Jó munkás egy kis reumával
Szöveges ítélet
Mindig is távol tartottam magam a francia autóktól, de szükségem volt egy olyan kisteherautóra, amit nem csak munkára, de mindennapi autózásra is használhat az ember. Így esett a választásom a Peugeot Partnerre. Kisteherautó létére szép, és sokan dicsérték hogy jó haszonjármű. Sokáig keresgéltem, mert nagyon nehéz ebben a korban szép állapotút, nem lelakottat találni, de nekem sikerült.A kilométer elég sok volt benne. Autószerelő barátom biztatott , hogy az 1.9 szívódízel kimegy a világból. Végül megvettem. Motorikusan nem is volt vele bajom, de viszont a futóműn okozott sok bosszúságot. A porvédők szakadtak voltak a teleszkópon, gondoltam rakatok rá másikat, ne menjen tönkre, valamint ha jól emlékszem a féket javítottuk még akkor. Ahogy szét lett szedve az a futómű, onnantól kezdve folyamatosan kopogott valami elől . Ezután indult a tortúra. A szerelő barátom a toronycsapágyra tippelt, kicseréltük, új toronygumikkal, valamint ekkor észrevettük, hogy a rugótányér is sérült. Cseréltük azt is, de a kopogás ugyan úgy fenn állt. Ezután jöttek a teleszkópok, azokat már gázos teleszkópra cseréltük, valamint a rugók is rossz állapotban voltak, azokat is kicseréltük. A kopogás továbbra is maradt. Végül elfogadtam hogy ez már így marad, mikor az egyik Partner tulaj adott egy tippet, hogy nézzük meg a két táv tartót. Kicseréltük azokat is, és végre megszűnt a kopogás. Probléma még az adagolóval volt. Ha bejött a hideg idő, minimálisan engedte a gázolajat. Azt javasolták, ha csak ennyi baj van vele ne bántsam. Diesel létére télen is könnyen indult. Ami engem inkább megfogott az az hogy magasabb építésének hála, szinte soha nem akadtam fel, vagy koppant volna be, pedig sokat használtam rossz útviszonyok között. Hátránya a sebesség volt. A 110km/h volt az a sebesség amit még erőlködés nélkül teljesíteni tudott. A végsebessége megállt 130 nál, mondjuk nem is olyan tempóra volt tervezve ez a motor. Végül azért került eladásra, mert szükségem lett egy 5 személyes pakolható autóra. Továbbra is a Peugeot/ Citroen modelleket nézegettem, de sajnos nem találtam megfelelőt. Mondjuk itt már odafigyeltem, hogy a kilométer mindenképp 200.000 alatt leygen, ha lehet magánszemélytől. Egy B-s Opel Combora váltottam, de kényelem szempontjából nagyon alul marad a franciákkal szemben. Valószínűnek tartom, hogy ha váltok újra egy Partner lesz a partnerem :)
Hibalista
- Lapos szíj feszítő konzol -görgők, toronycsapágy, rugók, rugótányér teleszkópok, jobb hátsó kerékcsapágy, két hátsó fékmunkahenger, 2 db távtartó elöl, biztonsági öv feszítő
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 333400 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Civic 1.5 Lsi | Következő autója? | Combo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
