A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Porsche » Cayenne (2002-2010)

Cayenne 4.8 V8 GTS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A V8 az a Pokolban is V8.

Szöveges ítélet

Amikor kocsit nézegettem először többféle típus jött szóba. Valami erős, nagy méretű, biztonságos, elegáns, autóra gondoltam.
Szóba került a Mercedes ML, Infinity FX, Lexus GS430 , Lexus terepjáró, Maserati Quattroporte és a Porsche Cayenne.
Az Infinity az jó lett volna, azonban ezek a modellek még egész Európa szerte is annyira ritkák, körülbelül 30 darabot hírdetnek mindegyikből, hogy letettem hogy ilyet szerezzek .
A Maserati is kiesett, mert viszonylag elérhető áron nem lehetett kapni olyat ami megfelelt volna – kereten belül.
A Lexus GS 430 az a hibrid mivolta miatt lett volna érdekes..de itt meg olvastam olyanokat hogy az akkumulátor rendszer egyszer csak megadta magát...és több autónál is volt ilyen, úgyhogy ez is kiesett….aztán kiesett valahogy a Lexus terepjáró is…
Végül odáig jutottam hogy Bécsben megnéztünk egy Merdeses ML Dieselt. Nagyon jól nézett ki az autó, első ránézésre...azonban annyira sérülésmentes volt a karosszéria körbe..hogy már az lett gyanús..hát ki is derült hogy mind a négy ajtót levették már előtte, látszottak a csavarokon hogy húzkodták őket.
És az autó, bár szép belülről..azért minden műanyagból van, fekete kopogós műanyagból, és nem tartottam annyira elegánsnak , ha már az ember ilyen autót szeretne ennyi pénzért.
Szóval maradt a Porsche…
Megbízható típusnak írta mindenki, hát belevágtam.
Előtte áttúrtam egész Európa kínálatát, és kb. 30-40 autót választottam ki..
Mind fel lett hívva telefonon..ebből kettő volt Olaszországban, egyiket felhívattam, de már péntek volt, és zárás előtt, és az eladó nagyon bunkó flegma olasz fickó volt...úgyhogy ezt jobbnak láttuk otthagyni…
Volt még Ausztriában is egypár ígéretes darab...És a többi Németországban..
Java az első szériás, még a ráncfelvarrás előtti modell volt..
De aztán rájöttem hogy jobb lenne a már ráncfelvarrott modell.
Ki is fogtunk egy szép darabot, valahol a Svájci határ mellett..már indultunk is volna érte...de még rákérdeztem hogy azért ugye minden rendben van az autóval ? Akkor bökte ki a tulaj hogy 1000 kilométerenként hűtővízet kell mindig utántölteni...nah...ez akkor hengerfejes...szóval ez is ottmaradt. Már nagyon letettem róla hogy lesz megfelelő darab...soknak a motorjával vannak bajok, elhanyagolják. nem a megfelelő olajat öntik bele – majd erről is lesz szó még lejjebb - ..a többinek a belseje van lelakva kicsit…
Vagy éppen egészen pontosan 220.000 km van már benne, ami ennél a modellnél a vezérműlánc cserét jelenti már.
Azért akarják sokan ennyinél eladni, mert a lánccsere 1 millió, Ft. És ennyit nem vállalnak már be sokan.
Szóval a következő példány itt volt Ausztriában..meg is beszéltem az eladóval a találkozót...ki is mentünk megnézni..ekkor látom hogy egy horvát nepperé a telep..a Porsche be volt suvasztva valahová hátra..Ez egy Turbo változat volt 500 Lóerővel.
Na..indítsuk be...szépen megy a motor..az autó körbe lehúzva mindenhol…
a belseje lelakva, mint amilyen autót 3 éve nem takarítottak volna ki..
Ja , mondjuk az eladónak, hogy kipróbálnánk...erre válaszol vissza : Azt nem lehet :D
mi az hogy nem lehet kipróbálni ? Csak akkor próbálhatjuk ki ha megvesszük…:D na jó...akkor el is jöttünk onnan gyorsan...igy kell vigyázni ilyen nepperekkel…
Aztán meglett végre az igazi..Bécsben vettük, egy ingatlan irodásnak a fiáé volt..kis 21 éves gyerek hajtotta..és ahogy hallottuk..Bécsben, amikor érkeztek..eléggé szépen hajtották :). Mondtuk neki hogy így a parkolóból nem vesszük meg...el kell vinni Porschéba átnézetni, mivel ez egy bonyolult autó…
Jólvan..sikerült is időpontot foglalni Bécs alatt a Barbach autószerelő műhelyben, ahol a tulajnak 30 éves Porsche szerelői tapasztalata van. A legjobb helyre hoztuk a kocsit...hiszen ők már szedtek szét mindenféle motort, köztük Cayenne -t is..szóval..hasznos tippeket is mondott az autóról mikor átnézte nekünk…
Az autó egyébként valóban jó állapotban volt...egykét apróságot leszámítva...szóval így bátran meg mertem venni. Egy álom hogy milyen jó kis Porschék vannak még ott a szervizben..aki szeretne régi Poschékat is látni látogasson el Barbach.at -ra.
Szóval az egyik fontos tipp amit a szerelő mondott :
Nem szabad a gyári 0 W 40 -es olajat beletenni, mert rengeteg motort tönkretettek így, hidegen tapossák neki… csakis a Castrol 5 W 50 -es való bele. A 0 W -s olaj túl híg.
A másik fontos dolog a motorolaj hőmérséklete. Míg 90 fokot el nem éri addig nem szabad 2000 fölé pörgetni, csak finoman szabad használni.

A Computer méri a lánc nyúlását, előtte- vagy közel ehhez a kilométerhez, már időnként fel fog gyulladni a check-engine lámpa. Melegen fogja beadni a hibajelzést...ami a következő indításkor nem fog kigyulladni..csak közbe-közbe..
Szóval aki ilyen autót vesz ezzel a nagyszervízzel számolnia kell.
A másik amire figyelni kell az a gyújtótrafó.
8 darab van benne, és 11 éves korára elöregszik, darabja 20ezer Forint…
Ha a motor járásán a legkisebb egyenetlenség is hallatszik, akkor már lehet gyanakodni hogy cserélni kell.
Enyémmel nem volt sok dolog miután megvettük...Olaszországban használták ezt az autót első 7 évében.
Egypár apróságot kellett venni rá, és egy szerviz.
Azóta úgy megy mint az álom.

Ezek az autók nagyon robusztusak, nagyon masszívak.
Tartósak is...10-12 éves koráig semmi sem romlott el rajta szinte…
A V8 az nagyon erős. Nagyon szépen muzsikál, nem is kell rádió mikor használom…
elég a motor hangját hallgatni.
Fontos dolog még hogyha egy-egy alkalommal nagyon meg van hajtva az autó motorja,
persze jó bemelegítés után..akkor elhasználhat némi motorolajat..de tényleg csak minimálisat, ettől nem kell félni..hogyha majd írja a computer hogy „Motoröl prüfen” :)
3 év alatt kb. 1 litert kellett hozzá utántölteni….
A légrugózás nagyon finom...rossz utakat szépen kisimítja.
Sport fokozatban meg olyan feszes, hogy nagyon tapad az útra…
Teljesítmény az óriási, 385 lóerő..bármikor rendelkezésre áll.
Fogyasztás..hát az ehhez a köbcentihez illő..14.5 liter…
városban még több az biztos. De én keveset használtam városban eddig.
A csomagtér az óriási..minden belefér…
Szóval igen kezes és megbízható autó.
Úgy megy az úton mint egy tank.
Egyszer kivittem a legnagyobb ónos esősben...hogy hogyan viselkedik az úton…
Hát...mással nem is mernék elindulni, ha ilyen cudar időjárás lenne, ebben biztonságban érzem magam.
Az árokban nem lehet vele menni, annyira biztonságos.
Kicsit ha szándékosan kifaroltattam is – jeges úton, elvéve a gázt már megy is vissza az út közepére.
Kipörgésgátló, és a Porsche speciális felborulásgátló programja alapfelszerelés a kocsiban.
Menetteljesítmények pazarak...amikor odalépve a gázra 4000 fölé ér a fordulatszám..mint egy megzabolázatlan oroszlán..úgy üvölt a motor :) nagyon libabőrös érzés :).

Na és hog ymilyenek a menetteljesítményei ? :D
Hát az állandó mosolyt csal az ember arcára..
egyrészt a gyorsulás..és az állandóan ottlevő erőtartalék..385 lóerő..sosem akar elfogyni.
250 -el is ki lett próbálva...de nem is erőlködött ott még…
200 -al hajtva 6..odikban van..és gázra lépve még visszakapcsol a váltó.
Elképesztő...Autópályán sincs ellenfele...a belső sávból meg egyszerűen mindenki menekül előle mikor meglátnak a visszapillantó tükörben. Szóval tekintélyt - parancsoló is a kinézete.

Elegáns is nagyon. Enyém GTS spoilerrel van felszerelve.
Megnézi mindenki az utcán, pedig már annyira nem is fiatal az autó.
Sosem avul el ennek a formája.
Enyémben van ülésfűtés..ami remek dolog...elinduláskor fűti a kormányt is automatikusan is.
Van állandó összkerékhajtás, de difizár is van benne. Tényleg mint egy tank..keresztülmegy mindenhol.

Aki ilyet szeretne venni annak a nagyszervízre kell majd figyelnie, hogy az meg van -e csináltatva.
Vagy mikor esedékes, ( kb. 220.000 )
A hibakódok kiolvasására kel figyelni.
A légrukókat kell megnézni..hogy nem ereszt -e. vagy kompresszor amikor pumpál, akkor megáll -e egy idő után.
10-12 éves korban már előjöhet a légrugó probléma, kilyukad, leereszt..stb. Kompresszort is nemárt átvizsgálni.
Lánccsere az pedig kicsit húzós áron van..én már megcsináltattam az enyémen,
Vettem hozzá motor szétszerelő szerszám-szettet, ez 40 ezer volt.
A láncot majd hozzáadom az új tulajnak – ha egyszer eladom...mintha új lenne, minimális kopás látszik csak rajta ennyi használat után is csak..nagyon erős és vastag a lánc...elszakadni ezekben senkinek sem fog, ebben biztos vagyok. Én eltettem a fogaskerekeket is..azokat is cserélni kell ilyenkor ugyebár, és a vezetősínt. Nomeg a vízpumpát is.

A Szerelést szerintem nem kell szakszervízre bízni..egy jó szerelő sokkal jobb. És olcsóbb is.
Annyira nem bonyolult autó, hogy a szakszervíz 3 szoros árat legomboljon rólunk.
Én Szombathelyre hordtam a lennt megadott szerelőhöz, aki a legjobb szerelő a környéken.
Sok alkatrész amúgy a Touareg -ből való, vagy Audiból.
Lengőkar pl. 20 ezer / db..nem olyan drága.
Vásárlás előtt egy alapos átvizsgálás kell a kocsinak, és egy megkímélt autó biztos hogy sosem fogja cserben hagyni a tulajdonosát.
Hiába...a V8 az a pokolban is V8.

Hibalista

- LED helyzetjelző lámpa : 12.000
- Féktárcsa - 15.000
- Fékbetét - 8.000
- Hátsó rendszámtábla világítás - 2.000
- Felső lengőkar - 20.000 / db.
- Gyújtótrafó - 20.000 / db.
-
- Vezérműlánc cseréhez alkatrészek ( Ez nem is elromlás, csak a kötelező, csak az anyagköltség 650.000, lánc, feszítőgörgők, sínek, gázpatron, vízpumpa)

Ide hordtam szervizbe

Bábel Tamás Autószerelő Mester Szombathely - a környék legjobb szerelője.

( nem kell a szakszervíz...csak lehúzás..és úgyse értenek semmihez :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? Neon Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Porsche Cayenne 2002 (2002)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)