A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Porsche » Boxster (1996-2004)

Boxster 986 S 2000 

Az ítélet értékelése
3,8(4 db)

Hobbi-autó, sportkocsi, desszert…

Szöveges ítélet

Hobbi-autó, sportkocsi, desszert…

Elég rég íródott erről a típusról vélemény, gondoltam, fél év, ill. 13e km távlatából írok pár sort, ha nem is ítéletet. Nemrég hallottam az egyik szerelőmtől, hogy a korai évjáratokat a klasszikus import miatt elég keményen leárazta a piac. Itthon vannak már 2,5m-tól (2013.07.van) viszont 3,2-3,7 között vannak azok, amit nem zársz be egyből, hanem ránagyítasz a képekre. Szerintem, aki autót akar venni az ennek is a tetejét hívja fel, vagy megy el megnézni. Véleményem szerint, aki ez alatt vesz, az nem biztos, hogy boxsterben ül.
Saját példámon tanultam meg, hogy ebben az autóban ha csak egy valami nem stimmel, akkor ez az autó nem az aminek gyártották. Ha vectrában lóg valami, az autó attól még az ami, pakolható, jól fogyasztó gépkocsi, ami elvisz onnan, ide. Kicsit stikkesebb mint új korában, de majdnem hogy észre sem veszi az ember, igazából nincsenek is hatalmas elvárások.
Ez az autó más. Annyira egy vezetésélmény központú dolog, egyszerűen leesett az állam, hogy mennyire patent, mennyire stabil, mennyire egyben van, stb. Meg is vettem.
Az autó pedigréje rendben volt, sérülésmentes, (elvileg) 60e körül volt benne, szakértő vizsgálta át, megengedte, hogy megvegyem, sőt hozzátette, remek vétel.
Télen kezdtem el használni, nyári esőgumin, (nincs benne esp) finoman, tisztelve.
Aztán ahogy teltek a km-ek, kezdtem hallani a dolgokat. Elindult a nyomozás, a rendbe rakást. Kiderült, hogy bár olyan stabil így is, mint sok minden az életben nem lesz, tulajdonképp a 12 éves gumi az ebben az autóban is elérik, és nem tart úgy mint anno, szóval nekiálltam a futóműnek és még mindig van ami stikkes. Ha hátsó futóműnek nekimenni egy pajszerral teljesen felesleges. Olyan mint egy pókháló, hiába piszkálja az ember az egyik szilentet, hátha árulkodik, semmi nem fog történni, mert 5 másik bekötés annyira feszesen tartja az egész egységet, hogy az egyetlen megoldás, ha szépen leszereli az ember az egészet és egyesével a kezében megrángatja. Egyebekben marad a tippmix.
Nem bántom, sőt, én imádom ezt csinálni, hálisten van rá időm, de ha 22 nap szabival gazdálkodnék, megfejelve még a családdal is és emellett kísérni szeretném az autóm épülését, akkor eltartana pár évig míg képbe kerülne.
Egyik kolléga írta, hogy 11 éves autóban, tök mindegy milyen, lesz ez meg az. Egyet értek, emiatt hobbi-autó, viszont én ezt imádom!
Az autó, pedig nincs kész, olyan lett, hogy sokszor nem értem…az erős autó, az nem feltétlen sportautó. Ezt most tudtam meg. És akkor jön a kérdés egy boxsterből: Mit tudhat pl. egy 458 italia, vagy egy gt3 rs, vagy egy aventador?? elképzelni sem tudom…Ja, és akkor F1?? 4G-vel fordulni, vagy 5,5G-vel fék?!
Ez az autó ennyi pénzért olyat mutat az olyannak, aki nem ült még sportkocsiban, hogy garantáltan fog pislogni…nem feltétlen a gyorsulástól, hanem fent a hegyen, kint egy pályán…ott lesz pislogás…és elfordul és elfordul és elfordul…(négy sorral lejjebb is elfordul)
A desszert pedig az, hogy amikor a sportkocsi részt magad mögött hagytad és hazagurulsz, olyan kellemes és finom, mint egy teszt győztes csokoládé fagylalt a váricukiban. Finom a belseje, finom a külseje, finom a váltója, finom a pedálja. Finom pl. az, hogy a városban 45-től 6.ban elhalad a csordával. Finom az, hogy szereti a 100-s Omv-t, finom az is, hogy ha mást kap, jelzi.
Az autó műszaki paramétereiről nem szívesen írnék, meg lehet találni a neten. Középmotor, abból is boxer 6, nincs nagyon mit ragozni a tömegközéppontról és a súlyelosztásról. Ki kell próbálni. A típushibák is le vannak írva fórumon, érdemes átolvasni. A legfontosabb amit javasolnék vétel előtt, hogy vagy Miskolc határába, vagy Pesten NEM a hungáriához (keressetek utána, fórum) vigyétek el az autót, ők megmondják, hogy vehetitek e vagy sem, illetve kezdhettek jegyzetelni, mi kell még az autóhoz.
Fogyasztásról is szoktak írni, nálam a pályán 11-12 között kér, igaz ez 150-160 átlag mellett. Ha betartasz mindent, szerintem be lehet tolni 10 alá is. De nem fogod. Hegyen tud 16-17-t is. Viszont e felé nem tudom lehet e utcán, szerintem nem. Városit nem tudom, nem használom városban. Szerintem korrekt, sőt.
Alkatrész van, szerintem elérhető áron, Miskolcon pl. van sok jó bontott cucc is, ellenben ha valami szemét hiba jön, akkor legyen pénz a stelázsiban mert meg tud lepni. Bármikor rá tudsz költeni még 100-200 ezret, ha más nem a következő hátsó gumira. Apropó, nálam a hátsó szett 10e km-t bírt, úgy hogy ismerkedtem az autóval. Új Uniroyal esősporttal vettem, most conti sportcontact 3-t kapott, kíváncsi leszek mennyit bír.
Ami negatívum volt, hogy ha nagy vagy (190cm95kg) akkor nem lehet eleget állítani a kormányon, terpeszben kell vezetni. Nekem ez már veszélyesnek hatott, én kormányt cseréltem, szigorúan légzsákost.
Hely sportkocsihoz mérten bőven van, 2 csomagtér, 260 liter, 2 főre bőven elegendő, feltéve ha valaki nem visz 2 öltönyt a tengerpartra is. Hátra viszont olyat tegyünk csak, aminek nem árt a meleg, mert az egy katlan. Cipőt sem merek odatenni, mert félek, hogy a ragasztás kuka lesz. Komolyan. Viszont a rántott hús akármeddig meleg marad, úton hazafelé anyutól.
Summa summarum, szerintem a ma kapható legjobb ár-érték arányú, prémium sportautó. Aki belevág, hajrá. De abba ne higgyen senki, hogy 3ért megkapja. Annyiért meg lehet jelenni, nem is akárhogy, a logó rajta van, de ha valaki vezetni szeretné, vagy szépen rendbe rakni akkor vagy itt vagy ott szépen lassan ott fogja hagyni a plusz 1-t, vagy többet. Kérdés, hogy logó kell, kész autó, vagy szeret valaki legózni. Én imádok.

Hibalista

- Futóművet újítom, a szárnyam nem megy le...nem érdekel, úgyis kint lenne.

Ide hordtam szervizbe

"Miskolci" Zsolti, "Pesti" Norbi. Megtaláljátok őket.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? A6, 525i Következő autója? Boxster S, 911 gts-gt3, remélem
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Porsche Boxster 1996

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)