924, Ízig-vérig sportautó
Szöveges ítélet
El?ször is, ha vásárláson gondolkodsz:
1. sz tény: Porsche az, ami minimum 30 millióba kerül, új és a Fáy utcában kapható.
2. tény: a 924-es hobbiautó. Nem alkalmas mindennapi használatra. Legalábbis nem éri meg...
A kezdetek:
2002 telén egy hirtelen gondolattól vezérelve 470.000. Ft-ért vásároltam egy budai autókereskedésben. Ami rossz lehetett rajta az rossz volt, szinte semmi sem m?ködött benne, a f?tést?l a kilincsen keresztül az ablaktörl?ig... egy valamit leszámítva. A kompressziónyomást! Bemérettem vétel el?tt, a szerel? nem akarta elhinni az értékeket... azt monta rögtön ad egy zöldkártyát is... :)
A karosszéria elég jó állapotú volt, egészen szép metálfénnyel, a belseje gyönyör?. Vajszín? kárpit, fekete-, ´Porsche´ hímzés az üléseken, b?r m?szerfal... igazt retro 70-es évek m?szerek.
Aki ismeri a modellt (drágajó K-jet) az tudja, hogy mire értem azt, hogy akkor indult be a motor, amikor ? akart... 3 év alatt létrejött köztünk egy olyan kompromisszumos megállapodás, hogy nem bántom októbert?l áprilisig és ha nagyon es?s az id?, cserébe a fennmaradó id?ben 99,5%-os biztonsággal beindul.
És hogy miért?
Hátsókerék hajtás, igazi ´sportautó´ üléspozició ( csak a lotus elise-ben éreztem jóbban magam) hihetetlen hosszú nyomaték, na és nem utolsó sorban egy különleges, egészen elegáns stílusos...
Miért ne?
Pontos beállítások mellett is 15 liter felett fogyaszt városban. Aki mást mond vagy nem tud számolni vagy hazudik. És persze ezt 98-as benzinb?l. (no és nem nehéz begurulni egy olyan kútra ahol vagy 95-ös van vagy prémium benzin 300-ért)
A szervízigény szubjektív... ha meg tudod magadnak csinálni, akkor olcsón kijöhetsz, ha nem, akkor akár örökbe is fogadhatod a szerel?d... mert Te fogod eltartani.
Mindezek ellenére biztosan megtartom!
Hibalista
- Mindenképp el?rebocsátanám, hogy nem vagyok autószerel?, tehát meg kell fizetnem az alaktrészt, az alkatrész beszerzését és persze a munkadíjat. Lehet, hogy vannak olyan tételek, amelyek nem csak az adott alaktrész javítása volt, hanem az aktuális összeg, amit a szerel?nél hagytam több munkáért.
-
- A/C pumpa 2002.12. 0.-
- szerviz 2003.01. 200.000.Ft.
- benzinnyomás szabályzó 2003.02. 50.000. Ft.
- els?/hátsó fékbetét csere 2003.04. 30.000. Ft.
- generátor javítás 2003.04. 25.000. Ft.
- motorház fényezés 2003.05 50.000. Ft.
- kipufogó sportdob 2003.05 50.000.Ft.
- váltó csere (felújítás) 2003.05. 150.000. Ft.
- h?tés h?fokszabályzó 2003.08. 25.000. Ft.
- h. fékdob + fékbetét csere 2003.09. 50.000. Ft.
- kuplung felújítás 2003.10. 25.000. Ft.
- innyektor fej csere (4db) 2003.11. 45.000.Ft.
- generátor javítás 2004.05. 10.000. Ft.
- h?tô,ventillátor,víztartály 2004.05. 30.000.Ft
- hengerfej tömítés csere 2004.09. 17.000. Ft.
- hengerfej síkolás (gépm?hely) 2004.09. 25.000.Ft.
- Ieöml? b?vítés + polírozás 2004.09. 35.000.Ft.
- szelep garnitúra csere 2004.09. 15.000. Ft.
- szelep szimmering csere 2004.09. 10.000.Ft.
- vezérm?szíj csere 2004.09. 18.000. Ft.
-
- Az éves költségek átlagosan 120.000. Ft. (KGFB, adó, zöldkártya, m?szaki, olajcsere)
Ide hordtam szervizbe
Egy autóversenyz? srác, aki hobbiból szerel. Mindent meg tud csináln 1 - 2 nap alatt, csak sajnos az eredmény nem mindíg tartós... (Zugló)
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Korrekt árak, korrekt munka. Viszont rengeteg id?, mert sok mindenhez ´specialistát´ hívnak.
Akt-Car. Zugló
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | Mazda PickUp TD ´99 | Következő autója? | BMV1 (a porke mellé) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
