Boxer mini
Szöveges ítélet
Hét év és 300 ezer km után kellett valami a Dacia Logan MCV céges kocsink mellé, főleg mivel a motor hidegen nehezen gyújt mostanság. Az új MCV sajnos csak egy sima kombi - nem is értem, miért nevezik még MCV-nek, a Dokker pedig magasabb, rövidebb és teherautósabb nála. Így került képbe a Partner. Teherbírásban, méretben a Dokkerhez hasonló, viszont igényesebb kivitelezésű és persze annyival drágább is, amin viszont egy erős kedvezmény (kerek egy milla) a kereskedőnél sokat segített... a Dacia meg téli gumit kínált :D.
Mivel sürgős volt a vásárlás, végül találtunk egy raktáron lévő Partner Furgon-t 5 személyes kivitelben, ami a személyszállító kivitelhez képest +20 cm-es hátsó túlnyúlást jelent (így a kocsi teles hossza 4,6 m), +100 kg-os teherbírást (ami nálunk fontos szempont volt), illetve a raktér oldalablakai üveg helyett be vannak lemezelve, ami esetünkben szintén előny az áruszállításnál.
Logan MCV 1.5 dCi vs Partner Furgon 1.6 HDi
Szeretjük a Logant, mert olcsó megvenni, olcsó hozzá a pótalkatrész és a kevés elektronika miatt francia gyökerei ellenére megbízható is. És egészen személyautós a vezető üléspozíciója. Ehhez képest a Partner egy "apró" áruszállító, egy kicsinyített Peugeot Boxer. Az üléseken nem tespedünk, hanem derékszögben ülünk - amin viszont némileg változtathatunk a kihúzható kormány segítségével (a Dáciánál ilyen extrát felárért se vágnak hozzánk). Mindkét autó kényelmes, a Partner mégis jobban elnyeli még a nagyobb úthibákat is és a kezdeti furgonszerűség után, inkább SUV-ban érezzük magunkat. Elől tehát remek a helyzet: pözsósan kényelmes ülések, egyszerű, de szép formák, még a CD-s rádió is meglepően jól szól.
A gond a hátsó sorban van, mivel ennél a verzónál az árué az elsőbbség, a hátsó üléssor itt tényleg csak kényszer megoldás. 175 cm-es magassággal is nehéz hátra bemászni úgy, hogy ne verjem oda a cipőm orrát és eléggé paszentos a hely a térdeknek. A kis ablakok miatt kicsit klausztrofób érzést is kelt.
És a zaj. A motor halk, alig szűrődik be dízel kerregés, viszont a nagy, szigeteletlen oldalú és tetejű raktér rezonátorként erősíti fel a hátulról jövő tompa futómű dübörgést az úthibákon. A Loganban a szigetelésknek hála, ez kevésbé jelentkezik, így valószínűleg egy kis hifis öntapadós hangszigetelő réteg sokat segítene rajta.
A motor viszont remek! Turbólyukat nem érezni rajta, a nagyobb önsúly ellenére (forgalmi szerint +270kg) érezhetően jobban gyorsul a 90 lovas 1,6 HDi a Dacia 68 lovas 1,5 dCi-jénél és a hangja is kellemesebb. Míg a Logan hidegen harsány torokkaparást imitál gyorsításnál, a Partner inkább elfolytott kakaó szürcsögést, ami mennyivel kellemesebb már :).
A raktér csodás! Januárban készülünk vele egy sítúrára és az első próba után egyértelmű, hogy a négy személy mögött kényelmesen elférnek a tologatható rácsos-fallal leválasztott csomagtérben a 175 cm-es sílécek is srégen, az összes cuccunkkal együtt.
A két kocsi fogyasztása nagyon hasonló. Egy általunk gyakorta bejárt 200 km-es szakaszon, aminek 50%-a közút, 40%-a autópálya és kb. 10%-a város, a fogyasztás 5,5 - 6 l/100km között alakult mindkét autónál, ami tekintve a Partner nagyobb súlyát, erősebb motorját és nagyobb homlokfelületét egyértelműen a Peugeot-t dicséri.
Hibalista
- Eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Logan MCV | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
