FRANCI
Szöveges ítélet
Barátom faterjától vettem át a gépet (24e. km-el), aki újonnan hozta ki a kereskedésből és 4 évig puszilgatta a garázsban. Kiváló állapotban van és úgy járok vele, hogy abban is maradjon. A műszaki részéhez nem igazán értek. Nekem a kocsi arra kell, hogy megbízhatóan elvigyen A-ból B-be, viszont vezetni szeretek, ezért inkább a tapasztalataimat írom le.
A napi használatban meg kell szokni a franciák gondolkodásmódját és felületességét. Sok kellemes apróság könnyíti a vezetést és a használatot: magas üléspozíció, nagy külső tükrök, erős ködlámpák, jó úttartást biztosító futómű, sok pakolóhely,nagy zsebek az ajtókon, könnyen tisztítható belső műanyagok, magasra felnyíló csomagtérajtó, ötletes a kalaptartó (nem tud elromlani mint az Astrában) jó fűtés.
Van néhány zavaró körülmény is:a nagy tengelytáv miatt a fordulóköre egy kombájnéval vetekszik, utánfutóval a tolatást szokni kell. A motor gyenge karakterisztikájú, viszont örök életet sugall. 1500-3200-ig húzatható, felette már csak a zaj növekszik. Előzésnél kell neki a hely. :) Gyári, rácsos tetőcsomitartóval használom, ami a szélterelővel nem ront különösebben a menetdinamikán és a fogyasztáson. A hátsó ablakok csak résnyire nyithatóak, ezért klíma nélkül ilyen kocsit venni egyenlő a fülgyulladással. Gyengék a gyári hangszórók, az első üléstámlák pedig már 24e. km-nél is lötyögtek és a fejtámlák magassága nem állítható. A fényezés nagyon gyenge minőségű minden kicsi karc meglátszik rajta. Az Öreg egy barackfa alatt állt vele néha és a gyanta ráfolyt a motorháztetőre, meg is marta a fényezést :( A csomagtérben a kerékdobokon nincs védelem és a Peugeotnál hülyén néznek, ha ez után érdeklődsz.
Külön fejezetet érdemel az oldalsó tolóajtó. Szerintem hatalmas találmány, mert a gyerekek csak kicsapják és nem kell neki hely, mint a normál változatnak. Ezen a kocsin sajnos csak jobboldali van. A baloldali hiánya sietős napokon fizikai fájdalommal jár, ezért lehetőség szerint csak olyat vegyél, amin az is van. A kinyitással semmi gond, de a becsukását új utasnak mindig tanítani kell. A legegyszerűbb, ha bal kézzel hátranyúlva a külső kilincsel indítjuk el az ajtót és a berántást már a belső fogantyúval fejezzük be. Jó tudni, hogy levett tanksapkánál a jobb o-i tolóajtó nem működik, nehogy a nagymami ráhúzza a pisztolyra. :)
Sok a szerethető elektronikai megoldás. Sebességfüggő szakaszos ablaktörlés -hátramenetben a hátsó is töröl egyet-, elhalványuló belsővilágítás, hazakísérőfény, úthelyzetjelentés a rádióban, figyelmeztető sípolások, okos megoldás a csak jobb o-i elektromos tükör. A bal o-it úgy is eléred.
A fogyasztása franciadízelhez méltó 80-90-es átlagnál: 5.3L (csomitaró és klíma nélkül) vegyes használatban ha 120 fölé nem megyek vele: 7-8L
Igaz, hogy még kevés kilométer van benne ahhoz, hogy értékelhető legyen a megbízhatósága, viszont eddig hibátlanul működött és télen is pöccre indult. A HDI-hez nincs bizalmam. A 120e. km után elromló befecskendező elektronikára lazán rá lehet költeni 4-500e-t, amit az 1-2L-es fogyasztáskülönbség és a nagyobb teljesítmény szerintem nem ellensúlyoz.
Hibalista
- Akksi csere, műszerfalzörgés.
Ide hordtam szervizbe
Szabó Józsihoz Érdre. Lelkiismeretes, jó szakember, aki ésszel dolgozik és nem cserélget ki minden szart, ha meg is tudja szerelni.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 24000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | E2200 | Következő autója? | Toyota Hiace |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
