Drágán, de szerethető
Szöveges ítélet
Most is hajtom az autót, és még mindig meglepően jó a teljesítménye ( több, mint 600.000 km!). Nekem hála istennek nem jöttek elő a szokásos francia betegségek, van egy másik Peugeot is a családban, viszont annak mindig van valami elektronika hibája.
Az autón egyszer történt olyan, hogy hátul nem volt index, akkor 100e-ért cseréltek vezérlőkart, de ugyanolyan hibás maradt. Aztán egy szaki 2000 Ft-ért csinálta meg, mert be volt hátul ázva mind a két oldalon a lámpa. Az is csak azért, mert nyitott ajtóval nekitolattam valaminek, amitől az ajtó teteje elhajlott.
Az akkumulátor még a gyári, így hét év után is tökéletesen üzemel. Egyszer tört el neki az egyik saruja, azonkívül semmi. Szeretem a dinamikáját, ami a hatsebességes váltónak is köszönhető. Teherautóhoz képest nagyon kényelmes, igaz ez a középső ülésre nem mondható el.
Amit utálok benne:
-az a stabilizátor - ami állandóan rossz -, mert iszonyatosan kopog az eleje.
-Az EGR szelep rendszeresen besz*rt, egyszer 100e-ért hozták haza miatta. Utána ki lett iktatva, azóta nincs vele baj.
-Ha vissza váltok kettesbe egy kanyarnál, nagyon lassan veszi fel a fordulatot (van hogy eltelik egy mp is!!!) ez valami beállítás gond lehet.
-Tankolásnál fogni kell a pisztolyt új kora óta, mert sz*r a cső. Egyszer visszahivták emiatt, de szerintem ki se cserélték.
- a kondenz víz új kora óta befolyik az utastérbe, onnan az akksi tartóba.emiatt a szivacs szétrohadt.
- a hátsó ajtó zárat sokszor utána kell állítani, mert alul nem záródik.
Összességében az ismert hibák elhárítása után egészen jó vele dolgozni. Azért nem érte meg a pénzét, mert nagyon drágák voltak az alkatrészek.
Update 2015. Aug.:
Akkumulátor, klíma kompresszor, klíma hűtő csere volt.
- A korábban említett kondenzvíz miatt zárlatos lett az egész elektronika: kormány szervo leállás menet közben, légzsák hiba, fék, stb. Random módon, majd' egy hónap volt mire megtalálták a hiba okát. Teljesen ki kellett belezni a beltért, azóta jó minden.
- a motorja azóta is egyben van szerencsére.
Update 2016 04.:
720.000 km, és a motor még nem eszi az olajat, legalábbis két szerviz között (20.000 km) nem vehető észre.
Viszont a hátsó ajtó aljánál megjelent egy kis rozsdásodás.
Lendkerék ki lett cserélve egytömegűre.
Update 2016.08.:
Kilyukadt az intercooler hűtő, nem megy a turbó.
El lett adva az autó.
Összességében szerettem...
Hibalista
- EGR-szelep kb ötször, turbó 2x, stabilizátor kb 50e km-ként. klíma Ventillátor, hűtő radiátor, kormány szervo, klíma kompresszor, kormánymű, kéttömegű lendkerék, stb...
Ide hordtam szervizbe
Márkakereskedés
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Maszek
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 746000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Expert 2002 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
