Kényelmetlen zabagép
Szöveges ítélet
Pár hónapja van nálam, mint céges autó.
Országszerte elég hosszú utakat megyünk, ennek az autónak viszont a városi szaladgálós lenne az ideális felhasználási terep, hosszú távokon borzasztó kényelmetlen. Ez leginkább a hokedli pozíciónak, és a rövid ülőlapnak köszönhető. Van a cégnél régi Partner is, érdekes módon azok sokkal kényelmesebbek. A 4/10-et csakis azért adtam, mert a futóműve viszont jó. Az úthibákat egész jól tolerálja, és dobozos mivolta ellenére meglepően agilisan lehet vele kanyarodni. A fékek kifejezetten jók, nagyon harapnak, ezt szeretem benne.
Ez elég fapad kivitel, a középső, harmadik ülést nem is értem hogy gondolták... szerencsére sikerült meggyőzni a főnökséget, hogy hárman utazni benne nem annyira nyerő... Hárman úgy férünk el, hogy a sofőr az ablakba könyököl, váltásnál mindig oldalba vágja szerencsétlen középsőt, akinek nem elég, hogy a lába nem fér el, de csak a felső polcba tud kapaszkodni, ami néhány autóban le is van szakítva sikeresen. Persze a jobb oldali egyénnel egymás pöcsén ülnek gyakorlatilag.
Amit szintén nem értek, a sofőr ablaka automatán fel/le megy, az utasé meg nem. Most komolyan egy kétállású kapcsolón kellett spórolni? Nagyon fájó még a tempomat hiánya.
Amit még meg tudnék említeni, hogy a tükrök nagyon szarok, a holttérbe semmit nem látsz vele, legalább kicsit lehetne domborított, vagy egy kis holttér tükör, mint a nagyobb furgonokon.
A motorról annyit, hogy nem megy rosszul, de alacsony fordulaton, kb 1500 alatt, ahol még nem fújja a turbó, ott semmi ereje nincs. Ez rosszul jöhet egy hirtelen besorolásnál, vagy egy "még pont elférek" szituációnál. Megpakolva ez hatványozódik.
Az öt sebességes váltó miatt autópályán 3000 felett forog, ami miatt nagyon zajos, és sokat zabál.
Nagy átlagban én olyan 7 literrel járok vele, ebben van város, országút és autópálya is. Országúton elvan 6 liter körül is, viszont pályán simán bekajálja a 8-9 litert, létrával a tetőn, megpakolva anyagokkal ez simán lehet 11 liter is. Szemléltetés képpen: ez azt jelenti, hogy ilyenkor egy Budapest-Nyíregyháza-Budapest út egy tank. Pedig én egy kifejezetten takarékos, előrelátó sofőr vagyok.
A megbízhatóságra viszont nem lehet panasz, nem nagyon romlottak még el. Én ugyan normálisan használom, de ez nem mindegyik kollégáról mondható el (hidegen tapossa stb.) A cégnél lévő autók 90-150 ezer km között járnak valahol, most lesznek négy évesek. Az utóbbi egy évben, mióta a cégnél vagyok, mindegyikben csak olajat cseréltek, más javításról nem tudok.
Összességében nem rossz kis autó ez, elég megbízható (bár 150e után még nem kéne, hogy baja legyen), de valami kényelmesebb üléssel, tempomattal, és 6 sebességes váltóval sokkal jobb lenne.
Hibalista
- Kopó fogyó alkatrészeken kívül csak a karambolos sérülések, illetve az alsó motortérburkolatot többször is leszaggattuk, mert olajcsere után mindig b@sztak rendesen visszatenni.
Ide hordtam szervizbe
A flottás céggel szerződött szerviz valahol a város szélén. Ilyen tipikus eldugott, lepukkant telep, ahova a lopott autókat viszik szétszedni. Eléggé szarokbele módon foglalkoznak az autókkal.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=minompfrlw/fastid=llfsthyjufwrolgjixejaidtkjlp/nc=0)