A Szivacs
Szöveges ítélet
Második autónak vettem a vállalkozásomhoz. A családi hétvégi autóm egy 6 golf és mellette volt egy Caddy ami már 10 éven felül lassan kilehelte a lelkét az utóbbi helyett kellet valami új. Természetesen az új WV Caddy-t akartam, el is mentem kipróbálni de bőven 6 misi felett van az emberi motorral felszerelt változat. Mint a legtöbb embernél az ár döntött és az ár azt mondta, hogy ez sok. A Partner már régebbtől tetszett így dizájnilag. Kereskedésbe betérés, árcsinálás, lízing szétszámolás jééé éppen van a szalonban kettő is már viheti is amelyik tetszik de, de nekem benzines kell úú arra két- három hónapot kell várni vigyen ezekből. Várjon csinálunk még jobb árat... Természetesen elvakított a fény és csillogás. Na, mindegy egy hét múlva mentem átvenni úgy, hogy ki sem próbáltam. Nem mondom, hogy hiba volt de, és, de és, de.
Az első kilométerek után a benyomás az volt, hogy bazmeg mit vettem.
Hülyeség volt előtte kipróbálni a WV Caddy-t. Az igaz, hogy alapból majd 3 misivel több, de azt kegyetlenül érezni rajta.
Szóval, ha nem null kilométerrel, hanem használltan veszem akkor rögtön arra gondoltam volna hogy kopog a futómű javítani kell, de nem. Ez alapból ilyen, vagyis huplis úton minden mechanikai zajt hallasz. Zajszigetelés az nincs vagy nincs sok. Egy idő után megszokja a füled és már nem is hallod vagyis nem túl hangos csak fura. A futóművet egyébként puhára hangolták. Nincs pattogás cserébe van billegés az jó sok. Keresztbordákon szar úton billegünk, kanyarba billenünk ez amolyan megszokott életérzés lesz. Részemről inkább ez mint a pattogás, ha már nem fért bele fejlesztői keretbe egy normál futómű. Egy példa: normál személyautóval megszokott útvonalon xy kanyarokat 80-90 álmosan letekered? Ezzel nem fogod. Illetve lehet, de halálközeli élményed lesz. Egyszer próbáltam többet nem fogom. Oldalszélre érzékeny, kamionok szele szembe a kormányt két kézzel fogni mer jön a billegés és támolygás. Mondjuk, ha notórius gyorshajtó vagy és le akarsz szokni róla akkor ez a Te autód. Kegyetlen szar az úttartása semmi, de semmi kedvünk száguldozni. Természetesen nem is arra van magas kasznyi az ilyen és kész. Alapvetően ez nem hiba ez direkt ilyen így kell szeretni. Az ülések elsőre kényelmesek olyan jó puha. Az első fél órában. Majd elkezd zsibbadni a hátad a derekad. A puha szivacs egyszerűen nem tartja a hátad plusz az ülőlap rövid. Pár óra vezetés után mosott szarként szállok ki belőle, de ez nem csak az ülésnek köszönhető. Hodály méretű odabenn a hely és mindenki kényelmesen elfér csak a sofőr nem találja a helyét. Ha jó isten 180 cm feletti méretekkel áldott meg, akkor istenért sem fogod tudni beállítani a kormány-ülés-pedál háromszöget. Beállítod az ülést, hogy rendesen tudj pedálozni (és egyáltalán nem fetrengő stílusról beszélek) a kormányt max-ra kihúzva nyújtott karokkal fogsz kormányozni ami már rövid távon is elég fárasztó. A kormány átmérője egy mérettel nagyobb a megszokottnál és már a kanyar előtt kell kezdenünk tekerni, hogy bevegyük. Lényegében egyenes úton is nagyokat kell hadonászni vele. Ez is ilyen, meg lehet szokni. A sebességváltó az a kedvencem. Egy lábas kitömve szivaccsal és egy bottal turkálunk benne. Lényegében ez jellemző az egész autóra, olyan szivacs löttyedt mindene. Persze pontosan lehet váltani ezzel nincs gond, de még fokozatba téve is van vagy 10 cm kilengése és teherautósan hosszú utakon jár (tudom, tudom ez nem sportautó te marha). Kegyetlen nagyokat lehet vele turkálkodni. Volt egy Audi 80-om a 90-es években amiben a kuplung-fék-gáz kiszintezve és megfelelő távolságban voltak egymástól. Azt gondolná az ember, hogy 2015-ben ez már alap még az alsó szegmensben is. Hát nem, de k*rvára nem. Téli csizmában simán lenyomunk egyszerre két pedált, de nem csak az hogy túl közel vannak egymáshoz a pedálok még csárén is állnak plusz lefele kell őket nyomni mint valami traktorban. Persze ezt is megszoktam. Annyit tudok, hogy pár napot vezeted és bármilyen random személyautót sport vagy luxus autónak fogsz érezni. Csak, hát az a baj, hogy a gyerekeim jobban szeretik mint a golfot. Kényelmesen elférnek benne. Jól kilátnak. Babakocsit nem kell összehajtani. Parkolóban ajtót nem verik le mert tolós. Klíma, fűtés ebben is van. Blútútos kihangosító ami a zenét is lejátssza a mobilból. Tempomat. 3 betűs angyalok serege, még hegymenet elindulás segítő is van. A lámpák kegyetlen jó világítanak nem kell xenon az tuti és nem csak az elsők a tolatólámpák is megvilágítják a hátramenetet nem csak dísznek vannak mint a legtöbb autón. Csak, hát ügye ebbe az árkategóriába nulla a vezetési élmény fért bele már akinek ez mond valamit. Ha, viszont úgy nézzük mint kisteherautó, haszonjármű akkor több mint elég csak ne kelljen egész nap ebben ülni mert hiába nem ráz, ha a szivacs ülés nem tart. Az ablaktörlő csattogva töröl ezt már csak úgy a margóra. Az 1.6 hdi 100 lóval bőven elég főleg ehhez a futóműhöz. Már alapjárattól húz nincs turbólyuk 2000-töl pedig megjönnek a newtonok is mind a 250. Van fodulatszámmérőnk is igaz piros festékre már nem futotta így nem tudjuk meddig ajánlatos pörgetni, de azért gondolom 7000-ig nem mert addig van skálázva, 4000-ig simán elmegy. 3000-es fordulat fölé viszont csak extrém esetben mert kegyetlen a hangja egyszerűen fájdalmas így nem kínozzuk. Városban 6,5 eszik és városon kívül is, az úgy odaragadt. 130khm 2500 forog. Lehet vele 5 literen is, ha két tojás a gázpedál alatt funkcióval közlekedsz. A fékekel nincs gond. Németesen érzékeny. A tolatóradar jól pittyeg nem hagy fél méteres helyet, hanem csak 20 cm. Eddig akit kérdeztem Peugeot tulajt sok jóval nem kecsegtettek, hogy 100 ezer khm fölött nagyon romlanak plusz a kereskedő maga mondta, mosolyogva hogy tizenévet ez biztosan nem fog kibírni, de hogy a mai autók egyike sem persze. Még nem romlott el semmi. Az is biztos, hogy, ha tetszik a gyerekeknek, ha nem, nem ezzel fogom a Horvátországot abszolválni. A célnak megfelel amiért vettem arra jó. Áru elfér, emberek is. Üléseket ki lehet dobálni az olcsó műanyag borítást nem fogjuk sajnálni. Aki meg vezetési kényelmet és élményt is akar nyúljon mélyebbre a zsebébe és vegyen Caddy-t vagy hogy maradjak Peugeot-nál akkor 5008. Bár az már más kategória, de jobban össze van rakva, illetve "több benne az anyag".
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Még nem hordtam
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Caddy | Következő autója? | Caddy |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.3/10) |
