Ritka darab
Szöveges ítélet
10 éves korában került hozzám az autó, elsôre megszerettem.
Nagyon kényelmesek az ülések, ráadásul érdekes megoldással dönthetô hátra az egész ülés (nem csak háttámla). A váltó pontos és könnyen kezelhetô. A motor jól húz és csendes még magas fordulaton is. Ha a motor bemelegedett olyan halk és egyenletes, hogy ha nem jelezné a m?szerfalon semmi, hogy jár a motor valószín? ráindítanék. Autómata ablak elôl, színezett üvegek, bel?rôl állítható külsô motoros tükrök és szintén belürôl állítható a fényszóró dôlésszüge. Gyönyör? fekete festés, mi kell még több egy wartburg után. Amitôl padlót fogtam akkor az a beszélô számítógép. Apróbb hibákra is figyemeztet, valamint egy teszt funkció is van amivel diagnosztizálja az autót, a kéziféktôl a motorolajig, mind ezt angolul. A m?szerfalon nincsen semmi mehanikus, minden digitális. Az elektronika méri az aktuális fogyasztást, az átlag sebességet, a megtett utat, és a rendelkezésre álló üzemenyag mennyiségét valamint a külsô hômérsékletet, stb... A Hifi ahhoz képest, hogy ´85-ös elég komoly (philips). 8 hangszoró van gyárilag, magnón van EQ, dolby filter, ráadásul digitálisan kiirja a m?szerfalon, hogy melyik csatornát hallgatom. Hab a tortán, hogy mindez a kormányról vezérelhetô. Mégegyszer 1985-ös gyártmány!
Azóta eltelt 10 év és csak egyszer kellett komolyabban belenyulni a gépbe, amikor a féltengely megadta magát és behányt a difi. Amit igazán sajnálok, hogy valami oknál fogva az elektronika csak foghíjasan m?kszik, nem beszél ha gondvan, a dignosztika sem megy és a menet információk sem m?küdnek. A rosszabb csak az, hogy embert sem találtam aki érdemben hozzá tudna szólni, mert nem is láttak ilyet. Szakirodalmat találtam, de az a konstrukció pont nincs benne. (Ha valakinek e téren van kapcsolata szívesen venném a segítséget!). 120km az utazó sebbeség, ilyenkor 3200 pörög a motor, nem is nyaggatom jobban. A városban szerintem sokat fogyaszt a 10-et biztos beveszi, hosszú távon viszont 6,5-7 l-et eszik. Talan annyi kritika még illet, hogy kanyarba nem túl stabil, hajlamos a kitörésre, valamint a kábel csatlakozási pontok elég érzékenyek hamar oxidálódnak és érintkezési hibák jelentkezhetnek és jelentkeznek is. Rendszeres karbantartást igényel. Amúgy semmi rosszat nem tudok elmondani, megbízható, még soha nem hagyott cserben. Nagyon szertem az autót a szívemhez nôtt. Elképesztô, hogy 85-ben annyi extával tömték meg a renault-ot, hogy a mai új autók is belesárgulnak az irígységbe. Nehezen válnék meg tôle. Ritka darab.
Hibalista
- féltengely
- difi
- elektronika
Ide hordtam szervizbe
Olyan régen volt, hogy elfelejtettem.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Az elektronikán kívül mindent tudnak!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
