A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Porsche » 944 (1981-1991)

944 944 turbo 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Stuttgarti vörös ördög

Szöveges ítélet

Gyermekkorom egyik meghatározó élménye volt, amikor 7-8 évesen egy balatoni nyaralás alkalmával megpillantottam egy csodálatos, akkor még vadonatúj, metálkék, német rendszámú 924-es Porschét. Akkor, ott született meg az elhatározás bennem: egyszer majd nekem is...
Az élet úgy hozta, hogy tíz évvel ezel?tt valóra válhatott az álom, egy 1976-os metálkék 924-es Porsche képében. Imádtam, sok-sok kilométeren át utaztunk együtt, majd öt év elteltével egy 1983-as fehér 924-es jött helyébe. Ezt követte egy 944 turbo, ami sok-sok véletlen szerencsés összjátéka folytán került birtokomba. Az el?z? két 924-es ma is szeret? tulajok kezében pihen, s?t minden hónapban találkozunk, alakult is egy kisebbfajta klub, még több info err?l a www.924.hu alatt található.
Nyolc évnyi 924 után a 944 turbo "megtanulása" nem ördöngösség. Hiszen ugyanúgy orrmotor, transzaxiális "tolócs?", hátul a váltó felépítés. Ám a teljesítmény! Az valami frenetikus. A szaksajtó szerint a korabeli 911 Carrera menetteljesítményeit hozza, pedig az általam birtokolt példány csupán a "gyengébbik", 220 lovas, 330Nm-es verzió. A turbófeltölt?nek köszönhet?en - egyébként turbólyuk nélkül - fokozatosan épül fel a teljesítmény, és saját mérés szerint (német autópályán, természetesen...) egészen 260 km/h-ig csak tol, tol, tol. Nulláról százra 6,3 másodperc szükséges. Nagy tempónál érzi magát igazán elemében. A megállásról összesen 16(!) fékdugattyú gondoskodik, elöl-hátul bels? h?tés? hatalmas féktárcsák révén.
Az autó egyébként közel gyári állapotú, így került hozzám, és igyekszem így is meg?rizni. Sajnos a magyarországi 924-44 állomány legtöbbje meglehet?sen elhanyagolt állagú, leharcolt példány, és a köztudatban ez a sztereotípia uralkodik. Pedig ezek a sportkocsik igazán jobb sorsra érdemesek, csak szeret? és hozzáért? kezek kellenének. Nem igaz az a felfogás, hogy ezek roppant bonyolult, szervizigényes, megbízhatatlan autók. Ezeket is emberek rakták össze, méghozzá nem is akárhogy, jól szerelhet?ek, ráadásul horganyzott karosszériával készültek (már a 70-es évekt?l).
Vezetni igazán élvezet a turbót, a 911-es szériával ellentétben itt nincsenek kiszámíthatatlan farkitörések, nagyon jól kontrollálható, köszönhet?en a közel 50-50%-os tengelyterhelésnek. Megállás után sem kell aggódni, a motor leállítása után ugyanis egy kis szivattyú tovább keringeti a h?t?vizet a turbina csapágyazása körül (1987-ben vagyunk!), így a turbó igen hosszú élet?. Az egész autó nagyon masszív, merev, a beltér nem zörög, gyorsításkor az utastérben diszkrét süvítés és ülésbe süppedés jelzi, hogy itt történik valami. Kívülr?l hallva rakétaszer? fújtatás kíséretében hagyjuk el a megel?zött és meglep?dött sof?rt. Igen, lehet vele meglepetéseket okozni; nem sok "ellenfele" akad az utakon. Ráadásul, itt nincs leszabályzás 250 km/h-nál...
Hátrányként talán azt említeném, hogy a hátul helyet foglaló utasok - néhány megszállott egyén kivételével - nem jutnak elég láb- és fejtérhez, de hát ez ebben a m?fajban bocsánatos b?n.
Ma is birtokomban van , hobbiautóként használom, és alig várom az alkalmat, hogy el?vehessem. Nem szándékozom megválni t?le. Örök darab.

Hibalista

- Egy -valószín?leg selejtes - feszít?görg? hibájából adódó vezérm?szíj-szakadás, ám következménye NEM lett a dolognak, nem görbült szelep, dugattyú, stb. Feltettem az újat és azóta is jó. Ezen kívül a szokásos kopó alkatrészek cseréje: fékbetétek, olaj, sz?r?k, h?t?víz, stb. Más probléma eddig nem volt vele.
-

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szerelem.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1987
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 28000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 924 Következő autója? nincs szándékomban megválni t?le, második autóként megmarad
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Porsche 944 1981

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)