Gazdaságos kuriozum 6 év garanciával
Szöveges ítélet
A három éves teljes körű garancia lejárta előtt vettem 38e kilométerrel.A kötelező garancia miatt az importőrhöz kellett vinnem pestre a mogyoródi utra.Nem voltam megelégedve a szolgátatással,de legalább megcsinálták.Azóta feléjük sem néztem,csak néha telefonon érdeklődtem alkatrészek után,amire azért mindig húzós árakat mondtak.Pl első index 16e,hátsó lámpa 78e,első lámpa 36e.Még szerencse hogy a malájok a mitsubishi gépsorokon gyártották tovább a típust,és megtartották a japán beszállítókat(densó,bosh,vdo,mitshu).Ezért szerencsére a 92-95 közötti colt alkatrészei 90 százalékban használlhatók.Pl első lámpa utángyártott 7eft,hüttő 11eft,homlokfal 11e.A motor a mtsubishi 4g13-as sorozata,még a motorkód is stimmel.Váltó,futómű,ajtó,stb bontóból fillérekért beszerezhető.
Nagyon megbízható jármű,8 év alatt még nem volt vele semmi komoly gond.Az utolsó kpm-es műszakira is csak a kormányműporvédőt kellett rajta kicserélni.
6 éves korában a vezetőoldali központizár motorja,beázott.Javítás és tisztítás után 3 éve gond nélkül működik.
Ezeken kívül nagyon megérte az árát.Azóta sem gyártanak sehol 2,4m-ért klímás,szervós,metáfestésű autót alufelnivel ,2 légzsákkal 6év garanciával.
A belseje messze veri az idejében gyártott hasonló kategóriás autókat.Kopogós műanyagokat csak elvétve találni benne.Ajtókárpit,műszerfal mind szivacsos müdör.Bár a műszerfal faberakása kevésbé sikerült jól,a kevlárutánzat sokkal eredetibb.
4 személynek nagyon kényelmes tud lenni,nagy csomagtérrel.
Kíméletes használat mellett 6 liter alá lehet vinni a fogyasztását.Klimával,városban sem evett még többet 7,5-nél.
Az 1.3-as motor miatt olcsón fenttartható.
A karosszériaelemek bontóból kisebb utánajárással viszonylag jól beszerezhetők.De egy komolyabb koccanás után már lehet hogy érdemes németországból behozni hozzá egy alanyt.Ott a régebbi évjáratok már 3-400 euróért beszerezhetők,és szerencsére a hátsó lámpán és a hüttömaszkon kívül mást nem változtattak rajta az évek folyamán.
Karosszéria minőség jónak mindható.8 év alatt még nincs rajta sehol rozsdafolt.Bár a csomagtér ajtó illesztése gyárilag nem sikerült a legszebbre,a hézagok nem teljesen egyformák.
Úttartása nagyon jó,a hátsó többlengökaros felfüggesztés kitűnő úttartást biztosít.Útközben még egy pozitív dolog,hogy csak nagyon ritkán jön szembe hasonló típus.
Alkatrészügyben a protonclub@freemail.hu-címen tudok segíteni.
Hibalista
- Kormánymű porvédő 1000ft/db.
- Központ zár motorja beázott,(magyar beépitésű 4020ft,made in japan,házilag javítva kb fél óra.
Ide hordtam szervizbe
1X próbáltam az emil frei-t,drága volt,és a nem is voltam vele megelégedve.Ha jól emlékszem 34000ft volt a 30 ezres szerviz,úgy hogy az olajat,gyertyát én vittem.Bezzeg a jó ablaktörlőlapátokat kicserélték valami gagyira...
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
A Siófoki mitsubishi szervizben mindent korrekten és gyorsan meg tudtak rajta oldani.Pl vezérműszij és görgő csere anyaggal,munkadijjal,klimatisztítással 18eft.
Házilag is könnyen javítható,ez még autóforma autó.Bármelyik helyi szaki hozzá tud szólni,miután elmúlt nála az első meglepetés a típus hallatán.A legtöbb alkatrészkatalogus is hozza az alkatrészeit,beállítási adatait,csak alaposabban át kell nézni őket.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 924 | Következő autója? | proton 418 gti |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
