok voltak.Ettől kezdve a karácsonyi ajándékok árát mindig a szerelő markába csaptam, hol
műszaki vizsga, hol hengerfúrás miatt, de évközben is mindig
elromlott valami rajta.Majd elfelejtettem, voltunk villamosság-szerelőnél is, egyszer tankolás után indítottam, de az önindító
beragadt, és a motor leállítása után is búgott-zörgött, de mire
elővettem kulcsot, hogy lehúzzam az akkusarut, az önindító már
füstölt.Szegény benzinkutas jobban meg volt ijedve, mint én.
Ekkorra már gyűlöltem. Az utolsó csepp a pohárban a karosszéria
állapota volt, egyre több helyen jött elő a rozsda, a szép fényezés vasoxid-gitt-vas változó arányú egyvelegét takarta.
Mintegy ötévi szenvedés, és kb. 900Eft után eladtam, és vettem egy új autót.Ma már nem vennék kis pénzből nyugati autót, annyiból egy jó Lada sokkal jobb vétel még ma is. Az
olcsón veszem-rendbe teszem elmélet a 105-ös Skodánál még
belefért, a Renault-nál már nem, mivel az alkatrészek árai nagyságrenddel nagyobbak, és költhetsz rá bármennyit, megbízható sosem lesz.A barátaim Ladával, 1-es Golffal
tizedannyit sem szívtak, mint én a Renault-val.
Hibalista
- vízpumpa
- adagoló
- önindító
- kormánykapcsoló
- kerékcsapágyak elöl, hátul
- fűtőradiátor
- izzítógyertyák
- fűtőventilátor
- kézifékbovden
- első féktárcsa
- akkumulátor
- kipufogó
- hengerfejtömítés
- vízcsövek
- termosztát
- féltengely
- itt abba is hagyom, mert tolulnak fel az emlékek...
-
-
-
-
Ide hordtam szervizbe
Ugyan oda hordtam, ahová az előző tulaj.
Elfogadható áron, gyorsan, jól dolgozott.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 105 | Következő autója? | Skoda Fabia |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |
