Csigazabálók átka!
Szöveges ítélet
Úgy gondoltam, hogy a Ford Escort Van 1.8D után nem lehet rosszabb autót gyártani, de tévedtem. Az első meglepi akkor ért, amikor 40e km után az első futómű kopogni kezdett. Én naiv azt gondoltam, hogy semmi gond, hiszen az autó 1éves, a garancia még tart. Akkor estem pofára, amikor a tatabányai szervizben közölték, hogy legyek szíves a pénztárnál fizetni, mert a futóműre nincs garancia hazánkban, mert az utak minősége nagyon rossz. Azt hittem, hogy csak vicc, ezért a Peugeot Hungáriát felhívtam, ahol röhögve közölte egy fiatal férfi, hogy valóban nincs garancia a futóműre hazánkban. De ezt a kedves málészájú kereskedő miért nem közölte? Miért nincs leírva a szerződésben?
A következő meghibásodásra nem kellett sokat várom, úgy fél évet, az indexkapcsoló nem ugrott vissza a helyére, ezt még garanciában cserélték. A következő megpróbáltatás 80e km-nél történt. Az autópályán 110km/h tempónál az ákszíjtárcsa leszakadt, de úgy, hogy a mögöttem közlekedő autós is megállt, hogy mi történt. A szervizben csak mosolygott az alkatrészes hölgy: ez a hiba nem ritka a partner esetében. Probléma mentes hónapok következtek, mígnem az M5 autópályán a kuplngbowden megadta magát. Azt hittem, ennél nem jöhet rosszabb, de ismét tévedtem. A minap feltűnt, hogy a hátsó kerék ferdén áll és bizonyos esetekben az autó "nyekken" egyet. A szerelő közölte a rossz hírt: hátsó futómű felújítás.
A hátsó kerékcsapágyat csak a tengely felújításával lehet elvégezni.Gondolom a csigazabálók "mérnökei" sok munkaórát fektettek abba, hogy az autóhoz folyamatos legyen az alkatrész értékesítés.
Ezúton szeretnék gratulálni a francia mérnökök és technikusok fáradságot nem ismerő áldozatos munkájához. Csak így tovább.
Velem egyel többen vannak azok, akik részvéttel és sajnálattal nézik az új peugeot átvevő "boldog" tulajdonosokat.
Mi már tudjuk, hogy a oroszlán nem egy erős, gyors csúcsragadozó, hanem csak egy rühes macska, aki a múltját siratja.
Hibalista
- Kuplung (már kicsi korától)
- Indexkapcsoló (gariban, ha nem ~100e)
- Stabilizátor (nem ismerték el gariba ~30e)
- Főtengely ékszíjtárcsa (80e)
- Kuplung bovden (~40e)
- Teljes hátsó hutómű felújítása(~200e)
-
Ide hordtam szervizbe
Karácsony-Nagy Tatabánya.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Escort Van 1.8D | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
