Szürke Eminenciás
Szöveges ítélet
A Fiat Scudo, Citroen Jumpy és a Peugeot Expert ugyanazon gyár ugyanazon szalagjáról érkeznek. Az előző autónk egy Scudo volt még a hagyományos diesel motorral. Ezzel is meg voltunk elégedve, de a motor hengerfejes lett kb. 130000-nél és már nem lett a régi utána így megváltunk tőle. Mivel az igényeknek megfelelt a modell így nem váltottunk. Akkoriban a Peugeot kínálta legjobb áron így ezt vettük meg.
Nettó 3.4 M Ft volt. Körablakos kivitel, ABS, klíma, elektromos ablakok tükrök, központi zár, dupla tolóajtó. A riasztó utólag beépítve.
Menetteljesítmény:
A motor a nagy kasztni (1400 Kg) ellenére elég erőteljesen mozgatja, köszönhetően a rövidebb váltóáttételnek. Emiatt autópályán hiányzik a 6. fokozat. A kormány precíz, az egyenes futás kiváló. A kanyarsebessége személyautókat is megszégyenít. Üresen sem pattog zavaróan, de legjobban 2-300 Kg terheléssel érzi magát. A váltórudazaton valamit módosítottak így ez már egy klasszissal jobban kapcsolható mint az elődje. A kuplung könnyen mozog és jól teszi a dolgát. A fék jól adagolható.
Terheletlenül erősen orrnehéz, azonban köszönhetően a 205-ös gumiknak így is nehezen indul meg a hátulja.
Kényelem:
Az ülések oldaltartása nulla. A vezetőé még úgy-ahogy elmegy, de az utasoké felér egy büntetéssel. Az üléspozíció elfogadható viszont a vastag A oszlop miatt erősen kell figyelni kanyarodáskor, mert nagy a holttér. Mivel magasan az út fölött ülünk bátran lehet ott is előzni, ahol egy személyautóból beláthatatlan az út. Ez sokszor nagy segítség. Középen inkább csak egy gyerek fér el. A motoros és fűthető tükör nagy segítség csakúgy mint a motoros ablak. Mindenkinek ajánlom. A belső motoros fényszóróállítót is kötelezővé tenném. A műszerezettség jó. A műszerfal és ajtóborítás igénytelen és ronda műanyag, viszont könnyen tisztítható és jól bírja a strapát. Sok tárolóhely van. A kesztyűtartó azonban elég kicsire sikeredett. A rugózás konfortosabb mint az előzőé, de valahogyan olyan nyúlós érzése van. A korábbi jobban tetszett, de ez szubjektív érzés. A motor nagyon nehezen melegedik be, de ez konstrukciós hiba. Termosztát csere után sem javult a helyzet. Melegen viszont már ontja a hőt. Olajfogyasztás egyáltalán nem jelentkezett.
Amire figyelni kell:
Az első fékek. Kicsit alul vannak méretezve és huzamosabb terhelésnél hajlamosak vetemedni. Ezért betétcserénél javasolt a felszabályozás is. Egy tárcsa kb. 100000 Km-ert bír két garnitúra betéttel.
A kuplungnál előfordulhat, hogy akad egy kicsit. Nem a bovdennel van baj, hanem a nyelestengelyt kell elölről megcélozni egy kis WD 40-el és jobb lesz mint újkorában.
Hibák:
Az ékszíjtárcsa típushiba. 60-80 ezer Km-ert bír. Állítólag a harmadik már módosított és bírni fogja, de nem nagyon bízom a csigaevőkben (lsd. 307 indexkar). :-(
A szellőztető motor hibája szintén típus hiba. Olyan hangja van mintha a csapágy ment volna tönkre pedig a motorra szerelt elektronika adja meg magát. Az ára horror, de muszáj megvenni mert különben nincs fűtés/hűtés.
A gázolajszűrő házból a kezdetektől jól hallható szörcsögés hallatszik. Problémát nem okoz csak zavaró lehet.
Egyesben kigyorsítva majd hirtelen fékezve időnként leesik a motorfordulat 500/perc-re esetleg le is fullad. A szerviz nem talált megoldást rá, de együtt lehet vele élni.
Ezek mellett viszont megbízhatóan működött az autó, pedig nyúzva volt rendesen.
Hibalista
- Ékszíjtárcsa 2x típushiba
- Levegő Keringető motor 2x (1x garban) típushiba
- Tűzkarika
-
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Csomai
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
SÉK Autó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Scudo | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
