Az utolsó francia kapcsolatom
Szöveges ítélet
Az autót 48.000Km-rel vettem, a szervizkönyv szerint addigra már túl volt egy féltengely szimmering cserén. 50ezer km-nél tönkrement a Sagem gyújtótrafó, szerencsére találtam egy bontott Elektrofil-t ami aztán hibátlanul üzemelt.
Újabb probléma csak 105ezernél jelentkezett, mikor is elkezdett alapjáraton a motor rángatni. Bevittem a szervizbe (Peugeot Central) ahol 2 hét után a kezembe nyomták a kulcsot, és azt mondták, -Bocsi, de sajnos nem tudjuk mi a baja, mert a rácsatlakoztatott számítógép, nem mutat ki hibát. Az ő tudásuk eddig terjed.
Kaptam egy fülest, hogy próbálkozzak a váci Peugeot szervizben, mert ott van egy fickó, aki ilyen hibák nagy mágusa, ő biztos tud segíteni. Ott is állt az autó 2 hetet, majd ahogy odavittem, úgy is hoztam el, bár annyival okosabb lettem, hogy az autó komputere is Sagem, abból is a lehető legrosszabb fajta, és annak ellenére, hogy ők nem látják hibásnak, attól még lehet az. Megrendelni nem merik, mert mi van ha nem az a rossz, próbára meg nincs a polcon. Új ára 300ezer Ft fölött valahol. Akkor anno 800ezer volt az autó piaci ára (2személy TGK).
Mivel a hiba csak alapjáraton jelentkezett, és vezetést nem befolyásolta, próbáltam nem foglalkozni vele. Viszont az autó fogyasztása szép lassan a 6.5-ről 10literre csúszott fel, és az egyik olajszint ellenőrzésnél észrevettem hogy emelkedik az olajszint. Ennek az lett az eredménye, hogy a motor 125ezer Km-nél kezdett hajtókar csapágyas lenni. Ezek után összeállt a kép! A hibás computer sok üzemanyagot adagol, ettől rossz az alapjárat, és a CO érték, ami azt eredményezi, hogy a benzin lefolyik a hengerfalon és felhígítja az olajt, aminek drasztikusan romlik a kenőképessége és csapágyas lett a motor.
120ezernél vezérműszíj cserénél szét volt ájulva a vízpumpa és a feszítő is.
6 éves korára a kipufogó rendszert kellett teljes egészébe cserélnem, és minden évben kellett új függőleges stabilizátor pálca izé az első futóműbe.
Az ablak recsegett ropogott mikor fel-le tekertem, és műszerfal világítás csak akkor volt, ha nagyot rácsaptam a műszerfal tetejére.
Az autó már 3 éves korában, a motortérben rozsdásodott, annyira vékony volt a fényezés. Főleg ott, ahol a lemezek fedésben voltak, nem voltak kinyomva tömítő pasztával.
Az A oszlop olyan vastag, hogy több gyalogos és kerékpáros végezte majdnem a motorháztetőn mikor kanyarodtam.
Ha jó tulajdonságot kellene mondanom, hát nem nagyon van. Talán a fűtés, az szuper, más nem nagyon.
Hibalista
- computer, motor, ablakemelő, stabilizátor
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Central
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Peugeot Vác
Csak azért 5-ös mert mégis csak tudták mi a baja
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 77000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 5GT Turbo | Következő autója? | VW Golf IV |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |
