Franci
Szöveges ítélet
Barátom faterjától vettem át a gépet, aki 4 éven át puszilgatta a garázsban. Nekem az autó arra kell, amire való: induljon reggel és vigyen el A-ból B-be, lehetőleg kényelmesen.
Szerintem egy kocsi megbízhatósága nagymértékben múlik a tulaj lábán (hacsak nem fogott ki valaki egy újonnan is szar példányt.)
Tetszenek benne az elektronikai okosságok, mint a figyelmeztető hangok, a sebességfüggő szakaszos ablaktörlő, vagy az elhalványuló belsővilágítás. Sok a pakolórekesz és nagyok az ajtók zsebei. A hátsóajtó magasra nyílik, a kalaptartó nem fog elromlani, mint az Astrában.
Az egyszerű szívódízel motor az örök élet reményét sugallja, nem egy tüzes paripa, viszont nem fizetek majd 5-6 kilót a vezérlőelektronikáért 120.000 km után. Azt az 1-2 liter gázolajat- amennyivel többet eszik- meg talán kibírom. A fogyasztása átlagosan 6.5-7L 120-nál nem gyorsabb tempónál, de egy erdélyi utazás során ahol ugye nincsenek autópályák és csak 90-nel lehet menni, sikerült 5.3-ra levinni.
A hátsóülések előrehajtásával két mozdulattal méretes csomagteret nyerünk, ami a nagy belmagasság miatt magas dolgok befogadására is képes. Apropó ülések: hihetetlenül gyenge minőségű förmedvények! A két első háttámlája már 24.000 km után is lötyögött, és folyamatosan morzsálódik belőlük a szivacs. Ha sokáig megtartom a kocsit, legalább a sofőroldalit biztosan cserélni kell majd:(
Külön fejezetet érdemel a tolóajtó! Hatalmas előnye, hogy a büdös kölkök nem tudják kicsapni, de beszállni is csak nekik kényelmes a B oszlop és a hátsóülés közötti kis távolság miatt. A becsukását új utasnak tanítani kell, mert a franciák képesek a legegyszerűbb dolgokat is agyonbonyolítani. Sajnos ezen a példányon nincs bal oldali, ami sietős napokon fizikai fájdalommal jár.
A fordulóköre vetekszik egy kombájnéval, ezért utánfutóval szokni kell a tolatást.
Eddig csak olajat és szűrőket kellett cserélni rajta, valamint egy akksit,de 4 évesen ez természetes.
Szeretem vezetni, mert "újautóérzést" generál bennem.
Kíváncsi vagyok, hogy ez meddig fog tartani...:)
Hibalista
- Akksicsere, műszerfal nyekergés
Ide hordtam szervizbe
Nem hiszek a márkaszervizekben. Független, megbízható szerelőm van évek óta. Szabó Józsi, Érden. Ésszel dolgozik! Nem vetet meg minden új alkatrészt azonnal, ha a régi javítható.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 24000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | E 2200 | Következő autója? | Toyota Hiace |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
