Céges francia
Szöveges ítélet
Céges autó. Nem saját akaratomból került hozzánk egy ilyen jellegű kocsi. 3 személyes TGK, rövid változat, 5 sebességes váltóval 90LE-vel 2013-as évjáratban.
Előző céges kocsink egy Ford Focus 1.6TDCi volt szintén 90 LE-vel. A cég döntése volt hogy hazajárásra (Napi 130km), valamint néha napján ide-oda futkosni vegyenek a cég dolgozóinak ilyen autókat. Szerintem hülyeség, a raktere egyáltalán nincs kihasználva, nem megy, kényelmetlen, hangos, és még nem is 3 személyes csak kettő és fél. 68000km-rel került hozzám, egy bécsi tetőfedő cég használta csak városban. Nem is kell mondjam hogy az autó átvételekor annyira erőtlen volt, azt hittük nem megy a turbója. Kívültől tipikus francia buborék autó, semmi extra valakinek bejőn valakinek nem. Én az utóbbiak táborát növelem. Belülről szintén semmi különös nincs, egyszerű, kopogós műanyagok mindenhol és természetesen francia autó szag. A minőségről annyit, hogy 68000 km-nél a kormányból épp hogy csak darabok nem hiányoznak, a recnik teljesen elkoptak, a fék és a kuplungpedálról használat közben leesett a gumi. Így életveszélyes közlekedni vele, főleg ha esik az eső vagy a hó. A váltóját pontosnak nem mondanám de azért akkora holtjátéka sincs hogy a vasárnapi főzeléket meg lehetne vele keverni. A vezetőülés kényelmetlen, puha, nincs benne deréktámasz, de legalább a magasságot lehet benne állítani. A 3 személy túlzás, inkább kettő és fél ember fér el benne. Egy ideig jártunk vele hárman, hát mit is mondjak harcoltunk azért hogy ki ne üljön középen. Konkrétan egy 180 cm magas ember sem fér be középre úgy hogy ne nyomja szét a váltó körülötti műanyag a lábát. Hangszigetelés 0, 110-nél már kiabálni kell hogy megértsd a másikat. Ami különösképpen idegesít, hogy a fűtése annyira szar, hogy mínusz 10-ben 30 km után sem képes meleget fújni max langyosat. Ennek ellenére a klímája annyira jó, hogy 40 fokban épphogy csak a hópelyhek nem jönnek a szellőző rácsok mögül. A kulcsa szét akar esni, a gyári gombok nem működnek. A szellőztető rendszer kapcsolója mögötti világítás francia származását figyelembe véve nem meglepő hogy néha ég néha nem. Nincs egy normális tároló rekesz ahova az ember a telefoját el tudná tenni. AZ autó világítása, a klíma mellet egy ász. Bár megkérdezném azt aki tervezte hogy mi logika van abban hogy ha felkapcsolom a távolsági fényszórót akkor lekapcsolódik a tompított? Sötétben nagyon zavaró. Futómű jó, stabil, de az autó súlyelosztása és felépítése miatt télen hóban közlekedni életveszélyes. Váltó tgk-san rövid, 110km/h 3000rpm, 130km/h 3500rpm. Nem hiszem hogy a 90 LE valós, anno volt egy saját 2003-as Opel Combóm 1.7 DTI motorral 74LE-vel, sokkal jobb kocsi volt, jobban ment, kényelmesebb volt és még kevesebbet is evett. Saját magam által mért átlagfogyasztás 7 liter amit egyáltalán nem mondanék kevésnek, az opelem 5.8-cal a világ végére is elment. A Peugeot klímával bevágja a 7,5-t sőt egyszer 8-at is megevett átlagban. 1 éve hajtjuk a kollégámmal ketten, eddig az első fényszóró izzók cseréjén kívül máshoz még nem kellett hozzányúlni, jól is néznénk ki ha egy ennyi km-t futott autónál valami komolyabb probléma lenne. Autó hobbista vagyok ,volt kb 40 autóm az életem során, de amit ennyire ne tudtam volna megszeretni mint ezt, olyan még nem. No de ez szubjektív, egy biztos hogy aki munkába járásra használja, súlyt nem szállít vele és nem hasznája ki teherautó mivoltát annak ez nem való
Hibalista
- Izzók
Ide hordtam szervizbe
Cég saját kamionszervize
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus 1.6 TDCI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.2/10) |
