Eddig jó!
Szöveges ítélet
Egy 2000 évjáratú 1,9 TD Expertből ültem át egy vadonatúj Freeway 1,6 HDI gépbe. 2 hónapot kellett csak rá várni pedig 12 hetet igért a márkakersekedő. Kellemes meglepetés!!
2007 július végén vettem át az autót és 4 hónap alatt sikerült beletekernem 16 000 km. Első héten vissza a szervizbe: 141 km-nél a vezetőülés elkezdett kotyogni valamint a rádió nem vette az AT és RDS üzemmódokat és a második sebességben 1100 - 1900 fordulatszám között ( gázadásnál ) az autó beráz.
Soron kívül fogadtak a szervizben a rádiót átprogramozták , üléscsavarokat meghúzták és utolsó problémát nem tudták megoldani. Átnézték a tartóbakokat, gömbfejeket....semmi. Megegyeztünk hogy 2 hét múlva jöjjek vissza ha a rázkodás továbbra is fent áll. Mivel naponta sokat megyek így csak olyan 4 hét múlva tudtam tiszteletemet tenni a szervizbe mert már annyira zörgött a motorvédő lemez, hogy nem bírtam tovább.
Egy érdekes dolog kiderült a 4 hét alatt. HA A JOBB első ülésen ül valaki olyan ( 80-100 kg súlyú személy ) ez a rázkodás nem jelentkezik. ( Amúgy semmilyen más sebességben nem csinálja csak 2 -ben és 1100-1900 fordulat között ). Autó 1 napra szervizben....megoldás továbbra sincs, de a motorvédő csavarok meghúzva. Olajcsere 6000 km-nél ( nem szóltak, hogy vittem az olajat) bár csak 20 000 km -nél kell az elsőt...de jöjjön le a motorból az első olajjal aminek le kell jönnie.( 13000 km levegő, olaj és olajszűrő csere. Megéri mert 13 000 km alatt elfogy a levegőszűrőből a tiszta hely.) Most 18000 km -nél tartok a rázkodás halványul, néha még elöjön, de nem szűnik meg teljesen.....Mi lehet???
Kényelem: Nagyon féltem az első vezető üléstől mert rövidnek találtam az ülőlapot de ez csak felesleges aggódalom volt.
Pakolás: Hát nem egy Expert a pecacucchoz az egyik ülést le kell hajtani, de sok minden befér...( az Expertbe dupla annyi de az ára is dupla)
Felszereltség: alap Freeway + komfort csomag. a komfort csomag tartalmazza az esőérzékelős ablaktörlőt, automata fényszórót ( eddig kiváló és hasznos ) valamint a fedélzeti komputert. Egy bajom van csak vele...Nem jó a fogyasztásmérője. Mindig kevesebbet mutat mint amennyit valójában fogyaszt. 5,4 mutat átlagfogyasztásban ez számológéppel 5,7. Utolsó tankolásnál 5,8 mutatott a valós 6,15 liter.
Tetőcsomagtaró gyárilag, ülésfűtés ( nagyon jó a hideg napokon) Meglepő volt, hogy a könnyűfém felni gyári kerékőrrel jön.
De a 15 " gyári gumik vizen úgy 85-90- felett életveszélyesek. A márka : Continentál 4x4 M+S. A legkisebb vízre és felúszik és közöd nincs az autóhoz. Nem kell , hogy vízátfolyás legyen, úszik az a nedves úton anélkül is. Az hiszem tavasszal csere vagy 80 km /h alatti közlekedés esőben.
Rádiós-CD-s 6 hangszórós zene. Jól szól arra elég, hogy szórakozzon az ember vezetés közben.
Fogyasztás: 90- nél jól fogyaszt 4,9-5,2 liter/100 km
110- nél 5,4-5,8 liter/100 km
120 fölött éhes lesz és olyan 6,5- 7,2 ig
A kellemes fogyasztás országúton olyan 2500 fordulatig van. A 130 tartós sebességnél már 6,8-7,0 között eszik. Átlagos városi és országúti fogyasztásnál eddig 5,8-6,2 között van. Az Expert azért 2 literrel többet evett.
A téli ( reggeli hideg miatt) városi fogalomban az injektoros üzemanyag rendszer "harapja" a tartályból a gázolajat. Ilyenkor nem lehet a 6,4 literes katalógus folyasztást betartani. CSAK városban 5 fok alatt 7,2 a fogyasztás.
Írták már többen is, hogy billegős...Szerintem nem az. Jó a fék, jó a kilátás a klima megfelelően teszi a dolgát. A 90 LE szépen muzsikál, jól megy vele a kocsi. Előzni is lehet vele meg aztán 160- at simán megy ( eddig próbáltam ki ) és menne többet is.
Az apró öszeszerelési hibákat leszámítva semmi gond vele.
Ha lehet legközelebb nyáron nem rendelek autót. Mert mindenki megy már szabadságra és összecsapják az öszeszerelést a gyárban.))
1 évesen: - 37000 km. Csak olaj és levegőszűrő csere 8000km-ént. 20 000 km -ént gázolaj és pollenszűrő csere. Ablaktörlő lapát csere elől ( 30 000-nél). Semmi hiba csak tankolni kell.
17 HÓNAPOSAN: 50 000 KM . Hátsó ablaktörlő lapát csere, első fékbetét csere, kiégett helyzetjelző izzó csere. Szerviz a fentiekben említett szerint. Továbbra is nagyon szeretem, nem zörög semmi és csak tankolni kell.:)
Hibalista
- 141 kilométernél vezető ülés lelazuló csavar, rádió programozás.
- 4000 kilométernél zörgő alsó motorvédőlemez.
- 2 sebességben rázkodó érzés az első keréktől.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Sárkány
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Expert | Következő autója? | még nem tudom. 100.000 km után megírom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
