Trans Am GTA
Szöveges ítélet
Ilyen kocsit az ember nem azért vesz, mert szeretne vele eljutni A-ból B-bé. Ezek a kocsik második autónak jók, tehát mindennapi használatra nem igazán érdemes egy ilyet venni. Ezzel nem lehet csak úgy beállni valami sz?k kis parkolóhelyre. Az amerikai kocsik nagyobbik része hátsókerékhajtású, viszont a motor meg általában el?l van (és ez így a jó), így pl. hóban elég nehéz velük elindulni, vagy csúszós úton menni.
A kocsimban egy 5000 cm3-s hengerenkénti injektoros V8-as motor van. Ebben a motorban gyárilag, 460 Nm körüli nyomaték, és kb. 230-240 LE van. A kocsi az emelked?n is úgy gyorsul mint sok mai kocsi a lejt?n. 100 km/h-ra való gyorsuláshoz olyan 6-7 másodpercre van szüksége. Persze mindenkinek aki ilyen autót vesz annak többször is mondják, hogy "benzinkutat is vettél hozzá?". A kocsim 9-13 liter között fogyaszt 100 km-ként, szerintem ez elfogadható érték.
A kocsimban a következ? extrák vannak gyárilag: elektromos tükör, elektromos ablak, elektromos motor zárja a csomagtartót, targatet? (amit a csomagtartóban rögzítve bárhová magammal vihetek nem kell a garázsban hagyni), klíma, fújható (deréktámasz és oldaltartás) ülések elöl, térképolvasó lámpák a középs? visszapillantó tükörben, automata biztonsági öv, központi zár, CD-s rádió (kormányról vezérelhet?), immobilizeres indítókulcs, speer differenciálm?, 16" arany/polír alufelni, 4 tárcsafék stb.
Hibalista
- Igazából nagyon kevés, szinte semmi. Amiket javítani kell, kellett rajta azok mind az elöz? tulajok által ki nem cserélt dolgok, illetve a hozzá nem értésb?l (kókányolás) eredtek. Például az ültetésképpen elvágott rugó ugye arra nem lehet azt mondani, hogy elromlott. A másik csoportba azok a dolgok tartoznak amik ennyi id? alatt elhasználódtak, persze senkinek nem jutott eszébe kicserélni. Pl. féktárcsák, csapágyak stb.
Ide hordtam szervizbe
Amerikai autó szereléssel sokan foglalkoznak itthon sajnos kevés az igazán jó szerel?, igaz mostmár vannak olyanok is. A régóta Magyarországon lév? kocsikban elég gyakran lehet különböz? ügyesked?, barkácsoló megoldásokkal találkozni, ezek a dolgok f?képpen abból erednek, hogy sokszor csak addig kellett a kocsinak jónak lenni míg az új tulaj meg nem vette. A másik gond régebben az alkatrészhiány volt. Ma már szinte minden beszerezhet? ezekhez a kocsikhoz.
Kezdetben egy szervízbe hordtam, ahol amerikai kocsikat is javítanak. Sajnos a legegyszer?bb dolgok cseréjén kív?l nem sokat tudtak megcsinálni a kocsin. Ezt is csak nagyon drágán, az alkatrészáraikról nem is beszélve.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Itthon jó szerel?höz úgy kerül az ember, hogy valamelyik másik USA autós mond neki egy nevet meg egy telefonszámot. Én is így találkoztam olyan szerel?vel akivel azóta sincs semmiféle gondom. Olcsón, gyorsan, profin szerelnek. Az interneten is lehet már találni profi szerel?ket, érdemes a v8cars.hu linkjei között keresni.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ez megmarad még egy darabig, majd egyszer valami régi USA Muscle Car :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
