Görény
Szöveges ítélet
Civil autóm mellé (Honda Accord) került egy céges Partner 1.9 szívó d. Aki vezetett már normális autót, esetleg szeret és tud vezetni annak egy rémálom.
Ilyet 2000 után gyártani: gyalázat!
A motor városban némi türelemmel még csak-csak használható ha leszámítjuk, hogy kissé feltartjuk vele a 1000cm3-is Suzuki-val bevásárolni induló nagymamákat.
A váltó áttételezése igazi rejtvény. Az egyes leforog szinte a kuplung felengedésének pillanatában. Kettesben terheletlenül is nehezére esik megmozdulni. Persze váltogatni nem éppen élmény, mert a váltó az igazi francia hulladék: Igaz, hogy pontatlan, de legalább akadozva jár, jó hosszú úton.
Az igazi iszonyat csak akkor jön ha kimegyünk az országútra, ne adj isten autópályára!
Két év Partner használat után rendes autóba visszaülve újra kell tanulnom felbecsülni a távolságokat, mert az els? pár el?zési kísérletem leszoktatott a kerülgetésr?l.
Hihetlen érzés amikor úgy 75Km/h -nál egy kamiont kéne megel?zni vele. Ötösben padlógáz? Semmi sem történik, még a hangját sem emeli meg. Vissza négy? Valamiféle lassú változás tapasztalható ami miatt az ember egy kis önbizalmat kap és kiáll a kamion mögül. Azután megriad, mert a szélárnyékból való kiállás után inkább torpan mint gyorsul. De azután összeszedi magát és mire az elöbb még a távolba vesz? szembejöv? minden létez? lámpájával jelzi, hogy mekkora idióták vagyunk, addigra el is berregünk ellenfelünk mellett. Idegörl?.
Mindenki nézze meg a Párbaj cím? filmet aki ilyet akar magának!
Tehát, hogy hányas fokozatban van a váltó, az leginkább a motor hangszínére van hatással.
Az alföldön biztos találni olyan egyenest ahol egy kicsit pihentet?bb el?zni, de én 90%-ban Bp. - Dunántúl viszonylatban használtam.
Kedvenc szerpentínes, de legalább kanyargós útvonalaimon képet kaphattam a futóm?r?l. Tudom, hogy magasépítés?, meg haszonjárm? alapú stb.
De ilyen trágyát rajzolni sem lehet. El?ször is billeg, hullámzik. Akkor biztos kényelmes gondolhatnánk.
De nem. Ráz is! Bravó!
Tempós kanyarban egyszerre szeretné kitolni az orrát, felborulni, négy keréken sodrodni (nem élményautósan hanem olyan virsligumibegy?r?s nevetséges módon).
A másik purgatórium az autópálya. Iszonyú fárasztó ha az ember nem akar tötymörögni. Gyorsulás semilyen sebességr?l nincs. A rugalmasság a ma ismert módszerekkel nem mérhet?.
Az ember bedurrant vádlival szeretné a gázpedált áttolni a homlokfalon. Közben azt játsza, hogy lendületet vesz, hogy 110Km/h körül felérjen a domtet?re.
A másik játék, hogy úgy kell el?zni, hogy az ember nem takarodik ki rögtön a küls? sávba ha ?t is utolérik, hanem marad a bels? sávban, mert ha beszorul hegymenetben egy 70Km/h-val haladó Tgk. mögé akkor úgy 3-4 percig csak álmodozhat a 130Km/h-ról. Ezért nézi a tükröt er?sen és szegény csukló édesanyukájára gondolva csíp?mozgással rásegít a haladásra. Remek játék, csak kissé fárasztó.
Ezt még tetézheti egy kis oldalszél, amit?l az egyenesfutás is azonnal elmúlik. Egy Bp.-Siófok annyit vesz ki az emberb?l, mint egy rendes autóval egy Bp-Torinó. Már kin?ttem az "én vagyok a leggyorsabb" stílust, de van benne valami lealázó amikor mindenki elmegy az ember mellett: tinilányok Ford Ka-val, ex-skodás öregurak, és persze minden kisteherautó 3,5t-ig. Beleértve a márkatársakat a HDI verzióval.
A beltér pusztulat fekete szín?. Szinte semelyik gombot nem lehet kényelmesen elérni. Az ülést nem tudtam annyira hátratolni, hogy egy percig is kényelmes legyen (188cm).
A kormány jó idióta szögben áll. Hátfájás olyan 50 Km után érkezett. Az üléspozició amolyan bakonül?s.
Szinte soha nem jártam vele terhelten, úgyhogy abba bele sem merek gondolni. Viszont ha vinnem kellett volna valamit (bútor, h?t? stb.) az biztos nem fért el. Vagy 20 cm-vel alacsonyabb volt vagy 30cm-vel rövidebb a kelleténél.
Úgyhogy összefoglalva: személyautónak borzalmas, teherautónak kicsi. Mindez igazi Francia min?ségben.
Talán egyszer Japán-ban csinálnak ebben a kategóriában is egy-két jó autót.
De addig is:
Az orrán ágaskodó oroszlánt cseréljék le egy háromlábú görényre!
Hibalista
- Központi zár, elektromos ablak, féktárcsák, m?szerfalvilágítás, lámpák körben állandóan.
Ide hordtam szervizbe
Céges autó, oda vittem ahol ráértek. Persze Peugeot szervizbe.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 25000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Accord 2.0i | Következő autója? | Honda Accord 2.4i |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.8/10) |
