A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » Expert (2001-2006)

Expert 2.0 HDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szürke Eminenciás

Szöveges ítélet

A Fiat Scudo, Citroen Jumpy és a Peugeot Expert ugyanazon gyár ugyanazon szalagjáról érkeznek. Az előző autónk egy Scudo volt még a hagyományos diesel motorral. Ezzel is meg voltunk elégedve, de a motor hengerfejes lett kb. 130000-nél és már nem lett a régi utána így megváltunk tőle. Mivel az igényeknek megfelelt a modell így nem váltottunk. Akkoriban a Peugeot kínálta legjobb áron így ezt vettük meg.

Nettó 3.4 M Ft volt. Körablakos kivitel, ABS, klíma, elektromos ablakok tükrök, központi zár, dupla tolóajtó. A riasztó utólag beépítve.

Menetteljesítmény:
A motor a nagy kasztni (1400 Kg) ellenére elég erőteljesen mozgatja, köszönhetően a rövidebb váltóáttételnek. Emiatt autópályán hiányzik a 6. fokozat. A kormány precíz, az egyenes futás kiváló. A kanyarsebessége személyautókat is megszégyenít. Üresen sem pattog zavaróan, de legjobban 2-300 Kg terheléssel érzi magát. A váltórudazaton valamit módosítottak így ez már egy klasszissal jobban kapcsolható mint az elődje. A kuplung könnyen mozog és jól teszi a dolgát. A fék jól adagolható.
Terheletlenül erősen orrnehéz, azonban köszönhetően a 205-ös gumiknak így is nehezen indul meg a hátulja.

Kényelem:
Az ülések oldaltartása nulla. A vezetőé még úgy-ahogy elmegy, de az utasoké felér egy büntetéssel. Az üléspozíció elfogadható viszont a vastag A oszlop miatt erősen kell figyelni kanyarodáskor, mert nagy a holttér. Mivel magasan az út fölött ülünk bátran lehet ott is előzni, ahol egy személyautóból beláthatatlan az út. Ez sokszor nagy segítség. Középen inkább csak egy gyerek fér el. A motoros és fűthető tükör nagy segítség csakúgy mint a motoros ablak. Mindenkinek ajánlom. A belső motoros fényszóróállítót is kötelezővé tenném. A műszerezettség jó. A műszerfal és ajtóborítás igénytelen és ronda műanyag, viszont könnyen tisztítható és jól bírja a strapát. Sok tárolóhely van. A kesztyűtartó azonban elég kicsire sikeredett. A rugózás konfortosabb mint az előzőé, de valahogyan olyan nyúlós érzése van. A korábbi jobban tetszett, de ez szubjektív érzés. A motor nagyon nehezen melegedik be, de ez konstrukciós hiba. Termosztát csere után sem javult a helyzet. Melegen viszont már ontja a hőt. Olajfogyasztás egyáltalán nem jelentkezett.

Amire figyelni kell:
Az első fékek. Kicsit alul vannak méretezve és huzamosabb terhelésnél hajlamosak vetemedni. Ezért betétcserénél javasolt a felszabályozás is. Egy tárcsa kb. 100000 Km-ert bír két garnitúra betéttel.

A kuplungnál előfordulhat, hogy akad egy kicsit. Nem a bovdennel van baj, hanem a nyelestengelyt kell elölről megcélozni egy kis WD 40-el és jobb lesz mint újkorában.


Hibák:
Az ékszíjtárcsa típushiba. 60-80 ezer Km-ert bír. Állítólag a harmadik már módosított és bírni fogja, de nem nagyon bízom a csigaevőkben (lsd. 307 indexkar). :-(

A szellőztető motor hibája szintén típus hiba. Olyan hangja van mintha a csapágy ment volna tönkre pedig a motorra szerelt elektronika adja meg magát. Az ára horror, de muszáj megvenni mert különben nincs fűtés/hűtés.

A gázolajszűrő házból a kezdetektől jól hallható szörcsögés hallatszik. Problémát nem okoz csak zavaró lehet.

Egyesben kigyorsítva majd hirtelen fékezve időnként leesik a motorfordulat 500/perc-re esetleg le is fullad. A szerviz nem talált megoldást rá, de együtt lehet vele élni.

Ezek mellett viszont megbízhatóan működött az autó, pedig nyúzva volt rendesen.

Hibalista

- Ékszíjtárcsa 2x típushiba
- Levegő Keringető motor 2x (1x garban) típushiba
- Tűzkarika
-

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Csomai

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

SÉK Autó

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 180000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Scudo Következő autója? ?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot Expert 2001

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)