A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Porsche » 924 (1975-1988)

924 Targa 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Porsche 924

Szöveges ítélet

’70-es évekbeli sportautó, a Porsche gyár akkori kínálatának legkissebb tagja. Elődjének a Volkswagen-Porsche 914 tekinthető, az is négyhengeres ”kis-Porschének" készült, bár az középmotoros, léghűtéses, és kétszemélyes volt. Az 1971-ben jelent meg a prototípus ”Project EA 425” néven. A tervhez a Holland Harm Lagaay neve fűzödik, aki a 928-as, a 968, a Boxster, a megújult 911-esek, (996-997), a Cayenne, és a Carrera GT vezető tervezője volt. Az Ő formaterve az 1989-es Porsche Panamericana koncepcióautó, és a BMW Z1 is. A prototípus átdolgozása után, 1975 év végén jelent meg az első széria. A gyártás Neckarsulmban történt, a Audi-NSU gyárban. A Porsche cég történelme több ponton közös az Audiéval, és a Volkswagenével, prof. Porsche a ’30-as években az Auto Union-nak, a mai Audi márka ősének tervezett versenyautókat. Az első Porsche, a 356-os, sok közös vonást mutat a VW Bogárral, (a Bogarat Ferdinand Porsche tervezte,a 356-ost fia). A 924 piaci sikerének szerepe volt a vállalat bizonytalan anyagi helyzetének rendbetételében. A 924 100%-ig sportautó, nem csak apró méretekhez társuló 125 Lóerős teljesítménye, hanem az élmény miatt, amit a volán mögött nyújtani tud. Alacsony, egy átlagos magasságú embernek a könyökéig ér, ezért beülni, és kiszállni belőle nehéz. Klassz VDO márkájú műszerek vannak benne, olajnyomásmérő, feszültségmérő, és természetesen fordulatszámmérő is. A Fordulatszámmérő számozása 3 óránál kezdődik. A kézifékkar baloldalt található, mert középen a kardánalagút van, amiben a tolócső fut. Erős dörmögő hangja van, már alapjáraton is. Egyszóval izgalmas! Motorja 1984 ccm-es, vízhűtéses soros négyhengeres, nyolcszelepes, 125 Lóerős szívómotor, hosszirányban beépítve. A maximális 125 Le-ős teljesítményét 5800-as fordulaton adja le, és 3500-nál 168 Nm-es nyomatékkal pörgethetjük a hátsó kerekeket. Futóműve feszes, de nem kényelmetlen. A hátulsó torziós rugózás tradicionális Porsche vonás. Elülső MacPherson futóműve a Golf I-ből, (és az Audi 80-ból), soros 4 hengeres Volkswagen motorblokkja az Audi 100-ból, illetve a Volkswagen LT 28-ból, származik. Különlegessége a Transaxle elrendezés, ami annyit tesz, hogy a hátul elhelyezett váltó a differenciálművel egybeépítve a hátsó kerekeket hajtja. Súlyelosztása ideális, elől-hátul 50-50 százalék. Áramvonalas, bukólámpás karosszériája, az AUDI rokonságnak köszönhetően galvanizált, így ellenálló a rozsdával szemben. 2+2 személyes, a hátsó üléseken 1-1 hátizsák fér csak el, bár így is bőségesebb a helykínálat mint a 911-ben. A hátsó üléssor könnyen lehajtható, így növelhetjük a benzintank miatt sekély csomagtér használhatóságát. A Targa változatnál a csomagtartó a kivehető tető helye is egyben, szinte teljesen kitölti azt. A csomagtérfedél üvegből van. A 924 robosztus konstrukció, logikus a szerkezeti felépítése, jól szerelhető, de a motortérben való ügyködéshez, a kipuffogó-leömlő felöli oldalon kevés a hely, mivel a motor döntve helyezkedik el, az alacsonyan vezetett motorháztető miatt. Alapvetően kétféle 924 létezik, ´76-tól ´81-ig, és a ´81 utániak. Az "első" sorozat (tehát ´81-ig), 4 sebességes, súllya 1080 Kg, és részben galvanizált a karosszériája (kb. az öv-vonalig), gyorsulása 9.9 másodperc 100 Km/h-ra. A későbbi évjárat 5 sebességes, 1130 Kg, 9,6 másodperc alatt van 100-on, és 206 km/h a végsebessége.

Hibalista

- Hajtókarcsapágyak tönkrementek, mert az elöző hanyag tulaj nem cserélt olajat. A motor szétszedett állapota magával vonta a főtengelycsapágyak cseréjét, a hengerfej felújítását, és a tömítések egyrészének cseréjét is. Az üveg csomagtérfedél ragasztása elengedett amikor új csomagtérnyitó teleszkópokat raktam bele. A beltér műanyag alkatrészei hajlamosak repedezni, a műszerfal műbőrboritása repedezett. Régebben volt problémám volt a K-Jet befecskendezővel, de ha minden eleme rendben van, akkor teljesen jó.

Ide hordtam szervizbe

A Mátyás gépműhelyben végezték a motorfelújítás gépmunkáját, címük: www.motorgeneral.hu; Bp. 6. Ker. Szondi utca 40. A motort magam szereltem össze, az autót magam javítom, de nem vagyok autószerelő, Lego helyett van ilyen autóm. Új alkatrész ügyben érdemes Volkswagen/Audi alkatrészüzletben érdeklődni első körben, ha megvan a keresett alkatrész gyári száma.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1982
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 250000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 318i (1985) Következő autója? Egy BMW 3-as coupe de jó lenne a Porsche mellé :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Porsche 924 1975

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)