Bakancslistás darab..kipipálva!!
Szöveges ítélet
Soha nem gondolkodtam terepjáró vásárlásában, de egy kivételes ajánlat miatt(nagyon kedvező volt)úgy döntöttem, legyen! Az autót Magyarországon vette az első tulaj, 11 évig egy kézben volt, 97e igazolt kilóméterrel, szervizkönyvvel, teljesen sértetlenül!!!! A gazdájának volt még két Porscheja(Panamera,új Cayenne)...ezért ez feleslegesé vált számára! Az autót nem vizsgáltattam be sehol, a tulaj szava elég volt.....léteznek még ilyen emberek is Mo.-n, komoly vállalkozó...minek tekergetné az órát, nem csalódtam a vételben. Korát meghazudtoló állapotban volt benne minden...2-3 év alatt jobban lelaknak normál kategóriájú autókat. A hangjába azonnal beleszeret az ember...a V8 hang pótolhatatlan....Az autó a Porsche érában mindig túlmotorizált...ez is az volt...igaz, a tömege sem volt kevés, de megfelelő dinamikával tudta mozgatni minden szituációban, igaz komoly fogyasztás árán, de nem voltam naiv vásárlásnál sem...tudtam, hogy nem 1.6 dízellel fogok járkálni. Városban nagyon óvatos cirkálással 18l, normál tempónál 20l, izmozással 20+ l volt a fogyasztás, hosszú távon sebességhatárokat relatíve betartva autópályán(külföldön dolgozom)12-13l. Ami azért valljuk be, nem kevés. Én a fogyasztással nem nagyon szoktam foglalkozni...de azért ezek az értékek már nálam is a határesetet súrolták.Ha 3 sec 100ig, és 300+ végsebesség...akkor oké a 20l-es fogyasztás, de itt azért ettől a dinamikától azért messze voltunk. Az autóval legjobb cruisolni, a légrugózással rendkívül kultúráltan és kényelmesen lehetett vele közlekedni, a nagy sebességű kanyarokat a tömege miatt odafigyeléssel kellett abszolválni...!! Az igazi területe a autópálya volt, városban a fordulékonysága ellenére nehéz volt vele parkolni, túl széles a parkolóházakban való közlekedésre sztem. összességében szerettem az autót, de folyamatosan az járt a fejemben, hogy ez nem igazán az én stílusom, jól megy...elegáns a maga módján, minőségileg kiváló anyagokból van összerakva..szinte minden oké, de mégsem "én vagyok". Persze a márkát még külföldön is mindig előzékenyen kezelik és tisztelik, a Porsche az Porsche, mégis megváltam tőle...a másfél év használat és 27e vezetett km után azonos pénzen, mint amennyiért vettem. Élmény volt, de rettegtem a folyamatos fals hibajelektől, pedig az autó hibátlanul működött nálam végig, egyetlen egy alkalommal valamiért összezárt a diffi...és nem lehetett kioldani, ki kellett vennem a biztosítéktáblából a megfelelő biztosítékot és visszarakni...megoldódott a furcsa probléma.Azért annak örülök, hogy tulajdonosa lehettem, igaz az eredeti ár tizedéért egy ilyen kaliberű luxus terepjárónak...bakancslistán kipipálva!!!!
Hibalista
- Vízpumpa csere (komplett költsége 250e Ft, más komolyabb meghibásodás nem volt, azonban a bonyolult elektronika miatt rengeteg téves hibakódot kaptam heti rendszerességgel, pl: összkerékhajtási rendszer, szintszabályozás etc.
Ide hordtam szervizbe
Privát szerelő
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Kövesdán Szerviz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 97000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | Laguna II, 2.0T | Következő autója? | CC 3.6 V6 FSI |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
