Midlife crisis avagy az elso Porschem...
Szöveges ítélet
2010 februar eleje, ejjel 2 ora. Vegeztem a mutoben es indulok haza egy ujabb 19 oras munkanap utan azzal a tudattal, hogy 3 ora alvas utan ujra a korhazban a helyem. Talan ekkor erett meg bennem a felismeres, hogy valamivel meg kell magam jutalmaznom. IGEN, kell egy uj auto. A Mini (lasd: “Piros es fekete” a Nepiteletben) mar 7 eves es valoszinuleg nem fog orokke tartani.
Tobb lehetoseg kozott vacillaltam. Az Audi TTS mellett szolt, hogy Magyarorszagon keszult es meretre is epp megfelelo volt. Sajnos a helyi kereskedonek epp nem volt tesztautoja, ezert a gyori kupe lekerult a listarol. Az E92 M3 is nagyon tetszett, eloszor 2008-ban vezettem. A V8-as gurgulazasanak nincs parja, de sokat fogyasztott (itt kulon gas guzzler adot is kivetettek ra) es nem gyartottak olyan szinben, ami igazan tetszett volna. Ekkor tevedtem ra -veletlenul- egy Porsche forumra es elkezdtem a Cayman-rol informalodni. A masodik generacios autokban mar direktbefecskendezos motor dolgozott es PDK-t is lehetett rendelni. Szombaton felkerekedtem es Eszak-Atlantaban -500 km-es ut utan- talaltam egy megfelelo tesztautot. Az elso kanyar meggyozott, a kozepmotor miatt elkepeszto konnyedseggel lehetett rahuzni az autot az ivre es terhelesvaltaskor is magabiztosan viselkedett. Aprilis 28-an vettem at a Porschemat es azota 70.000 kilometert tettem meg vele. Cayman S PDK, 320 LE, 370 Nm, 1400 kg.
Ez az elso automata autom. Az elejen probaltam nehanyszor kinyomni a kuplungot, de mara leszoktam rola. A PDK-val a kormanyrol is lehet le- es felvaltani, de ezt az opciot csak nagyon ritkan hasznalom. Neha visszavaltok kettot-harmat, de inkabb csak a hanghatas es a gyorsulas kedveert. Szepen szol a hathengeres boxer, foleg 3000/perc felett. Nagyon meglepett, hogy milyen keveset fogyaszt a Cayman: altalaban 10 l/100 km, de autopalyan csigatempoban egyszer a 8 l is megvolt. Nem csoda, hiszen a hetsebesseges valtonak koszonhetoen 2000/perc alatt van a fordulatszam 100 km/oranal. Ot masodperc alatt gyorsul szazra, 11 alatt 160-ra. Ennyi mindig boven eleg. Nemreg vezettem a legujabb 981 Boxstert (nem S) es nagyon erotlennek tunt a sajat autommal szemben. Igazabol 4000 alatt nem is huzott. Hiaba “power corrupts”.
A fekek elsoranguak. Errol akkor gyozodtem meg, amikor vizes uton hirtelen megallt elottem a sor. Persze nekem is sikerult lelassitanom, de a mogottem jovo Accordot “kifekeztem”. A lokharito takaroeleme es a kipufogo hopajzsa banta. A rugozas is kituno a 19-es kerekek ellenere. Viszont erdekes, hogy oldalszelre nagyon erzekenyen reagal, minden reggel egy 4 kilometeres hidon megyek munkaba es a szellokesek alaposan odebbteszik a kocsit, olyannyira, hogy neha jocskan le kell lassitanom. Az egyenesfutas sem a legjobb, de errol fokent az itteni hepehupas utak es a szeles gumik (235 elol, 265 hatul) tehetnek. A bor sportulesek nyolcfelekeppen allithatok, futhetok es szelloztethetok. Mindenki megtalalja bennuk a kenyelmes poziciot, kiveve Edesanyamat, aki “gubbasztani” szokott az ulesen a labait majdnem maga ala huzva. Szeretem a navigaciot es az osszes tobbi kenyelmi extrat (Bluetooth, Xenon, IPod csatlakozo, stb), amik a Minibol hianyoztak. Ma mar szeria ugyan, de 2010-ben meg a szonyegert is kulon fizetni kellett a rendeleskor.
Aprilis vegen lejar a gyari garancia, ezert most vettem un. kiterjesztett garanciat ujabb 3 evre. Miutan a Cayman majdnem negyszer annyiba kerult mint a Mini, ugy gondoltam, hogy sokkal kevesebb hibaja is lesz. Tevedtem. Eddig garancialisan csereltek az utasoldali ablakemelot, a teljes navigaciot (a muholdas radio romlott el benne es nem tudtak a hibat mashogy orvosolni) es ennyi kilometer utan mar elojottek kisebb zorgesek is hatulrol. Usse ko, minden megtett kilometert elvezek benne!
2021-es update: November végén 210000 km-rel eladtam az autót. Tizenegy és fél éven át naponta használtam és nagyon szerettem. Érdekes módon a helyi Lexus kereskedö sales managere vette meg, aki korábban ugyanezt a pozíciót töltötte be a Porschénél, így mindkettönket -a Caymant és engem is- ismert. Ha idáig elolvastad az értékelést, akkor nyilván benned is felmerült, hogy milyen autót vettem a Cayman S után. Egy Shark Blue (cápakék?) Cayman GTS 4.0-t. Néhány év múlva erröl is születik majd egy írás.
Hibalista
- 1. utasoldali ablakemelö - 2. muholdas radio - 3. gyújtótrafó
Ide hordtam szervizbe
Baker Motor Company, Charleston, SC
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Porsche of Hilton Head, Hardeeville, SC
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Cooper | Következő autója? | Meg nem tudom. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
