A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » Partner (1996-2007)

Partner 1.6 Hdi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem akarok bunkó lenni, de...

Szöveges ítélet

Elég sokáig gondolkoztunk (majd ½ év), mire ezt az autót megvettük. Rettentő sokat olvastam a Berlingo és a Partner népítéletekből, bár a jelenleg kapható 1.6 Hdi 90 Le-s motorral szerelt autókról igen keveset lehet belőle megtudni. Végül is az autót Békéscsabán (ahol lakunk) vettük, ahonnan már korábban egy Boxert is vásároltunk, aminek semmi baja sincs a mai napig. Jelenleg 2700 kilométer van a 3 hetes gépezetben. Sosem tetszett ha valaki ilyen kis futásteljesítmény után véleményt akar alkotni egy autóról, hiszen még alig ismerheti. Végül is ha folyamatosan frissítem az autóról kialakuló véleményemet akkor miért ne. Így ezzel a gondolattal bele is kezdenék a mondanivalómba.

Az autónk egy 1.6 Hdi 90Le Freeway felszereltségű Peugeot Partner személygépkocsi. Egy 1.3 Gs Suzuki Ignist adtunk be érte. Talán azt mondhatom, hogy megérte, viszont vannak olyan problémáim az autóval az első perctől kezdve, amit a szerviz ha akarná és megjavítaná akkor nagyon jó kis autó lenne.
Hatalmas öröm egy család számára amikor új autó áll a házhoz. Az autót mindenki megnézi, kipróbálja, dicséri… Jóval nagyobb, tágasabb az előző autónknál. Mivel diesel, nyomatékosabb és remélhetően kevesebb üzemanyaggal is megelégszik. Kétezres fordulattól nagyon jól húz aminél az Ignis 3-3.5 ezres fordulatnál volt képes. Na de lássuk az eddigi élményeket:
2007.03. Megkaptuk az autót. Mint már írtam hatalmas öröm…
Peugeot Gallion:
1 napos az autónk: Első szervizlátogatás: a gyári Cd-s rádión az Rds és a Ta gombok nem működnek. Bejelentettem a szervizben, ahol éppen a szervizes fiúk sportműsort néztek a tévében. A villamossági szerelő odaszólt a tévé bámulása közben, hogy ez a Partner rádiójában elő szokott fordulni. Sikerült megkérnem fontos teendői közepette, hogy vizsgálja meg a rádiómat. Kijött és nyugtázta a problémámat. A szerviz munkafelvevője a Peugeot Hungáriának ezt jelezte, amit pár napon belül jóvá is hagytak, bár automatikusan ezt nem postázták el a szervibe csak a szerviz kérésére. Megsúgom ezt a mai napig (2007-04-24) nem kaptam meg.
Bcs – Budapest - Bcs közel 450 km kipróbáltuk az új autót. 6.7l gázolajat evett olyan 110km/h sebességnél és 130 is volt előzéseknél a „nyers” motor. Ekkor tetszett meg talán igazán a Partner. Nem valami kényelmes, viszont eléggé nyomatékos a motor a lányunknak hátul annyi helye van, hogy rettenet a csomagtartója nagyon sok mindent elnyel. Útfekvése az Ignishez képest nem sokkal rosszabb. Ahogy hazaértünk azonnal azt bántam miért nem vettünk hamarabb ilyen autót. Menet közben természetesen a rádió helyett folyamatosan cd-t kellett hallgatni, mert nem volt kedvem állandóan a csatornákat keresgetni.

Telnek-múlnak a napok valami nyiszogós, huhogó szerű hangra figyelünk fel amikor az autó kasztnija nagyobbat mozdul. Ez az igazi öröm új autóval úgy autózni mintha legalább 20 éves volna. Időpontot kértem és kaptam is a problémám orvoslására. Innen kezdődnek csak a gondok a szervizzel.
Egy fiatal szerelőt kaptam aki minden egyes kocsiba való beszálláskor a nylon zacskót rutinból húzza fel az ülésre. Kimentünk egy próbakörre amin én vezettem és a szerelő hallgatta volna a hangokat, ám nem nagyon akart neki sikerülni. Mindig én szóltam neki, hogy most is lehetett hallani. Ő néha rábólintott bár nem hiszem hogy hallotta. Visszaérve az autót felemelte a szervizben és azt ígérte átnézi ekkor én a szerviz szabályzatát betartva az ügyfélváróban a monitorokon néztem mit művelnek az autómmal. Mit is? Felemelték talán két pillantást vetett a szerelő az autó futóművére azután a szerviz udvarán a többiekkel beszélgetett. Úgy 10-15 perc múlva bejött az ügyféltérbe és a munkafelvételi kollégával megbeszélte, hogy nem talált semmit, erre a kolléga rám mutatott, hogy ott vagyok és ennyi idő alatt nem elég a hiba feltárására úgyhogy jobb ha visszamegy és még tovább vizsgálódik.
Úgy is tett ismét kiment az udvarra, majd 15 perc múlva engem értesített, hogy nem talált semmi problémát, de ha hallom a hangot akkor jöjjek vissza és újból megnézi.
Ne is mondjam fél órán belül ismét a szervizben voltam. Ismét ugyanaz a szerelő, próbaút én is, ő is vezet, láss csodát hallja a hangokat és szavait idézve: „Nem akarok bunkó lenni, de nem tudom meghatározni a probléma (hiba) forrását”. És akkor most mi lesz? – kérdeztem. Ők bármikor készek nekem ezt megjavítani de a Peugeot Hungária egyfajta hibára csak egyszer ad engedélyt kijavítani gariba utána már a tulaj pénztárcája következik un. garit vállalni.. Mivel gőzük sincs mi okozza a nyiszogást 2100 km-nél így nem is cserélnek ki semmit az autón, majd ha erősödik a hang esetleg meg tudják állapítani a problémát. Lehet ez akár 30-40 ezer km-nél is. Viszont garanciát a Peugeot Hungária csak 20ezer km-t vállal a futóműre az autón. Nekem semmi vesztenivalóm nincs ugyanis még a 20 ezer előtt szóltam ezért akár 60 ezernél gariban cserélik a futómű alkatrészét. Az autót nyugodtan használjam nem életveszélyes. Már csak azt kellett volna nekem elmagyarázniuk, hogy ha valaki nem tudja mi a baja az autónak akkor honnan tudja, hogy nem életveszély az autóval járnom.
Felajánlottam nekik, hogy elviszem a Peugeot Hungáriához az autót és ha ott van szaki akkor az mondja meg mi a gond és vagy ott vagy itthon a szervizben kicserélik az alkatrészt. Erre is volt válasz. Ott sem értenek jobban az autóhoz. (Nem akartam szó szerint idézni.)

Az autó ezen hibán kívül tökéletesen működik 5.6 és 6.7 liter gázolajat fogyaszt 100 kilóméterenként. Meg is vagyok vele elégedve elég rendesen.

Megváltás:
Jövünk haza Budapestről amikor is eszembe jutott Kunszentmárton ahol Peugeot szalon (Peugeot Qualite) található. 16:55 körül estünk be 5 perccel a zárás előtt, ahol is elmondtam mi a problémám, azonnal kipróbáltuk, elismerték, hallották a nyiszogást. Beálltunk a műhelybe, felemelték az autót, „azonosították” a problémát és megrendelték hozzá az alkatrészt. Ezek után fél 6-kor már úton is voltunk hazafelé.
Ez aztán ügyintézés a javából. Kedvesek emberségesek és remélhetőleg jó szakemberek is. Mellesleg majd 2 ezer+áfával olcsóbb a rezsi munkadíjuk. Igaz még csak 1 nap telt el és az autón még nincs kicserélve a problémás alkatrész, de bárkinek nagyon merem ajánlani őket. Olyan elégedetten jöttünk haza, hogy végre valaki elismerte és majd ha megjön az alkatrész orvosolja is a problémánkat, hogy ezek után csak hozzájuk fogom hordani a gépet.


Ismét a Bcs-i szerviz: 2007.05 hó. A cd-s autórádióm még mindig nem érkezett meg. Amit elméletileg garanciában cserélnének ha akarnák. Kicsit erősebb, idegesebb hangon elmagyaráztam nekik, hogy ehhez a megoldáshoz még ész sem kellene úgy mint a huhogáshoz. Ez is teljesen lepergett róluk.
Biztos valahol elakadt az adatrögzítés. Igen nálatok! Elfelejtettek benneteket kirúgni a létszámleépítésnél.

Május közepe van 4300km–nél a Peugeot Qualite kicserélte az első lengéscsillapítót, és el is múlt minden problémám. Hálás köszönet nekik. Most már csak oda fogom hordani az autót. Ez igen így tovább fiúk!

Május vége felé végre megérkezett az új cd lejátszóm Bcs-ra és azt sikerült nekik kicserélniük. Innentől kezdve többet nem is megyek hozzájuk.

9300km-nél sikerült úgy 110-nél egy őzet fognom az autóval. Szinte semmi komoly baja nem lett kivéve a löklap, és a hütők. Azok aztán rendesen összetörtek. Mit gondoltok kik javították meg a törött autót? Természetesen a Qualite. Nagyon szépen és szerintem becsületesen megcsinálták.

20000 km-es szervíz 35 ezer ft-ba került a Qualiténél. Mivel a gyári "hi-fi" igen szegénykésre sikeredett saját ízlésnek megfelelő "zenebona" lett beszerelve. Így már élvezhető ami szól, csak az amúgy is hatalmas csomagtérből egy kicsit kissebb lett a hangláda miatt.

2008 szeptember: Bekövetkezett a 40 ezer km-es szerviz. Megbeszélt időre odaérve azonnal hozzáláttak az autóval foglalkozni. Olajcsere, levegőszűrő, pollenszűrő, gázolajszűrő cseréje volt most a soron következő és az autó átvizsgálása. Szóltak is, hogy a 60 ezres szerviznél fékbetétek cseréje szükséges lehet. Micsoda? 60 ezer km? Az Ignisnél 90 ezernél azért kellett kicserélni, mert az utána következőig nem húzta volna ki (105 ezer km). Lehet vezetési probléma is, vagy minőségi bár végképp nem érdekel. Akit érdekel a 40 ezer km-es szervíz nem sokkal több mint 50 ezer Ft volt.


Összességében az autó tökéletesen működik és remélem továbbra is csak jó infókat írhatok majd le róla. Amint valami változás történik azonnal leírom.

2009 februárja: a gép tökéletesen működik, egyetlen kicsike kis hibával. A kormánykapcsoló balra indexeléskor pici kormánymozdulatra azonnal abbahagyja a villogást viszont a kar nem ugrik visssza a helyére. Elég balesetveszélyes így közlekedni, így bejelentve a szervíznek (Qualite) kicserélték egy újra. Ez már tökéletesen működik.
2009 márciusa: Szervíz 60 ezres (mármint kilóméter), de én már 54 ezernél elvittem, mert nem bízok a 20 ezer kilóméterenkénti olajokban. A szerviz ismételten elfogadható árban volt amit egy ingyenes autómosással még meg is fűszereztek. Nagyon rendes gesztus tőlük.


Ja és a szervíztapasztalat a két szervíz átlagát jelzi. Gallion=0 Qualite=10.

Hibalista

- gyári rádió (1 naposan), lengéscsillapító, kormánykapcsoló
-

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Gallion (Békéscsaba)
Nem ajánlanám senkinek sem.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Peugeot Qualite (Kunszentmárton)
Ezt a szervizet viszont ajánlom mindenkinek.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 54000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Ignis 1.3 Gs Következő autója? Expert Tepee vagy Octavia kombi 1.9Tdi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot Partner 1996

További ítéletek (130 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)