Ifjú korom emlékére
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem........kb 1997, nem ma volt.....
Véletlenül történt a találkozás. Egy nem túl közeli ismerősöm ajánlotta fel megvételre aki már nem használta az autót. Ott állt a ház elött, porosan, koszosan, lejárt műszakival. Egy mosás után viszont előtűnt gyönyörő méregzöld metálfénye. Nem volt gyári (ennek a későbbiekben lesz jelentősége), de minőségi volt. Hosszas tipródás, és az ismerősök ellenérvei ellenére belementem. Mégis csak egy PORSCHE!!!!!!
Eleinte csak a környékünkün próbálgattam a lejárt műszaki miatt, de az élmény meglepő volt!!!! A gyorsulását nem hasonlítanám a mostani technikához, de a második fokozatban még így is vitte a 120-at! WOW!!!!! Jelzem 2000cc 1984-es gyártási év! Micsoda élmény! Jól is néz ki, megy is mint az állat, targa tető, csajozós verda, PORSCHE is, ez kell nekem! Akárki akármit mond, valóban olyan érzés vezetni mint egy igazi sportkocsit! Segged a padlón, nyújtott láb, váltó fönt, kormány az öledben. Beleszerettem.....
Miután megvolt az első szervize a kocsinak és minden rendbe lett rakva (fékek, olaj ékszíj stb), jöhetett a napi használat. Semmi meglepő. A kocsi megy, minden működik. A szervó hiánya néha okozott egy kis izgalmat és izomlázat szűk parkolásnál, de menet közben észre sem veszed. Azért mindenkinek ajánlott, hogy két kézzel fogja a kormányt, ha elkaptam egy-egy nyomvájút a Hungárián, tudott meglepetést okozni!!!
Miután már használtam egy ideje és megbízhatónak tűnt, gondoltam kipróbálom mit lép a pályán (M7). Elindultam. 130-ig semmi, 150-nél már kicsit hangos, de még mindig stabil, 160....170....180...185....na itt már volt bennem egy kis félsz. Nagyon erölködött, de még "gyorsult" (inkább nőtt a sebessége). Gondoltam, nem adom fel! Nézzük meg mi a vége! Tehát 190.....191.....192......193......194....195.....azt hittem soha nem lesz vége és ez már tényleg nem az a sebesség ami műszakilag indokolt lenne...... nagynehezen felküzdötte magát kb. 215 km/h végsebességre. Nem hittem volna......Azt sem, hogy tud ennyivel menni, és azt sem hogy túlélem. Nem is próbáltam többet soha. De megcsináltuk!!!!!!!
Alapvetően napi szinten nem igényelt komolyabb gondozást, nem okozott meglepetést soha. Városban 12L, országúton 8L evett benziből. Olajat 1000 km-ként 1L kellett rátölteni, amire azt hittem, hogy sok, de a gépkönyv szerint 1,5L-ig normális!
A kocsi fenntartási költségeiről csak annyit, hogy a kasznin kívül minden VW.
Pl: -hátsó fékdob, bogár
-első lámpák, Golf I
-kilincsek, Golf I
-motor, VW LT 2000 benzines (kisbusz)
-váltó, VW Transporter
-stb
Ha nem töröd össze akkor potom pénzért megúszod a javítást. Persze itt is vannak buktatók (nekem mondjuk nem volt).
Azért voltak vele bosszúságok is.....
Valószínűleg az elején említett kaszni javítás miatt ha esett az eső, akkor a kormányművön folyt le a víz. A padlón telente korizni lehetett volna ha kicsit nagyobb. A kerék beverte a vizet. Soha nem derült ki hol....
Az elektromos AC reléje megadta magát többször is. Ilyenkor egy darab drót segítségével a hátsó világításról adtam villanyt. Olyan volt mint egy immobiliser. Ha felkapcsoltam a lámpát akkor ment.
A vezérműtemgely elkopott, egy henger nem ment.
A km óra spirál, (ami az első kerékbe van vezetve!!!!! nem a váltóba!!!!!) többször elnyíródott.
Ablakmosó tartály hegesztése elengedett.
Hátsó ablaktörlő kuka.
A történethez tartozik, hogy ez majd 12 éve történt, amikor az autó 13 éves volt és annak megfelelő állapotú.
Hibalista
- Vezérmű tengely
- Elektromos AC relé
- Apróságok
Ide hordtam szervizbe
Maszek VW buherátor, de profi a srác
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 130 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | VW Golf II |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
