A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » Partner (1996-2007)

Partner 1.6 Hdi Totem 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nyugodt erő

Szöveges ítélet

Nem bírom ki, most már írnom kell Róla.
A feleségem kitalálta, hogy a Yarisunk túl kicsi a festményei horcolásához (igaza volt, máshoz is), így valami nagyot kerestünk. A Partner már régóta tetszett, hiszen ebben a mai látszatkeltésekkel teli világban nem akar másnak tűnni, mint ami valójában: praktikus, kényelmes, karakteres majdnem-személyautó. A kutyám után az autóm is hasonlít rám: egyáltalán nem sportos, de nagyon jól mozog. :)
Arról nem áradozom, mi minden belefér, de döbbenetes a belső tér nagysága, és a Totem széria világos kárpitelemei ezt nagyon barátságossá teszik. Első beülésre teherautó, de azután elkezded élvezni ennek az előnyeit, magasan, nem fekve, hosszabb távon is remekül vezethető. A feleségem is be tudta állítani kényelmesre, bár a pedálokat magasnak érezte.
A motor már elsőre nagyon bejött. Örülök, hogy hallgattam az értékesítőre, és a Hdi-t rendeltem, ez a motor tökéletes összhangban van a kocsi többi elemével (kivéve a váltó, az egy érdekes szerkezet, főleg a Toyota után). Állítólag 75LE-re lebutított verzió, de több mint elég. Az elmúlt hét toszkánai túráját nagyon jól bírta, a leghajtósabb szakaszon (osztrák Alpok, meredek dombok, le-föl 130 körül, utálom, legyünk már rajta túl) 5,9 l/100 km-rel hozta, és még nyers a motor. Kint a toszkán dombokon 4,9. Furcsa élmény ezer km-t megtenni egyetlen tankkal.
A gyengéje a magas építéséből fakad, sem az éles kanyarokat, sem a nagy (oldal)szelet nem szereti, billeg, de ezt tudtam róla a vásárlás előtt. Nem értem azokat a véleményírókat, akik olyat kritizálnak az autójukon, ami már a szalonban is egyértelmű negatívum.
A váltó kapcsolhatósága javulóban, a Hdi egyre fickósabb, és így, utólag berakott csomagtér- és padlószőnyegekkel csendes is a Partner (tényleg sokat jelent).
Rá kellet jönnünk, mindig ilyen autót szerettünk volna. 4 évig volt egy régi Fiat Pandánk, bőrtetővel, imádtuk; a Partner nagyon sokat visszahoz abból az érzésből. Szeretnénk sokáig megtartani.
A további tapasztalatokról (szerviz, megbízhatóság) később.

2008. szeptembere
Még mindig szeretjük. Azóta kétszer megjárta Toszkánát, 5,6-os átlaggal. Na jó, ez akkor volt, mikor én vezettem, a nejem szerint "tatásan" :). Az ő lába alatt megette a 6,6-ot, mindezt 140km/h körüli tempóban. Akinek fontos a fogyasztás, 120 fölé ne kergesse! A legalacsonyabb átlagot ismét Itália útjain hajtva teljesítette: 4,8l. Valahogyan az olasz gázolaj jobban ízlik neki? Vagy csak épp nekünk tett jót a pihent ébredés? :)
Budapesten (szerencsére) alig jár a Partner, egyáltalán nem zörög, csak azmár új korától zajongó pillangóablakok indulnak be, különösen kibillentett állapotban. A monori szerviz kédercserét javasolt, majd meglátom.
A váltó rengeteget javult, bár csuklóból sosem lesz kapcsolható, sebaj. A téli gumik vásárlásakor derült ki (a nyári Michelinek alufelnit kaptak), hogy a gyári szerelésű acélfelnik közül egy kóvályog, nem is kicsit, ezt garanciában cserélték, wow! A fényszóróizzók már második alkalommal égnek ki, rendben van, szinte mindig világítanak, de a bal első cseréjéhez igen hajlékony kéz kell. Pierre, vagy épp Jean-Louis tervezhette volna kicsit tágasabbra a környékét.
Az elmúlt hónapban szállítottam vele 18 zsák 25 kg-os készbetont, optikailag igen jót tett a Pugnak, és végre láthattam a tetejét sámlira állás nélkül. Elbírta, hisz mégis csak egy teherautó-esque. A kerékpárjaink eddig a csomagtérben utaztak, de egy alkalommal fenn a tetőn - még a kutyám is azon röhögött, míg sikerült felrakni. Az új Partner Tepee-hez kínálnak belső csomagtartót - ez egy igen jó ötlet, hisz kevesen viselnek manapság cilindert, én magam is a magas belső tér kihasználása miatt készíttettem ilyen belső tartót a festőállvány(ok), festmények szállításához egy ügyes barátommal, nagyon bevált.
Autópályán, szakadó esőben tűnik fel igazán, milyen stabil a Partner, és télen is remekül boldogultunk vele. A motor alatti műanyag védőelem enyhén mélyre nyúlik, emiatt kicsit figyelni kell, a benzineseknek nagyobb a hasmagassága.
A gyári CD-rádió nem érte meg az árát, most, hogy a hangszórókat (3 eurós papírgagyi) kicseréltettem, eltűnt a Sokol-hang, bár a komolyzene még mindig nem az igazi rajta.
Nem baj, a Partner koncertekre is elvisz minket :)
Eddigi tapasztalataim szerint bárkinek ajánlom a típust, akinek a kétes presztízsnél többet számít az élhetőség, praktikum, kényelem, és nem sznob. Szervizigényben eddig alulmúlja a családunk valamennyi autóját (széles a típusskála), bízom benne, valamennyi Partner-tulajdonos hozzánk hasonlóan elégedett.

Hibalista

- Egyelőre semmi, szép is lenne 4500 km után.
- A környezetem finoman szólva idiótának nézett, hogy Toyota után Pug, de bátor vagyok, és ekkora Toyotát (Verso?) nem tudunk megfizetni. Valamint itt jegyzem meg, nem kissebbítve a japán márka erényeit, hogy a Yarissal legalább 10 alkalommal voltam szervizben a kötelező átvizsgálásokon kívül, de a monori Kovács szerviz őszinte elismerést érdemel.

Ide hordtam szervizbe

Maradtam Monoron (akárcsak a Toyotával annak idején), a Balogh és fiai REMEK szerviz. Elsősorban: elviselnek engem. :)
Lelkiismeretesen törödnek az autóval, pontosan, kiszámíthatóan dolgoznak, és főleg nem fővárosi óradíjjal.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Yaris 1.0 Következő autója? jó ideig marad, miért kellene más?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot Partner 1996

További ítéletek (130 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)