FRANCIA ELEFÁNT !!!
Szöveges ítélet
Az autót 2008. szeptember. 22-én vásároltam a Peugeot Centrál nyíregyházi márkakereskedésében , 3 hónapos tesztautóként 7358 km volt benne . Az 1.6 HDI 92 lovas Prémium felszereltségen felül pluszként még volt benne : tempomat , tolatóradar , csomagtér elválasztó háló , sötétítés , mp3-as autórádió .
Vásárláskor nálam az értékesítő csillagos ötösre vizsgázott .
Előzőleg az összes lehetséges márkaképviseleteteket felkerestem de egyedül csak itt kaptam osztályon felüli ˝kiszolgálást˝ . A legapróbb részletekre is kitérő felvilágosítást adtak mindenre ami csak az autóval illetve a vásárlásával kapcsolatos ( pl. műszaki paraméter , hitel , kötelező , casco ... stb. ) velejárója .
Jelenleg 4.-ik hónapja használom amely alatt beletettem 5939 km-ert . A váltó kissé hosszú utas de szokható . Az első méterek megtétele óta ( tesztút ) és azóta is változatlanul nagyon pozitívak a tapasztalataim . Ezelőtt egy benzines 122 lovas autóm volt , de bátran ki merem jelenteni hogy ez 92 lovas dieseles létére hazavágja . Már az egyes váltófokozattól kezdve kitűnően húz ( mint az állat ) , a 210 -es nyomaték minden körülmények között érezteti hatását . Melegen a motorhang csendes , az utastérben csak egy benzinesének zümmögése hallatszik . Az utastér kényelmes , komfortos , már-már luxusautós a belsőtér designja és nagysága . A műszerfalon minden a helyén van az utolsó apró kütyü is kézreálló , kiváltképp a váltó . A futómű egy picit kemény de ha megnézzük a gyártó által írt műszaki paramétereket melyben az áll , hogy 650 kg-ig terhelhető akkor ez már érthető is . Vállalkozóként ha nem is ennyire de már volt alkalmam terhelten is kipróbálni... hát vártan felüli . A tempomat főleg hosszú utakon megfizethetetlen de a tolatóradar sem utolsó dolog ( ezek természetesen opciósak ) . A jelenlegi sarki hidegben is egy könnyed fricskázással indul a motor és végzi a dolgát . Pár ezer kilométeres tesztem alatt a fogyasztása meglepően kiváló : átlag.fogy : 6 liter ( természetesen nem túrabakanccsal nyomva a gázpedált ) .
Az üléspozíciók kényelmesen magasak , az üvegfelületek hatalmas kilátást nyújtanak , a csomagtér önmagában is nagy de az ülések lehajtásával óriási ( erre utal az elefánt jelző ) .
A fék annyira durva hogy elég volt megszoknom ( jó értelemben ) , de erről az utasaim tudnának mesélni egy-egy térdelés alkalmával .
Ritkán lát manapság az emberfia hasonló ilyen járművet ami kimeríti egyben a személy illetve kis haszon fogalmat ˝osztályon felüli˝ módon .
Összegzés képen az ár-érték arány nagyon is rendben van !!!
U.i : remélem a fent leírtak sokáig így is maradnak és ígérem a
későbbi tapasztalataimat folyamatosan közzé teszem .
Hibalista
- Eddig semmi .
Ide hordtam szervizbe
Még nem voltunk kötelező szervizen .
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 7358 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5939 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Nubira III 1.8 CDX automata | Következő autója? | Egyenlőre még nincs tervbe véve |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
