Csúnya, kényelmetlen, de gyors és hasznos
Szöveges ítélet
1999-tól két Peugeot Partner szgk. használata után 2004 nyarán újonan vásároltam a 3személyes 110 lovas Expertemet.
Az autó bár 110 lóerős de a klímán kívül teljesen alapfelszereltségű az autó amit nem bánok ami nincs az nem is tud elromlani alapon.
Egy extra felszerelést bánok,hogy nem rendeltem meg ez az ABS ami egy 110lovas kocsinál néha igen csak jól jönne.
Azért döntöttem az Expert vásárlása mellett mert a legkedvezőbb hitelt akkor épp a Peugeot tudta nyújtani.
A vásárlás előtt végigjártam a Fiat és a Citroen kereskedéseket is információ gyűjtés szempontjából a fennt említett okból a Peugeot-ra voksoltam amúgy teljesen mindegy lett volna,hogy melyik típust választom.
Olyan furgont kerestem ami 3 személyes, minimum 100 lovas
és nem több az összetömege mint 2500kg ebből adódóan tud tachográf nélkül min. 1000kg-ot vontatni ( a lakókocsim pont ennyi ) illetve az autópályán legálisan 130-al autózható.
Ennek a kitételnek a piacon csak ez a trió felel meg.
A többi modell vagy csak kétüléses (Partner,Berlingo,Doblo stb..) vagy több mint 2500 kg össztömegben ( Vitó,T4,Trafic...).
Az autót hétköznap általában 2-300kg terheléssel hosszú utakon használom hétvégén pedig szinte minden héten 50km-es körzetben 400kg -os utánfutót vontatok.
Hétköznap sokat közlekedek autópályán 140-150-es tempóval de nem ritka a 160 körüli utazósebesség sem.
A fogyasztás ekkor 9-9,5 liter.
A hétvégi utánfutózásnál általában 90-100-al járok ekkor 8-8,5-ből megáll a fogyasztás.
Az 1 tonnás lakókocsival 90-100-as tempónál sem fogyaszt többet 9-10 liternél.
Jelentős különbséget fedeztem fel viszont a nyári és a téli ( durva mintájú C-s téligumi) használat között.
Nyáron mértem hosszú úton klíma nélkül 100-as tempónál 6,5literes fogyasztást de ugyanazon az útvonalon tavaly decemberben 7,8 literre jött ki a kocsi fogyasztása.
Az autó bár nem egy szépség és a vezetőüléstől eltekintve halál kényelmetlen de személyautósan vezethető praktikus és gazdaságos autó.
Felmerült problémák:
60000km-nél elkezdett zörögni a kuplung illetve tönkre ment a tolatólámpa kapcsolója - garanciális csere.
70000km-nél kicserélték garanciában a hengerfej tömítést mert az autó elkezdte felfújni a kiegyenlítő tartályt és eltűnt belőle a víz a beöntőnyíláson keresztül ekkor kicserélték a vezetőülés ülőlapját is amiben eltörött a szivacs.
98000km-nél elkezdte újra nyomni a vizet ekkor kértem,hogy cseréljék kia a hengerfejet garanciában mert valószínű előzőleg sem a hengerfejjel volt a gond.Szerencsémre ezt minden szó nélkül kicserélték és ingyenesen kaptam egy bérautót a csere idejére.
Ami tervbe van véve:
160 ezer km-nél olajcs. vezérműszíjjal,vízpumpával feszítőkkel.
A márkaszervízben csináltatom de az alkatrészt magam fogom egy autóalkatrész nagykerben beszerezni mivel a szervíz horror árat adott meg.
A munkát velük végeztetem el mivel a motor a hengerfej csere miatt még garanciális.
Olajcserekor mindig viszem magammal a 6 liter előírt Total Quartz 9000-es olajat és a szűrőket.
Az olajat az interneten szerzem be itt öt liter 10300 Ft.
A szervízben 3200 Ft körül van literje ugyanennek a típusnak.
Valószínű,hogy rövidesen cserélni kell a hátsó kipufogódobot mivel alapjáraton zörög a belseje illetve előbb-utóbb ki kell cserélni a bal oldali lengőkart is mert már rossz úton néha-néha kopog.
A lényeg,hogy a szervízelésnél nagyon észnél kell lenni mert a márkaszervíz ceruzája nagyon vastagon fog annak ellenére,hogy munkájuk sokszor semmivel sem jobb egy független szervízénél.
Az autót egy-két év múlva szeretném lecserélni.
Sajnos az új Expert,Jumpy,Scudo trió is kiesett nálam a körből mivel 2800 kg az új alapmodell össztömege.
Ezzel sem a 750 kg-os utánfutómat sem a 1 tonnás lakókocsimat nem tudom vontatni tachográf nélkül.
Illetve az új típussal már nem férünk bele az autópályán a 130-as tempóba mivel a 2800kg össztömeg miatt.
Azt hiszem vagy egy új Partner személykocsit vagy egy 2006-os utolsó régi kivitelű és a holland piacon hosszú kivitelben is forgalmazott kocsit fogok venni a trió valamelyik tagja közül.
Hibalista
- 60000km-nél kupplung csere ( zörgött ), tolatólámpa kpacsoló csere
- 70000km-nél hengerfej tömítés, vezetőülés csere
- 98000km-nél új hengerfej
- Kb. havonta egy fényszóróizzó...
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Kampf - Kaposvár
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 145000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Partner 1.9 D | Következő autója? | Expert,Jumpy,Scudo tgk.(1-2 éves) vagy Partner,Berlingo szgk ( új ) . |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
