A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » 16 (1965-1980)

16 R16 TL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az utak hajója, a Dromedár

Szöveges ítélet

1984 volt, elegem lett az előző autómból, de újat venni nem volt elég pénz, így a használt piacon kellett körülnézni. Sok választás nem volt, vagy egy keleti rom, vagy valami más öreg csataló. A vásárban ez az R16 volt, ami kimagaslott a kínálatból a különlegességével, és nem is volt túl drága. Ennek nemsokára megjött a böjtje, de utólag is azt kell mondanom, megérte. A formája miatt neveztük el Dromedárnak, később ezt csak erősítette a komfortja is.
Ilyen kényelmes, országúti cirkálóm még nem volt. 40 – 170 km/h –ig még váltani is felesleges volt, mert a 4. fokozat kissé rövidre sikerült, a cél nyilván a komfort fokozása volt ezzel.
A futómű volt az autó különlegessége, rendkívül jól sikerült az egyenes futása, a lágysága elnyomta a magyar utak minden hibáját. Kanyarban szeretett megdőlni, de ezzel jelezte a nemtetszését, ha túl merészen érkeztünk, így a csúszás előtt időben jelzett. Egy osztrák ismerősnek akkoriban volt egy R16 TX-e, így azt is megismertem. Az kissé keményebb volt, így a kanyarstabilitása lényegesen jobb volt, és az akkori világban a 100 LE igen kevés ellenfelet jelentett…
Még lehetne dicsérni, de mivel a konkrét autó 14 éves volt ekkor, alapos karosszéria munkával indult az ismerkedés. Két hónap alatt 2 tábla (1000x2000 mm) 1 mm-es, 1 tábla 1,5 mm-es lemez, és a küszöbök főtartóira további 2mm-es lemez csíkok, és egyéb merevítések kerültek bedolgozásra. Gyakorlatilag az alsó kb. 20 cm teljesen el volt rohadva, ez volt a viszonylagos alacsony ár oka. Sajnos akkor még a korrózió védelem nem volt megfelelő, és konstrukciós probléma is volt a dolog mögött. A főtartókat úgy alakították ki eredetileg, hogy ponthegesztéssel 2-3, vagy 4 réteg 1 mm-es lemezt fogtak össze a terhelt helyeken. Ezek a 14 év alatt porrá rohadtak. A két hónap kemény munka meghozta gyümölcsét, mikor lekerült a kaszni a földre, egy igen jó autó állt össze.
Négy évig volt meg, ez alatt még egy-két probléma kijött rajta, de ez mögött igen erős igénybevétel is volt… A nagyon jó útfekvése miatt ezzel az autóval nem lehetett lassan menni, minden hosszabb út csak a sebességről szólt.
A 4 év alatt sikerült megismerni a szerkezetét is, a váltó háromszor volt megszellőztetve (az olajat elszórta, és enyhén megsült), a féltengely gumiharangok sem bírták a 140 – 150 km/h-t. A többi alkatrész, így a motor is igazából nem kopott túlzottan. Később lehiggadtam, csak 100 – 120 volt a tempóm, ezzel már nem volt annyi probléma, mondhatni ezt igazán szerette. Később nősülés, lakáscsere, és egyebek, így megváltam tőle. Egy tíz évvel fiatalabb Skoda 120-at kaptunk apósomtól, és a két autó sok lett volna együtt.
A Skodában először halálfélelmem volt a gyilkos 70-80-as tempótól, de ezt csak megszokni lehetett, megszeretni nem…
Nem bántam meg, hogy megismertem az R16-ot. Viszonyítási alapnak lehet tekinteni még a mai világban is. A benne lévő ötletes megoldásokat, és a híres francia futómű megoldások egyéni komfortját.

Hibalista

- a karosszéria el volt rohadva a vételkor, váltó, féltengely, és egyéb szokásos kopó alkatrészek

Ide hordtam szervizbe

sk. javítottuk

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

a karosszéria munkákba segített egy igen jó mester

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1971
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 750 M Következő autója? Skoda 120
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault 16 1965

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)