A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Porsche » 924 (1975-1988)

924 2.0i 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Második kacsintóslámpásom

Szöveges ítélet

A kezdetek: meghajtottam az iszonyúan füstölő régi 924es gépem amiről itélet is olvasható itt, mikor 2hengerrel
nem ment csak 150 -t és hatalmas füst mögöttem gondoltam itt a dugók bánták, na sebaj úgyis akartam motorgenerált
hisz tudtam kopott a motorja. Mikor megtudtam a 4db Mahle dugó árát(47e/db vagy az elfogadható kolbenschitét 28e/db)
szívbaj kerülgetett. Akkor jött a hír eladó egy 24es szinte ingyé olyan olcsón(140e), nem bírtam megállni ne vegyem meg
mikor megtudtam, hogy 76os hisz mindig is az idősebb 30év feletti sportgépeket imádtam 1ből megvettem. Akartam egy
másik 24et alkatrésznek, így ebből lett alkatrész kocsi és azt kezdtem rendberakni.

A kalandok eleje: ideiglenesen már akármeddig nem lehet kivonni a forgalomból (köszönet párt függetlenül az
önkényuralmi bürokratikus aktuális kormányainknak a törvényekért), így maradnak ideiglenesen kivonva a másik kocsi
papírjai amíg akarom, ezért ezt kell rendbe rakni, így ez készül el. Igaz ezt is akartam a kora miatt(igazi veterán kihivás)

A gondok hírtelen:
-Haza úton feltűnt, hogy 2e fordulat alatt ég az olajlámpa (Csapágysor kb. 60e :)
-Útközbe a maradék fékhatás is elment, hisz a hátsó dobfék nem önbeállós és a berohadt de elszakadt kézifék kötél
megadta magát így a pofákat összehúzta a rugó és a kuka főfékhengerrel pumpálva is csak a pofákat picit kintebb nyomni
tudtam a pedállal, sebaj van motorfék hisz hosszlöketű nyomatékos dög.
-Elektromosan nem ment semmi, csak folyamatosan égett a bal hátsó féklámpa
-Kasztni katasztrófa ismerve a 924 hihetetlen mit ki nem bíró kasztniját!(szerintem minimum 10évet kint állt beázó
kasztnival az esőben)
-futóműn minden, ismétlem minden lógott! Jah bocs az első fékpofák jók voltak :)

Neki estem szétkapni a kocsit mint Foxy a lábtörlőt,erre az Excsajom bevágta a dúrcát, hát a 24 fére :)
Mint jó veterános és autó-motor buzi több motor, kocsi tulaja megelégeltem, főleg amit művelt akkor is ha
Sokat törödtem vele(Mármint nem a 924el)…
Na ez nem mehetett sokáig inkább neki estem a 924 az
legalább nem parancsolgat,hogy kit vehetek fel msn-re meg kivel mehetek mocizni és nemcsal meg :)))
Cserébe csupa olaj leszek,vadul duruzsol,és kilincssel előre kanyarodik,jah meg zabálja a benzint mint állat :)))

Felsorolom mi mindent csináltam a kocsin, de sajnos nem időrendben írom le, hanem ahogy eszembe jut:
(A kiadott összegek is picit eltérhetnek amennyire emléxem rá)
-új hátsó fékdobok
-új fékpofák hátra
-új gömbfejek előre
-másikból átraktam a kerékagyakat, mert ahoz nagyobb gömbfej passzol ami tartósabb és olcsóbb!
-főfékhenger és szervója átrakva a másikból(nagyobb)
-első kerékcsapágyon utána húztam(kúpgörgős, még menthető volt)
-hátsó kerékcsapágy csere
-hátsó torziós rugó csapágyazása+lefestettem
-benzincső csiszolás és festés(még menthető volt!)
-tank külseje csiszolás és festés( szintén még megbírtam menteni)
-ötös váltót átraktam másikból + új tömítések bele
-kasztni rendbe rakva kivéve a tetőlemezt(külön story sajnos…) illetve az ajtókat
-alvázvédelem
-üregvédelem
-utastér védelem
-utastér zaj csillapítás folyamatban
-motorja megcsapágyazva
-kipuf lemömlő csere(reped volt)
-kipuf rendszer javítás folyamatban
-elektromos kábelezés, rendrakás folyamatban
-beázások megszüntetve
-új gátlók vásárlása folyamatban, most épp spórolok rá, mert 4X 25e!
-sok apróság

nézzük akkor ez eddig mi pénzembe került :)
-kocsi1 380
-kocsi2 140
-átirás1 70
-átirás2 70
-2év bizti és klubtagsági 36(Már 2éve készül,most fizethetem be a 3.évre)
-fékdobok 38
-fékpofák 5
-gömbfejek 20
-olajok 9
-porraloltó 2
-gumicsapágyak 15
-fékcsőtartó bolhák 4
-gumifékcsövek 8
-fémfékcsövek 4
-fékfolyadék 2
-csapágyak 20
-lakkozot fa váltógomb 2
-karoszéria tömitő 2
-csavarlazitok,csiszolokorongok,stb,stb aproságok minimum 15
-alváz és üregvédők 10
-kipuftömités 2
-higitok,alapozok,ro55 stb minimum 15
-1mm lemez 5

A kocsiról akkor általánosan:

Hazai 924-944-928 példányok mind roncsok amik eladó sorba kerülnek sajnos. Ezért a vételár 3-4X rákell költeni!

De nézzük mit is tud a 924 pontosan:
-Transaxle elrendezés(motor elől, váltó hátul) (aki tudja mi az ismeri előnyét aki meg nem majd rájön pár fizika lecke után:)
-Torziós rugó(aki tudja mi az vágja mért jó, aki nem az meg majmoja csak a civictájper gurulókoporsókat)
-Hátsókerekes, hisz épp eszű ember kormányzott kereket nemhajt, mert a hajtott kerék megcsúszik illetve kanyarba
ez legalább kicsapja a seggét, ezért hamarabb befarol a kanyarba.(Nem akarom én megbántani az elsőkerekes
kocsi tulajokat, de induláskor megpont a hátsó tengelynél nagyobb a tapadás hiába hiányztatok
fizika óráról vegyetek csak calibrát,crx –t és társai csodákat)
-Lapos építés mód és semmi zoom-zoom érzés vagy kicsinagy szlogen ide nemkell abs,asr,esp meg több 3betüs
baromság,de megint nem bántom meg az új kocsi tulajokat fizesék csak a hitelt 5éven át!
-Horganygalvanizélt kasztni illetve gumibázisú alvázvédő, ragasztott szélvédő,stb mind ez több mint 30éve!Én
lehet bunkó leszek de szarok az 5év garanciára ha ezek 25-30éve nem rohadtak el még akkor se hogyha
össze-vissza popszegecselték a szpojlerokat rá, meg törték és 20kiló kitt némelyik kasztnin a törésmentes 924-944
gépeknek meg a kasztnija 30év után is mint a vadi új!!!! Aki nem hiszi jöjjön el találkozókra vagy néze meg pár márkatárs gépét!
-Nyomatékos tervezés, hisz a "Le" csak a forgatónyomaték és fordulatszám szorzata kedves japán kocsi tulajok! Ez
emelkedőn is felmegy visszakapcsolás nélkül és gázadásra nemcsak a hangja változik a mátrában felfelé!
Hozzá teszem lassan 40éves tervezés a hengerfeje meg a motor alapja és nyomatékos létére kipörgi a 6500 –t illetve
5800 n adja le a max teljesítményt, de max nyomaték már 3000körül!!!
-bukólámpa ami a világ legszebb dolga 1pár nagy mell után :))))
-brutális méretű hátsó üvegszélvédő ami a csomagtér ajtó is
-legkényelmesebb üléspozíció, ültem elég sok kocsiban szakmámból kifolyólag de ilyen kényelmesben még nem!
(állítólag még pár Lotus veheti fel a versenyt kényelemre,sajos azokba még nemültem)
-elérhető veterán alap(sajnos a 914 ritka megfizethetetlen,928 drága fentartani és az már GT tehát nem spostkocsi,
régi japánok mind elrohadtak már, Afla gtv6 megint inkább GT, de szintén rohad sajnos pedig álom az a kocsi hiába olasz!!!!!
Maserati Merak meg a világ legszebb kocsija de szintén megfizethetetlen,egy Alfa Romeo Montreál megint elérhetetlen
Tehát addig nyújtózz magyar amig ér a kezed!Itt a 924 ez elérhető!!)Aki meg igazán gyorsan akar menni vegyen sportmocit(Van ám kettő is)
-Kanyarban élmény vezetni még 9éves gumival esőben padlógázra is uralható ugye Balu924???? Tudna mesélni
mikor megtréfált az ő kocsija engem, ítélet olvasható övéről is itt!
-Szerelni könnyű kivéve pár dolgot(kuplungozás, torzióshíd javítás, öninditó csere bááár az nekem megy rutinból
ugye-ugye Mal???? Föleg ha a Böbe a közelbe van!! :) Tehát legközelebb csak akkor cserélek öninditót ha hozod a Böbét is:)
-igazi csajozós verda,bár nem ezért tartjuk és szeretjük de mivel kedveljük a csajokat ezért jól jön :)
Bár van pár csaj aki nem kedveli a típust de hát a marketing osztályon a szöszik még nem ébredtek fel,
tudod olyan ez mint a mátrix! Rájösz mi a jó verda (Maserati Merak ss,Porsche 924-968 sorozat, Alfa gtv6 meg Montreal,
Rx7 turboII,mr2 idősebb évekre meg SEL merdzsóóóóóóó vagy Maserati Quattroporte a többi csak a szöszik szüleménye
a marketing osztályon :) aki beveszi a maszlagot még nemvette be a mátrix kapszulát!) Ébredj vár a való világ.

Rossz tulajdonságok:
-mindig taposni akarod a gázt akor meg 12-16liter!(Nyugisan 8-10)
-sok idióta sztritrécsingmatricás versenyezni akar a Tigrákkal, holott az csak egy Corsa és semmi köze a sportkocsihoz
-ami nem vw audi alkatrész az 5X-6X drágább az átlag kocsiknál,de megfizethető bűn mert ez egy nagybetüs PORSCHE
-lenézik Magyarországon és le "audimotoros" -zák meg öthengesezik,innen is üzenem ezeknek,hogy átdolgozott VW MOTOR
van benne és 4hengeres,ismétlem NÉGYHENGERES!!Sajnos, pedig egy v6 vagy boxer jobb lenne az orrában…
-amik drágák és összesben kuka nincs bontott de ez a kor miatt van
-lelakott az összes eladó hazai, tehát akinek nincs szerelő ismerőse vagy nem az ne vegye meg
-csak pont elég erős semmi több, de erősebb kivitelnek ott a turbo,s,gt,gts,gtr illetve a 944 sorozat(sima,s,turbo,s2,turbo-s)
-drágák a ritkább darabok(pl. 924turbo vagy 924 carrera gt,esetleg 944turbo-s)
-társoságban mindenkinek a porsche=911el ezért leszólják pedig a 944turbo s az akkori 911 carrera tulajdonságait tudta és
a 924gtr megint elég durva volt a maga korában,de utcai használatra elég a sima 924 is! Van sajnos elég barom az utakon,meg mint mondtam gyorsan menni motorkerékpár!
-fékrendszere csak erre elég, tehát ha tuningolni akarod drága móka mert nemcsak motor de futómű tuning kell, ez esetben
inkább vegyél erősebb példányt(pl. 944S ami arany középút mert még elérhető árú és 190pacis)De a 924S se rossz a 160pacival.Erősebb Transaxle Porschékon erősebb a fékrendszer is illetve szélesebb a felni,stb

Aki ilyet akar venni vagy ilyen van és segítségre van szüksége dobjon egy mailt!
Marko.szabolcs@freemail.hu


Balesetmentes száguldást minden sportkocsi tulajnak és jó veteránozást minden veteránosnak!

Innen is köszönet a segítő márkatársaknak illetve majdnem márkatársaknak(Gyurma-944, Pisti-golfII, Balu-924, Attila-W123,Zshavasi-944).Köszönet az összes márkatársnak akik a neten át segítenek.Külön köszönet Kovács1000-924 -nek aki utánajárt neten és élőben pár dolognak.

Amint lesz időm töltök fel webre képeket és majd belinkelem,mivel 3képbe nemfér bele az egész "project".
A benzingőőőz legyen veletek.

Hibalista

- Inkább mi nem :))))
-

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szerelem,hisz szerelő vagyok :)
Persze,hogy 10pont!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése


Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1976
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 924 Következő autója? Mellé kellene 944turbo esetleg 928 :) talán 300CE vagy 500SEL
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Porsche 924 1975

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)