Örök darab
Szöveges ítélet
Korábban már volt 911-esem, eladtam, de azóta is állandóan motoszkált a fejemben, hogy kéne vennem megint. Sokat megnéztem már időközben, le is tisztult szépen hogy milyet keresek. Mindenképpen még a szívó 6 hengeresen változatból akartam, azaz max 2015-ös évjáratig. A háromezres turbós kizárt volt. Nekem a 911 egy puritán sportkocsiként élt mindig is a fejemben, ezért az extra listáról nem voltak nagy elvárásaim: PDK, klíma, tolótető egy USB csatlakozó és esetleg navi. A chrono csomag, elektromos futómű meg kipufogó állítás nem az én világom, minél kevesebb az elektronika, annál jobb. Sőt, nekem még az összkerék hajtás is teljesen felesleges ebbe az autóba, akkor már inkább egy S változat. Ilyen autót kerestem, meg is találtam Németországban. Megvettem, elhoztam, használom nap mint nap.
Nagyon más, mint az előző 2005-ös 997-esem, eltelt azóta tizenegynéhány év. . Az sokkal nyersebb volt. Ez jóval kidolgozottabb, kényelmesebb, komfortosabb. Viszont szerintem jóval halkabb is. Jellegzetes volt a régi 911-ben, ahogy a sofőr háta mögött megszólal a 6 hengeres boxer. Ez most inkább a nagyobb gázadásokra vonatkozik, alap városi közlekedésben, csak egy halk duruzsolást hallunk. Régen kimondott sportkocsi volt, most már inkább egy GT. Napi használatra ezt javasolnám, élményautózásra célszerűbb és pénzkímélőbb a korábbi modelleket vásárolni ( 996,997) Hátulra egy vagy két kb. 8 éves gyerek még elfér, felnőttnek esélytelen.
Az alap fedélzeti rendszerei hozzák a kötelezőt, szépen teszi a dolgát minden - navi, telefonkihangosító, parkradar stb . Ebben is már érintőképernyő van,mint sok más autóban, ami szerintem elég balesetveszélyes, de lehet a kormányról „vakon” vezérelni a legtöbb funkciót ez sokat javít rajta. ( Mercedes, BMW stb görgetős rendszere kevésbé vonja el a figyelmet a vezetéstől szerintem)
Nem vagyok egy hajtós típus, autópályán 150 körül kényelmesen elautózok vele, városban nemigen nyomom neki. Arra figyelek mindig, hogy az olaj is elérje a megfelelő hőfokot, mielőtt jobban odalépnék neki. Pályán 130-nál 8,5 l , 150-nél 9-9,5 l a fogyasztása, városban 12-15 l között. Úttartása, menetkomfortja kitűnő, ragad az úttesthez.
A 911-nek szerintem egy igen kedvező tulajdonsága az értéktartása. Míg az egyéb luxusmárkák, illetve a többi „Porsche” is bukják szépen az árukat, egy jól vásárolt 911 egész szépen tartja azt. Ennél a modelnél is arra számítok, hogy mint az utolsó szívó motoros 911, később is keresett modell lesz, jó értéktartással.
Hibalista
- -egyenlőre semmi, de van időnként egy kis "cicergés" a bal fülem mögött a kaszniban, ezzel el fogom vinni
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 160 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8200 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | E | Következő autója? | ez marad, legfeljebb jön mellé valami elektromos |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
