Göthös Herkules
Szöveges ítélet
Összességében azért nem rossz autó. Ha az ember leszámítja gyárilag beépített plusz költségeket, amiket utángyártott alkatrészekre ha kicserél, egy megbízharó, és igen kezes autót kap. Meglepett például, hogy az aránylag magas felépítése ellenére egyáltalán nem akar felborulni. Valóban kényelmes a ki, és beszállás, jól pakolható, és általában minden kézreáll.
Hibalista
- A leg felháborítóbb a 40000 km-ként cserélendő 65000 ft-ba kerülő ékszíjtácsa, ami munkadíjjal 75000 ft.
- - A hátsó futómű gyárilag nincs a helyén ami nem állítható, és azt eredményezi, hogy fékezésnél, ha megcsúszik az autó, nem tartja az irányt, hanem kifordul. 50000 km-t sikerült elmennem, és ezalatt 5-ször voltam átvizsgáláson amikor csak úgy mellesleg megjegyezték, hogy futómüvet kellene állítanom, és venni új gumikat mert már elkoptak.
- - A gyári fékbetéteket 30000 km-ként, az olcsóbb utángyártottat 65000 km-ként kell cserélni, ráadásul a gyári fékbetétekkel tapasztaltam olyat, hogy autópályán nagy sebességről hirtelen fkezve, nem volt fékhatás. Az utángyártott betétekkel ez még nem fordult elő, igaz, hogy féktárcsákat is kellett cserélnem, de nem gyárit tettem bele.
- - Isten ments, hogy valaki hozzá piszkáljon a motorhoz, de tapasztalatom szerint igen rabszódikusan működik. Elsősorban budapesten használom, és néha megy mint a rakéta, néha pedig mint egy csiga. Ennek megfelelően 6, és 8 liter közötti fogyasztásokat szoktam mérni, ráadásul akkor fogyaszt kevesebbet, amikor megy. A raktér ajtaját kulccsal fél éves kora óta nem lehet kinyitni, a zárszerkezet szétesett. Mivel özponti záras ez nem nagyon zavart, ellenben maga a zár szerkezet már kétszer is eltrött, minekövetkeztében egyáltalán nem tudtam bejutni a raktérbe. Második alkalommal arra kényszerültem, hogy lefúrjam az utasteret elválasztó rácsot.
- - Figyelemre méltó az is, hogy a hosszabb ideig világító izzók (fényszóró, helyzetjelzők) gyakran kb 2-3 havonta égnek ki. A szervízben, amikor érdeklődtem nem voltak hajlandoak megmondani, hogy hogyan, de 6000 ft-ért megcsinálják.
- - A jó budapesti útakon természetes dolog, hogy gömbfejeket kell cserélni. Ha az embernek nincs szerencséje, azt az autót vásárolts meg amit éppen olyan gömbfejekkel szereltek, ami együtt van a lengőkarral. Ennek cseréje darabonkánt gyári alkatrésszel kb 30000 ft-ba kerül. Lehet azonban kapni olyan utángyártott lengőkart is, ami csak egy kicsit talán 5000 ft-al olcsóbb de a későbbiekben külön cserélhető a gömbfej 4000 ft-ért. A gyári gömbfejek kb. 80-90000 k-t bírtak.
- - cseréltem ezeken kívül kerékcsapgyakat, (gyári 17000, skf 10000), toronycsapágyakat,(kb. 8000 gyári)
- - Ja a motortér alsó takarója 1 év után már ronggyá tört, de mivel 22000 ft-ot kérnek érte azóta is dróttal van rögzíve. (már ami megmaradt belőle)
- - Elő szokott fordulni, hogy az imoblizer nem ismeri fel a kulcsot, és nem indul. először nagyon megijedtem mert azt hittem, hogy amotorral vanbaj, deilyenkor ki kiell húzni a kulcsot, és másodszorra, marmadszorra, már pöccre indul.
Ide hordtam szervizbe
A Peugeot Frédi-Bénibe szoktam hordani. Azért szeretem őket, mert be lehet menni a műhelybe bábáskodni. Szerintem korrektek, és nem drágák. Eleinte, még megkerestem más szakszervízeket is, de mindíg ők adták a legjobb árakat.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 205 D | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
