A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Pontiac » Firebird

Fir Trans Am LT1 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

"Corvette kis testi hibával.."

Szöveges ítélet

A történet klasszikus,kis hülye gyerek koromban is már biztos volt(apám révén)hogy amerikai kell..Fateromnak,("Aranyszerszám holland akcentusával "Faseromnak"..LOL :))volt pár amerikai autója a nyolcvanas évek derekán,hát úgy nevelődtem,hogy nekem is csak az a jó..Persze ettől még volt sok más autóm is,de véglegesen mindenképp USA dög kellett.A Trans Am képe(a Knight Rider-es 3.gen) már 13éves koromban kint volt a falon,20év kellett hogy meglegyen "igaziban"is.Most inkább az autóról:Küllemét tekintve általában sikert arat,és értetlenkedő csodálatot vált ki,mert nem tudják mi ez,és hiába közel 20éves(18)dögös,lapos,nagy,tehát biztos drága,stb..Persze nem drága,viszont valóban jól néz ki,ma is bőven megállja a helyét a sportkocsi formák között.5méter hosszú,majdnem 1.90széles,szépen terül,sportkocsisan klasszikus arányokkal.Az eleje hosszú,amiből a vezetőülésben ülve semmit,de szó szerint SEMMIT nem látni,mégis jól érzi az ember.Soha nem ért még semmilyen autóhoz,a legszűkösebb parkolóhelyre beállva sem!Vezetni kicsit olyan mintha szimulátort irányítanánk,nincs előttünk semmi,csak látjuk ahogy megyünk.A hátsó rész domborodik oldalt,mintha egy ugrásra készülő nagymacska hátsó combizmát próbálták volna az autóra formázni.Winkler Robi szerint,aki amúgy cikket is írt az autómról,és akitől a cím is származik ez "szappantartó"forma,értem miért mondja,de nem nehéz elvonatkoztatni ettől.A 70es évek formáihoz valóban nem hasonlítható,az az időszak az autógyártás legszebb formáit tolta ki magából.De nézzük meg 1993-ban milyen más autó nézett ki ennyire jól.(persze.persze szubjektív..de az ámuldozók is így gondolják!! ;) )A belső kényelmes fölpumpálható comb és válltámasztó sportülésekből,"multikormányból"(hi-fi-t lehet vele irányítani)+2 hátsó kis "süllyedvényből"áll,ahol el lehet ugyan férni,de hosszú távon felejtős.A gyerekülés pont befér,és a gyerek lábának is van hely.A csomagtartó mély,keskeny,de meglepő sok mindent elnyel bevásárláskor.A hátsó támlát ledöntve rengeteg minden befér.A hi-fi komolyat szól,sok mai prémium tanulhatna ebből a hangzásból.Van manuális klíma,elektromos ablak,tempomat,nyolcvanmillió fokozatú ablaktörlő,és automata váltó.A váltó 4L60 (TH700R4),amit egyszer már felújítottak,és megtuningoltak egy kompresszoros motor mögé lett készítve,rövidített váltási idővel,nagyon durva.. (A gyári váltó finom,normál használatban észrevétlenül vált,soha nem kéne helyette agyonextrázott fokozatmentes cvt...)A rövid váltás idő miatt gyorsuláskor szó szerint "átbas..a"kettesbe,amitől beriszálja a seggét az autó,ilyenkor kb 70-nel megy ezért ez elég izgalmas.Normál használatban 1700nál elváltogat,3ból 2000nél,de ha egyszerűen lelépek egy pillanatra a gázról mintha "kuplungolnék egyet"akkor már 1500nál átdobja a következő fokozatba.3-ból négy-be 1700 nál.A városban soha nem kapcsol 4.be,mert 3-as ban 1500 nál már 60-nal megyünk.A motor:LT1-es 5.7-es V8,alu hengerfej,vas blokk,92ben ez volt a C4es corvette L98-ast leváltó új motorja.93ban a Firebird-ekben is visszaköszönt mint csúcs verzió.93-ban 265Le volt ez 96-ra 285 Le-lett.Nyomaték van elég,440NM,nem érzi úgy az ember,hogy kevés az erő,mielőtt jönnek az okos,mindenhez értő köbcenti-lóerő tudósok a véleményükkel,el kell hogy mondjam:ez egy lefojtott,butított motor ami így közel 20 évesen is hozza az újkori teljesítményét,ellentétben sok kihegyezett turbóval.A fojtásokat eltávolítva még kb 50Le nyerhető,chip-pel még 50,egy komolyabb tuning(hengerfej,vez.tengely,gyújtás,ü.anyagszivattyú,kipuff.)már 500LE+ nál járunk.De az ilyen "elmebeteg"tuning-nak ezekre az utakra semmi értelme.Aki akkora "hős"hogy mindjárt 500Le-s autót akar vezetni,előbb tanuljon meg kezelni 2-300Le-t a hátsó keréken,mindenféle elektronika nélkül..1560KG,5méter vas csúnyán megbokrosodik ha nem figyel az ember fia..Szóval a motor erős,az enyémben egy 96-os moci van,könnyített kipufogóval..A forgalomban haladva,csak azt vesszük észre ha gyorsabban akarunk menni valakinél,akkor picit odalépve elmélyül a röfögés,és visszaváltás nélkül lemaradnak a többiek.Ha valaki szeretne "megkóstolni"és elkezd hajtani akkor komolyan odalépve a következő történik:a motor úgy fél sec reakcióidővel a padlógázra "elhányja"magát,csak a bugyogás tempója mintsem a hangszíne ordítva elkezd emelkedni,(a legszebb V8 hang 2500tól jön meg 6000-ig)az ember beletapad közepes erősen az ülésbe,és a hangzavar közepette kapaszkodik a kormányba.Nincs semmi turbós "hátbavág-elfárad"érzés,ahogy elindult ez ugyanolyan erővel tol addig amíg le nem lépsz a gázról.0-100ra 5.8sec 0-130 8.5sec 0-160ra 13.8 sec.Ennyit tud egy ilyen korú tuningmentes Trans Am.Esőben csak nagyon gépészkedve lehet gyorsulni,elpörög,riszál,egy TDI Mondeót csak 3.ban megtapadva bírtam lehagyni,lelépkedve a gázról,esőben mellette riszálva a soroksárin,kb 80-100-al mentünk mire végre megtapadtak a hátsó kerekek..Vicces volt.A fogyasztás autópályán normál 130-140nél 12 liter,egy két gyorsítás benne van,városban 15liter.Vadulva elszippant vígan 20-22litert.A futómű Winkler szerint MX-5-ös höz hasonló,a motor az első tengely fölött-mögött van,utána a nagy dög váltó,ettől nagyon jó a súly elosztás,egészen megdöbbentően kanyarodik,miközben a gyári kerekekkel van rugózása is,földúton simán lehet vele haladni.A fékek bivalyul fognak,rá kell lépni,nem olyan új-autós "hozzáérsz és fejelsz"fék,de nagyon jól fog.Elöl-hátul tárcsa persze..Mindent összevetve,egy nagyon jól tuningolható,olcsón tartható(éves kötelező 14000 az ACCH tagoknak)megbízható egyszerű túraautó,ami ha kell országokon keresztül bír 250-nel menni,ha kell megvadult-varacskosdisznó módjára csapat,ha kell kulturáltan elvisz bárhová,miközben mindenki néz és örömet okoz "kívül és belül"egyaránt.Jó érzés vezetni,nagyon közvetlen a kormányzás,imádni való a hangja,és tisztelik az úton.Aki próbálkozik,az mind kíváncsi mint sem győzni akaró streetracer.A BMW-k valahogy nem akarnak versenyezni,gondolom nem tudják mire számíthatnak,és ha nem biztos a "győzelem"inkább passzívan kemények..:)Akinek nem inge..

Hibalista

- Üzemanyag szivattyú(8000Ft)

Ide hordtam szervizbe

Bélatelepi út V-max Zsolti

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1993
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 9782
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? Chrysler Concorde Következő autója? Explorer
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Pontiac Firebird

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)