A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Porsche » 911 (2005)

911 997.2 C4 coupe 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az utolsó igazi 911-es

Szöveges ítélet

50 éves is elmúltam már és úgy éreztem, hogy itt az ideje kipipálni egy tételt a bakancslistámról. Tudom, hogy sokaknak a tankolás is nehézségt okoz és nem is szeretnék polgárpukkasztó lenni. Kérlek fogadd el, hogy csak egy szerencsés flótás vagyok, aki ráadásul autóbuzi is.

Az autó vásárlást a típus specifikációjával kezdtem. Az elképzelésem a következő volt:

- ne legyen benne sportfutómű (a gyári PASM -10mm a GTS és a Turbó -20mm).
Olyan helyen lakom budán, ahol az utak csak egy fokkal jobbak, mint a Dél-Szudániak. Az önkormányzatunk random méretű fekvőrendőrők építésében éli ki magát és útat még véletlenűl sem épít.
- szívó legyen
Van/volt turbós autóm és szerintem nem való sportkocsiba. A turbó elmaszkolja a hangot, a teljesítmény pedig hiába nagy, az érzés nem reális. Nem jó a gázreakciója. Szóval nem az igazi.
- kézi váltósat szeretnék
Szeretem magam vezetni az autót. Az új PDK váltó hibátlanúl teszi a dolgát. Egy valóságos mérnöki remekmű, nem kérdés. De egy sportkocsi legyen kéziváltós.
- négykerekes legyen
Hegyen lakom és használni szeretném télen is. Nem szobadíszt keresek, hanem napi használatra alkalmas autót.

A levegős 911-ek azért estek ki, mert volt nekem bogaram fiatal koromban és tisztán emlékszem a téli üzemeltetés nehézségeire. A szerény (és füstgázos) fűtéshez én már öreg vagyok. Tehát maradt a 996-tól felfelé.

996
A 996-os első változata (a csipás) drámai melléfogás volt a Porschétól, de a későbbi 996-ok sem lesznek nagyértékű veterán darabok. Elfuserált belső és külső. Olyan belül mint egy aszalt paradicsom. Ível, hullámzik, de teljesen esetlegesen. A motorjuk két problémától szenved: IMS és RMS. A Metzger motorok mentesek (GT3 és Turbó) az IMS hibától (direkt olajzás nélküli köztestengely-csapágy, aminek hibája motorhalálhoz vezet). A turbó négykerekes de egyrészt ugye nem szívó, másrészt gyárilag ültetett.

997
2005-től jött a 997.1. Ez már esztétikailag rendben van. Visszatértünk a 993-asra jellemző formai megoldásokhoz. De a motorjaik nem sokat változtak. Maradt az IMS probléma.
2009-ben megérkezett a 997.2. A hátsólámpa belső sarkáról lehet kivűlről megkülönböztetni egyébként teljesen azonos. Kivéve a PCM (gyári fejegység) és a motorok (valamint ekkor jelent meg a PDK váltó is, ami a teljes eladás 60%-át reprezentálta). Megérkeztek a közvetlen befecskendezéses motor változatok. 3.6 és 3.8. Az IMS-RMS probléma megoldódott. De a szívócső befecskendezést elveszítettük (sajnos). Ezt a sorozatot gyártották egészen 2011-ig. A 3.8-at csak az S változatokba építették, ami gyárilag megkapta az ültetett PASM futóművet. Tehát az kiesett.
Maradt a C4 coupe/cabrio és a Targa. Eleinte a Targa változatot kerestem, de sajnos nagyon kevés eladó van a piacon. A kabriót eleve kilőttem, mert a 997-es "púpos" egy kicsit, ami engem kifejezetten zavar. Tehát 997.2 C4 Coupe vagy Targa vagy 991?

991?
Bár nagyon csinos darab azt meg kell hagyni, de valami hiányzik belőle. Pont a 991-re jellemző puritanizmust hiányolom belelőle. Megnőtt, elhízott, elpuhult. Műanyag GT lett a kicsi 911-ből és 2016-tól mind turbós (GT3 és 911R kivéve). Talán majd 5-10 év múlva, ha megöregszem :-)

Szóval végül a 997.2 C4 C és Targa maradt, kézi váltóval.
Kerestem, mentem utána. Nem találtam csak 70e EUR magasságában. Ennyiért már korai 991-t is lehet kapni. Három éve ennyi az áruk (kevés kilóméterrel). Aztán egyszercsak az Autoscout24-en találtam egy 28eKm futott C4-et hibátlan állapotban, jó áron. Megvettem azonnal.

Akkor nézzük a tapasztalatokat:
19"-os kerekeken jött a drága. Az pedig hamar kiderült a számomra, hogy nem ez nem lesz a végső setup. Gyorsan szereztem hozzá 18"-as kereket. Így már jobb. Az autó építési minősége nagyon meggyőző. Olyan mintha az egészet egy gránit tömbből faragták volna. A motorja azonnal reagál és a teljesítménye több mint elég. cca 200 km kellett ahhoz, hogy megtérjek. Elvittem párszor a Pilisbe, Lepencére, Visegrádra. A négykerék meghajtásnak köszönhetően szinte korlátlan tapadás áll a rendelkezésre kigyorsításkor. Mind1 hogy szárazon vagy vizen. A futómű példás, de a keresztbordákat nem szereti ez sem. A motor hangja kicsit tompább, mint a korábbi típusoké és a közvetlen befecskendezők hangja sem vált az előnyére. A kuplung tapadáspontját nehezen érezni, megszokást igényel. Lehet, hogy a segédrugó tompítja az érzést, nem tudom. A váltó pontos, határozott de az 1-ből 2-be kapcsolás (különösen hidegen) karcos egy kicsit. Az 5-ik pedig túl messze-fönt van. Oda kell rá figyelni. Az autó minden pillanatban érezteti veled, hogy sportkocsiban ülsz, feszes és merev, nem kényeztet, de még pont nem megterhelő. A csomagartója jelképes, akárcsak a hátsó ülések. De legalább oda is tudsz pakolni. Szóval tudja a napi használatot, de a kicsi Boxster ebben sokkal jobb. Akkor jön formába ha bántod. Akkor az igazi.

A többi közlekedő reakciója vegyes. Többségük pozitívan reagál egy 911-re, de vannak egy páran, akik ölni tudnának és vannak akik mindenképpen versenyezni akarnak.

Hibalista

- eddig semmi

Ide hordtam szervizbe

Porsche Centrum Budapest

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 28000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Porsche 911 2005 (2010)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)