A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » Partner (2008)

Partner 1,6 HDi 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Boxer mini

Szöveges ítélet

Hét év és 300 ezer km után kellett valami a Dacia Logan MCV céges kocsink mellé, főleg mivel a motor hidegen nehezen gyújt mostanság. Az új MCV sajnos csak egy sima kombi - nem is értem, miért nevezik még MCV-nek, a Dokker pedig magasabb, rövidebb és teherautósabb nála. Így került képbe a Partner. Teherbírásban, méretben a Dokkerhez hasonló, viszont igényesebb kivitelezésű és persze annyival drágább is, amin viszont egy erős kedvezmény (kerek egy milla) a kereskedőnél sokat segített... a Dacia meg téli gumit kínált :D.
Mivel sürgős volt a vásárlás, végül találtunk egy raktáron lévő Partner Furgon-t 5 személyes kivitelben, ami a személyszállító kivitelhez képest +20 cm-es hátsó túlnyúlást jelent (így a kocsi teles hossza 4,6 m), +100 kg-os teherbírást (ami nálunk fontos szempont volt), illetve a raktér oldalablakai üveg helyett be vannak lemezelve, ami esetünkben szintén előny az áruszállításnál.

Logan MCV 1.5 dCi vs Partner Furgon 1.6 HDi

Szeretjük a Logant, mert olcsó megvenni, olcsó hozzá a pótalkatrész és a kevés elektronika miatt francia gyökerei ellenére megbízható is. És egészen személyautós a vezető üléspozíciója. Ehhez képest a Partner egy "apró" áruszállító, egy kicsinyített Peugeot Boxer. Az üléseken nem tespedünk, hanem derékszögben ülünk - amin viszont némileg változtathatunk a kihúzható kormány segítségével (a Dáciánál ilyen extrát felárért se vágnak hozzánk). Mindkét autó kényelmes, a Partner mégis jobban elnyeli még a nagyobb úthibákat is és a kezdeti furgonszerűség után, inkább SUV-ban érezzük magunkat. Elől tehát remek a helyzet: pözsósan kényelmes ülések, egyszerű, de szép formák, még a CD-s rádió is meglepően jól szól.

A gond a hátsó sorban van, mivel ennél a verzónál az árué az elsőbbség, a hátsó üléssor itt tényleg csak kényszer megoldás. 175 cm-es magassággal is nehéz hátra bemászni úgy, hogy ne verjem oda a cipőm orrát és eléggé paszentos a hely a térdeknek. A kis ablakok miatt kicsit klausztrofób érzést is kelt.

És a zaj. A motor halk, alig szűrődik be dízel kerregés, viszont a nagy, szigeteletlen oldalú és tetejű raktér rezonátorként erősíti fel a hátulról jövő tompa futómű dübörgést az úthibákon. A Loganban a szigetelésknek hála, ez kevésbé jelentkezik, így valószínűleg egy kis hifis öntapadós hangszigetelő réteg sokat segítene rajta.

A motor viszont remek! Turbólyukat nem érezni rajta, a nagyobb önsúly ellenére (forgalmi szerint +270kg) érezhetően jobban gyorsul a 90 lovas 1,6 HDi a Dacia 68 lovas 1,5 dCi-jénél és a hangja is kellemesebb. Míg a Logan hidegen harsány torokkaparást imitál gyorsításnál, a Partner inkább elfolytott kakaó szürcsögést, ami mennyivel kellemesebb már :).

A raktér csodás! Januárban készülünk vele egy sítúrára és az első próba után egyértelmű, hogy a négy személy mögött kényelmesen elférnek a tologatható rácsos-fallal leválasztott csomagtérben a 175 cm-es sílécek is srégen, az összes cuccunkkal együtt.

A két kocsi fogyasztása nagyon hasonló. Egy általunk gyakorta bejárt 200 km-es szakaszon, aminek 50%-a közút, 40%-a autópálya és kb. 10%-a város, a fogyasztás 5,5 - 6 l/100km között alakult mindkét autónál, ami tekintve a Partner nagyobb súlyát, erősebb motorját és nagyobb homlokfelületét egyértelműen a Peugeot-t dicséri.

Hibalista

- Eddig semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2015
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Logan MCV Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot Partner 2008 (2012)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)