Rifter (a család kedvence)
Szöveges ítélet
Kedves Hölgyek és Urak, Lányok és Fiúk!
Lassan eltelt egy év (2019 augusztusában vettük át), mióta megvásároltuk a Peugeot Rifterünket (rövid, benzines). Az egy év alatt sok szép helyre elvitt minket. Még mindig úgy gondolom, hogy az igényeinknek legjobban megfelelő autót választottuk. Igazán egy dolog hiányzik, az a vonóhorog, de ez utólag pótolható. A lehető legjobb döntés volt az Allure felszereltség, aki teheti, ennél alább ne adja (sajnos egy ideig nem volt rendelhető). A színét még mindig megcsodálom (rézvörös metál), minden fényviszony mellett más és más arcát mutatja. A jármű oldala teljesen körbe van műanyagozva, ami megvédi a sérülésektől és még jól is mutat rajta. Mi a rövid változatot rendeltük (L1), még mindig azt mondom, hogy egy 5 fős családnak bőségesen elegendő a helykínálat benne (az egy év alatt még egyszer sem hiányzott az a plusz hosszúság). A motorizációval kapcsolatban (1.2 Puretch 110le) teljesen elégedett vagyok vele, nem egy versenyautó, de a mindennapi használatban szépen helytáll. (nem az ördögtől való a 3 henger) A 6 sebességes váltó könnyen kapcsolható és a fokozatkiosztás is rendben van. (Volt szerencsém kipróbálni az 1.2-es 130 le benzinest is automata váltóval, az is egy remek összeállítás. A váltó észrevétlenül teszi a dolgát. Tényleg nagyon rendben van. Amikor mi rendeltük, akkor még nem volt elérhető.) Természetesen itt is igaz, aki sok-sok kilométert megy egy évben az vegye meg a dieselt nyugodtan. A fogyasztás 6.5 l és 8.3 l között alakul, ami teljesen jó egy ekkora homlok felületű autótól, ha oda figyelsz a takarékosságra, akkor meglepően kevés üzemanyaggal beéri. Az automata klíma megfelelően hűti az utasteret és egészen jól személyre szabható, plusz pont a hátsó klímakivezetésért a második sorban. A fedélzeti egység egyszerűen használható, a telefonnal való csatlakozás után a navigáció is jól használható. Az i-cockpit az elején szokatlan volt, de ha egyszer megszoktad biztosan nem akarsz mást. A napokban (2020.08.14) volt esedékes az első kötelező karbantartás(a számláló 11237 kilométert jelzett), olajcsere és a kötelező átvizsgálás megtörtént. A járművön semmilyen hibát nem találtak, ami azért megnyugtató. Egy kicsit biztosan elfogult vagyok a Rifterrel kapcsolatban, ezt bocsássátok meg nekem, de ki nem az a saját autójával. Az eddigi tapasztalataim alapján bátran ajánlom azoknak, akik egy megbízható, jól pakolható járgányt keresnek. Amit kiemelnék az a kétoldali tolóajtó, egyszerűen tökéletes (nem kell félni, hogy a gyerek rávágja az ajtót a parkolóban egy másik járműre). Remélem az elkövetkező években is hű társunk marad az oroszlán és ilyen eseménytelenül rójuk vele továbbra is a nem túlságosan jó minőségű hazai utakat (esetleg egy pár külföldi úton is bebizonyítja, hogy milyen jó valójában). Köszönöm, hogy elolvastátok a beszámolómat.
Nagy pacsi nektek, sziasztok.
Még jelentkezem.
2020.08.22
Hibalista
- Komolyabb meghibásodást ez idáig nem produkált (Francia létére), remélem ez még nagyon okáig így is marad, egy pár apróságot azért meg kell, hogy említsek: a központi kijelző az egy év alatt 2 alakalommal lefagyott (ezt orvosolni lehet a motor leállításával, majd újraindításával. A legutóbbi fejegység frissítés óta nem produkálta a hibát), Az első ajtóknál található gumi távtartók már több alkalommal leestek (a szerviz alkalmával újraragasztották) és a nyikorgó kuplungpedál, ami kicsit idegesítő volt (szerviz alkalmával bezsírozták, azóta hangtalan).
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 308 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |