Nyugodt erő
Szöveges ítélet
Nem bírom ki, most már írnom kell Róla.
A feleségem kitalálta, hogy a Yarisunk túl kicsi a festményei horcolásához (igaza volt, máshoz is), így valami nagyot kerestünk. A Partner már régóta tetszett, hiszen ebben a mai látszatkeltésekkel teli világban nem akar másnak tűnni, mint ami valójában: praktikus, kényelmes, karakteres majdnem-személyautó. A kutyám után az autóm is hasonlít rám: egyáltalán nem sportos, de nagyon jól mozog. :)
Arról nem áradozom, mi minden belefér, de döbbenetes a belső tér nagysága, és a Totem széria világos kárpitelemei ezt nagyon barátságossá teszik. Első beülésre teherautó, de azután elkezded élvezni ennek az előnyeit, magasan, nem fekve, hosszabb távon is remekül vezethető. A feleségem is be tudta állítani kényelmesre, bár a pedálokat magasnak érezte.
A motor már elsőre nagyon bejött. Örülök, hogy hallgattam az értékesítőre, és a Hdi-t rendeltem, ez a motor tökéletes összhangban van a kocsi többi elemével (kivéve a váltó, az egy érdekes szerkezet, főleg a Toyota után). Állítólag 75LE-re lebutított verzió, de több mint elég. Az elmúlt hét toszkánai túráját nagyon jól bírta, a leghajtósabb szakaszon (osztrák Alpok, meredek dombok, le-föl 130 körül, utálom, legyünk már rajta túl) 5,9 l/100 km-rel hozta, és még nyers a motor. Kint a toszkán dombokon 4,9. Furcsa élmény ezer km-t megtenni egyetlen tankkal.
A gyengéje a magas építéséből fakad, sem az éles kanyarokat, sem a nagy (oldal)szelet nem szereti, billeg, de ezt tudtam róla a vásárlás előtt. Nem értem azokat a véleményírókat, akik olyat kritizálnak az autójukon, ami már a szalonban is egyértelmű negatívum.
A váltó kapcsolhatósága javulóban, a Hdi egyre fickósabb, és így, utólag berakott csomagtér- és padlószőnyegekkel csendes is a Partner (tényleg sokat jelent).
Rá kellet jönnünk, mindig ilyen autót szerettünk volna. 4 évig volt egy régi Fiat Pandánk, bőrtetővel, imádtuk; a Partner nagyon sokat visszahoz abból az érzésből. Szeretnénk sokáig megtartani.
A további tapasztalatokról (szerviz, megbízhatóság) később.
2008. szeptembere
Még mindig szeretjük. Azóta kétszer megjárta Toszkánát, 5,6-os átlaggal. Na jó, ez akkor volt, mikor én vezettem, a nejem szerint "tatásan" :). Az ő lába alatt megette a 6,6-ot, mindezt 140km/h körüli tempóban. Akinek fontos a fogyasztás, 120 fölé ne kergesse! A legalacsonyabb átlagot ismét Itália útjain hajtva teljesítette: 4,8l. Valahogyan az olasz gázolaj jobban ízlik neki? Vagy csak épp nekünk tett jót a pihent ébredés? :)
Budapesten (szerencsére) alig jár a Partner, egyáltalán nem zörög, csak azmár új korától zajongó pillangóablakok indulnak be, különösen kibillentett állapotban. A monori szerviz kédercserét javasolt, majd meglátom.
A váltó rengeteget javult, bár csuklóból sosem lesz kapcsolható, sebaj. A téli gumik vásárlásakor derült ki (a nyári Michelinek alufelnit kaptak), hogy a gyári szerelésű acélfelnik közül egy kóvályog, nem is kicsit, ezt garanciában cserélték, wow! A fényszóróizzók már második alkalommal égnek ki, rendben van, szinte mindig világítanak, de a bal első cseréjéhez igen hajlékony kéz kell. Pierre, vagy épp Jean-Louis tervezhette volna kicsit tágasabbra a környékét.
Az elmúlt hónapban szállítottam vele 18 zsák 25 kg-os készbetont, optikailag igen jót tett a Pugnak, és végre láthattam a tetejét sámlira állás nélkül. Elbírta, hisz mégis csak egy teherautó-esque. A kerékpárjaink eddig a csomagtérben utaztak, de egy alkalommal fenn a tetőn - még a kutyám is azon röhögött, míg sikerült felrakni. Az új Partner Tepee-hez kínálnak belső csomagtartót - ez egy igen jó ötlet, hisz kevesen viselnek manapság cilindert, én magam is a magas belső tér kihasználása miatt készíttettem ilyen belső tartót a festőállvány(ok), festmények szállításához egy ügyes barátommal, nagyon bevált.
Autópályán, szakadó esőben tűnik fel igazán, milyen stabil a Partner, és télen is remekül boldogultunk vele. A motor alatti műanyag védőelem enyhén mélyre nyúlik, emiatt kicsit figyelni kell, a benzineseknek nagyobb a hasmagassága.
A gyári CD-rádió nem érte meg az árát, most, hogy a hangszórókat (3 eurós papírgagyi) kicseréltettem, eltűnt a Sokol-hang, bár a komolyzene még mindig nem az igazi rajta.
Nem baj, a Partner koncertekre is elvisz minket :)
Eddigi tapasztalataim szerint bárkinek ajánlom a típust, akinek a kétes presztízsnél többet számít az élhetőség, praktikum, kényelem, és nem sznob. Szervizigényben eddig alulmúlja a családunk valamennyi autóját (széles a típusskála), bízom benne, valamennyi Partner-tulajdonos hozzánk hasonlóan elégedett.
Hibalista
- Egyelőre semmi, szép is lenne 4500 km után.
- A környezetem finoman szólva idiótának nézett, hogy Toyota után Pug, de bátor vagyok, és ekkora Toyotát (Verso?) nem tudunk megfizetni. Valamint itt jegyzem meg, nem kissebbítve a japán márka erényeit, hogy a Yarissal legalább 10 alkalommal voltam szervizben a kötelező átvizsgálásokon kívül, de a monori Kovács szerviz őszinte elismerést érdemel.
Ide hordtam szervizbe
Maradtam Monoron (akárcsak a Toyotával annak idején), a Balogh és fiai REMEK szerviz. Elsősorban: elviselnek engem. :)
Lelkiismeretesen törödnek az autóval, pontosan, kiszámíthatóan dolgoznak, és főleg nem fővárosi óradíjjal.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Yaris 1.0 | Következő autója? | jó ideig marad, miért kellene más? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
