Családbarát
Szöveges ítélet
Túl mindenen végül is az alapvéleményem nem változott. Ez egy igazi családi és pakolós mindent elvivős haszonjószág.
Sokáig bosszantottak a korral előkerülő franszia dolgai… hogy az ablaktörlőt néha megszállja a kóbor áram és váratlanul elindul… hogy az utastéri ventilátor vagy nem indul el vagy csak tíz perc után indul vagy éppen nem áll le… hogy a konzolvilágítás hol elalszik hol meg nem … hogy a helyzetjelző átégette magát a foncsoron… hogy a padlódobozok beszakadtak hátul … a visszapillantóról finoman pöndörödik le a foncsor… és csak egyszer szállt el a legnagyobb jegesesős zimában az egyik ABS jeladó… kivéve azon a nyáron nyáron ugye amikor a klímát nem tudtam használni egy relé miatt… a motorháztető szigetelését meg egyszerűen csak szétszedte a nyest … igaza van szerintem sem kell bele …
De már eljutottam a lszarom fázisba ezekkel is, és kb megtanultam együtt élni végül is ha azt nézzük az elmúlt 10 évben rendesen, nagyobb gond nélkül szolgált. Kb 2 éve kezdett el széthullani apránként.
A hátsó lámpaburkolat bepattanó kötései elérték a szökési sebességet izzócserénél… de mégis működik… igazából ilyen ez az autó.. nekem rendkívül megbízhatónak bizonyult... ha azt nézzük hogy mindenhova elvitt visszahozott minden belefért… mindenhogy…
10 évesen megadta magát a hűtő/klíma ventillátor… (persze nyáron :) amikor 35 fok volt árnyékban )a légkondi még mindig remekül hűt… amikor működik a belső ventilátor ugye… de nemsokára megint fog… van meg volt rajta még pár apró valami amiket cserélni kell de ez úgy gondolom már a korral ját.
Mára egy BMW ára van benne, de az sosem lett volna képes arra amire ez. Nekem ez többet ért mint a lovak meg a presztízs. Bőségesen megszolgálta az árát még a szervízekkel együtt is.
Eddig csak a kötelező és kopó fogyó dolgokat cserélgettem rajta szorgosan, de a legutóbbi szervízen megjegyezték, hogy talán kellene egy újat venni valamiből… vagy másikat… Mert már integet az injektor csere… kuplung… a t betűset le se merem írni.
Nekem továbbra sem zörög, egyben van a kárpit a műanyagok nem lógnak.
Amíg szakszervízbe hordtam sosem úsztam meg 50-60e alatt, de meghálálja a gondoskodást.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Itt meg most határozott vonalat húzok mert a múltat le kell zárni.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Miután megvettem kb. 40e km-el:
Igazából ennyi pénzért egy remek autó minden francia nyűgével együtt.
Befér minden és mindenki. Az előző Partnerhez képest egy fényév előre. Relatív kultúr belső tér, eccerű de nagyszerű. Könnyen tisztítható, sok kopogós darabbal. Rengetek tároló rekesz, használható és kevésbé használható, bővíthető szűkíthető. Volt olyan rekesz amit egy hónap múlva találtam csak meg :)
Nem zörög, nem csörög, menet közben is egész csendes. A szervó egész jó, a váltó nagy hidegben kissé akad, de aztán bemelegszik és pontosan vált.
Kissé idegesítő volt, hogy gyújtás levételkor a rádió elhallgat. Ha nem jár a motor az energiatakarékos üzemmód egy idő után áramtalanít. Ekkor semmi sehova. Se ablak se rádió, csak a zárak működnek. Ahhoz, hogy megint megszólaljon valami be kell indítani a motort egy kis időre. Izzítani gyakorlatilag nem kell, mire a kulcsot elfordítanám már kész is.
Ez a legkisebb motor, ami kapható bele, de némi pénzért felhúzható 90LE-re. Féltem tőle, hogy kevés lesz, és tényleg, de aztán meggyőzött. Elindultam én is 6,5 l-től most 4,5-5,5 l/100 között autózom vele főleg országúton (50-90km/h). Ezt csak velem és a családdal full csomaggal is hozza. Aki nyomni akar az fizessen és főleg vegyen mást. 130 körül eszik 7-8 l/100. Lába válogatja.
Élete nagy részét 2000 fordulat körül tölti. A váltó áttételezése nem versenyre való, nagyobb sebességnél meg kell gondolni az előzéseket. 3500 körül eltűnik a nyomaték, de addig egész jól húz.
A rádió ebben MP3 lejátszós, bluetooth nix, de egész jól szól, akinek nem az vegyen Q7-et B&O-hanggal.
Ha sok pénzem lenne biztosan vennék valami japán sosemromló(?) jószágot, vagy nagyon nem árulom el mennyire nem statisztikus németet, de nincs így ezt vettem. És nem bántam meg. "Kispénzes" családodoknak csak ajánlom. Nagypénzes egoistáknak nem ajánlom. Ebből benzinest nem szabad venni.
Hibalista
- ***************************** 0km ************************************* - Nem romlott el, de 0 km-el zajos volt a lengéscsillapító. - Állítólag ilyen még sosem történt nem is értik, és te Józsi láttál már ilyet .. één nem nem biztosan nem tán a Béla.. te Béla figyejj má' hallottál már róla nem nem sosem biztos csak ez az egy igaz... de egy cserével megoldódott, elnézést, bocsánat nem értjük... Azóta nem zörög. Egyébként hibátlanul dolgozott nem esett szét és egyéb, csak furcsa hangokat adott ki. Inkább csak bosszantó a dolog. - Más hibát nem találtam szerencsére. - - ***************************** 20.000 km ********************************* - Túl a 20e km szervizen - Kalaptartó csere törött pöcök miatt. - Sztem így vettem csak nem vettem észre amikor vettem, hogy ezt így átvettem. - öööö más nem volt - ***************************** 40.000 km ********************************* - és 40e km-es szervizen igazából nem nagyon változott a véleményem. - Közben ciripelő fűtő ventilátor csere. Valami csörög a jobb hátsó... - "Murva ment a karosszériába" hm hm hm - Kirepedt a váltószoknya. Csere. - Kitartóan kopik a festék az ajtóhúzó fogantyúról... gondolom ez persze nem garis dolog de majd bepróbálom hátha... - ***************************** 60.000 km ********************************* - Már nem tudom mi volt jelentéktelen kötelező dolgok... rutin cserék ilyemi. Hiba semmi, szerva itt pénz ott / 60e Ft. - ***************************** 80.000 km ********************************* - Sok víz lefojt azóta a dudán.... nézzük csak - Fogantyú, kalaptartó, ventillátor garanciális volt még ugye, cserélve... azóta gond vele semmi. Már kezdem megszokni a váltakozó szervízköltségeket. - 20e km-ként átlagban 50-60e Ft 40 ezrenként 80e Ft körül alakul. - Attól függ az ember mennyire tapossa a mit. 100-nél még nem vagyok majd megírom. - Megvígasztaltak, hogy 200e km-nél lesz majd csak "nagyszervíz", ahol is az átlag szervízen felül lesz még vezérléscsere is. de nem több mint 200e Ft. Ezen egy percre fennakadt a szemem, aztán kipengettem az aktuális összeget és Go. - Amennyit költöztük és pakoltunk vele már megdolgozott az áráért. - ***************************** 90.000 km ********************************* - A kötelező szervízen felül egyszer kellett bevinnem szervízbe mert sípolt és melegedett a hátsó fék. Paráztam is, hogy vazze mi lesz. A vége egy féktiszítás lett, amiért 12 pénzt gomboltak le mert beégett a fékpor és ilyen előfordul ugye, de azóta remekül müxik megint a gépn nem jár a szám mert ez legyen a legnagyobb gondom vele. - - A fékpofák egyébként a felüknél tartanak még bírnak 30e km-t állítólag, az én stílusomban persze. 4 éves a gép és mint kiderült az akku az utolsókat rúgta ezért kicseréltettem gyárira, ez 35 pénz. A motorházfedél alatt, ahol éri őket, a szigetelő gumikon látszik a nap nyoma de műxenek rendben. - Mindkét oldalon az ajtók háromszög ablakainak felső csúcsán elszabták a gumizást és kissé látszik a hézag, télen meg nagyon látszik meg, hogy valami nem frankó. A szalonban láttam h az új modelleken már orvosolni próbálták ezt a dolgot, de a problema ugyan úgy ott van, csak nem látszik : )) Van ez így. Ez legyen a második legnagyobb gondom. - Megint kirepedt a váltószoknya, de már le(/%om. És a kalaptartón is elengedett az egyik merevítő de már ...om. - Ja igen. 80e km felett már erősen javasolt a 15 ezres időközönkénti ojalcsere mert a turbón azok a kis lyukak ugye, szal jobb az előbb....ezt is szervíz mondta mert jót akar nekem. - - ***************************** 90.000 km ********************************* - Pfffff - ***************************** 188.000 km ********************************* - Eeeehhh … 300e és nincs vége…(?) Márkaszervíz ajánlata 6-800e :)
Ide hordtam szervizbe
Máté / Készségesek, segítőkészek, lelkesek, szakértők... voltak...
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 188000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | GOLF III | Következő autója? | Nem nagyon akarok újat venni most egy darabig. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
