A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Proton » 4xx (1995)

4xx 415 GLS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Proton-a pozitív energia

Szöveges ítélet

Egy barátom vette, hogy rendbehozza majd eladja. Mivel én pont akkor váltam meg az Ignisemtől, átvettem tőle igen baráti áron. Akkor egy hasonló felszereltségű (klíma, szervó, el.ablak, stb) és korú európai gyártmányt ennek másfélszereséért kaptam volna meg.
Elől-hátul zúzott volt, de már a barátom is úgy vette, hogy előtte kijavították. Azonban máris megmutatkozott a jármű legnagyobb hiányossága: a kaszni drága kincs a típusnál. Amíg ugyanis a belseje (motor-váltó-futómű stb.) általában kompatibilis a Mitsubishivel, addig sajnos a kaszni a maláj gyártó saját kivitelezése. Az enyémen pedig ez azt eredményezte, hogy az első sárvédőket és a motorháztetőt nemes egyszerűséggel (valószínűleg gazdasági megfontolásokból) Mitsu Lancerre cserélték, ami kis igazítás után úgy tűnt, hogy elfogadhatóan fel is pattant a gépre. Szóval innen volt gyanús, hogy lezúzták előttem... A hátsó traktus sérülésére pedig a csomagtér ajtó "kicsit" tűréshatáron túli illesztése utalt.
Ettől függetlenül összeségében túlteljesítette az elvárásaimat, mivel eredetileg csak azért vettem, hogy legyen mivel dolgozni járni pár évig, és már akkor megérte volna, ha egy vizsgányi terminust kibír. Ehhez képest a legkomolyabb problémám kb. 140.000.- Km-nél volt, amikor tönkrement a még gyári vízpumpája. Na, ekkor jött az első kellemetlen élmény: a gyári pumpára az Emil Frey (volt vezérképviselet) képtelen árat mondott (kb.50.000.- Ft). Ekkor rövid utánjárás után betértem egy jól felszerelt Mitsubishi szaküzletbe, ahol motorkód (!) alapján adtak hozzá egy tökéletesen megfelelőt, mindössze 8.000.- Ft-ért (!). Ekkor tanultam meg, hogy bármi kell bele, akkor előbb Mitsubishinél nézelődök. Ezzel csak az volt a baj, hogy nem minden ugyanabból a típusból való bele. Azaz pl. a vízpumpa teljesen Lancer, de pl. az első el. ablakemelőmet bontott Coltból tudtam pótolni. Szóval mindent lehetett hozzá kapni, de ki kellett szerelni a hibás alkatrészt, és el kellett vinni a megfelelő üzletbe (vagy bontóba), hogy minta után adjanak hozzá egy megfelelőt valamelyik Mitsubishi típusból.
A motorral nem volt semmi problémám, 10.000.- Km után rendesen cseréltem benne az olajat, amit még csak nem is evett. Egyedül a teljesítményével nem voltam teljesen kibékülve, mert a papíron kb. 100 LE gép valójában jó ha 75 LE-nek tűnt, de mindegy mert nem versenyezni akartam. A fogyasztás átlagos nyáron 7,2, télen kb. 8 liter.
Ami nekem még nagyon kellemes meglepetés volt, hogy a belső terében sokkal puhább hatású műanyagokat használtak, mint mondjuk a hasonló évjáratú Opelekbe vagy VW-kbe, nálam nem is csörgött (de lehet, hogy csak összerázódott már amire 9 évesen hozzám került).
A kényelem átlagos volt benne 4 személynek, de a csomagtere igen nagy, amihez még hozzá jött, hogy az egész hátsó ajtót egyben fel lehetett nyitni (ilyen a Lancernél nem volt).

Mindent összevetve nagyon megérte az árát, és igen szerettem használni. Úgy adtam ki a kezemből az új tulajnak, hogy gond nélkül elmegy vele a következő vizsgáig (még másfél év), mert a tavalyi vizsgára sem kellett semmi lényegeset javítani rajta. Aki nem ijed meg az alkatrészekkel kapcsolatban a fentebb leírtaktól (kis utánjárás) annak jó választás lehet a Proton, már csak azért is mert nálam 3 év alatt gyakorlatilag csak a leírt két hiba jelentkezett (vízpumpa + bal első el. ablak bowden kiszőrősödés), pedig használtam sokat, és elég megviselten vettem.
Szóval nekem még hozott is a konyhára, mert nemigen kellett rá költeni, és így mellete tudtam spórolni a következő autómra :)

A szervizre csak azért adtam a legrosszabb osztályzatot az értékelésben, mert egyedül az Emil Freynél lehet beszerezni hozzá gyári cuccokat (aki nem akar körülnézni Mitsubishiben) és ott horror árakat mondtak mindenre ami maláj...
Egyébként, ha már megvan az alkatrész probléma nélkül megbütyköli bármelyik autószerlő szaki.

Hibalista

- vízpumpa

Ide hordtam szervizbe

Házi szaki, családi barát

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1996
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 125000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Ignis Következő autója? Opel Astra G
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Proton 4xx 1995

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A maláj kurva

4xx 413 GLSI - 2000
1999.11.30 100000   -

Gazdaságos kuriozum 6 év garanciával

4xx 413 glsi - 2000
1999.11.30 90000   -

Maláj tigris

4xx 1.3 MPi - 1993
1999.11.30 12000   -

Megbízható, az 1.3-as motorral kicsit lomha

4xx 413 GLsi - 2000
1999.11.30 30000   -

Sandokan

4xx 415 GLSI - 1997
2013.09.19 80000   -

takarékos különlegesség

4xx 413 glsi - 2000
1999.11.30 80000   -

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)