A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » Expert (2001-2006)

Expert FT HDI 110 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Csúnya, kényelmetlen, de gyors és hasznos

Szöveges ítélet

1999-tól két Peugeot Partner szgk. használata után 2004 nyarán újonan vásároltam a 3személyes 110 lovas Expertemet.
Az autó bár 110 lóerős de a klímán kívül teljesen alapfelszereltségű az autó amit nem bánok ami nincs az nem is tud elromlani alapon.
Egy extra felszerelést bánok,hogy nem rendeltem meg ez az ABS ami egy 110lovas kocsinál néha igen csak jól jönne.
Azért döntöttem az Expert vásárlása mellett mert a legkedvezőbb hitelt akkor épp a Peugeot tudta nyújtani.
A vásárlás előtt végigjártam a Fiat és a Citroen kereskedéseket is információ gyűjtés szempontjából a fennt említett okból a Peugeot-ra voksoltam amúgy teljesen mindegy lett volna,hogy melyik típust választom.
Olyan furgont kerestem ami 3 személyes, minimum 100 lovas
és nem több az összetömege mint 2500kg ebből adódóan tud tachográf nélkül min. 1000kg-ot vontatni ( a lakókocsim pont ennyi ) illetve az autópályán legálisan 130-al autózható.
Ennek a kitételnek a piacon csak ez a trió felel meg.
A többi modell vagy csak kétüléses (Partner,Berlingo,Doblo stb..) vagy több mint 2500 kg össztömegben ( Vitó,T4,Trafic...).
Az autót hétköznap általában 2-300kg terheléssel hosszú utakon használom hétvégén pedig szinte minden héten 50km-es körzetben 400kg -os utánfutót vontatok.
Hétköznap sokat közlekedek autópályán 140-150-es tempóval de nem ritka a 160 körüli utazósebesség sem.
A fogyasztás ekkor 9-9,5 liter.
A hétvégi utánfutózásnál általában 90-100-al járok ekkor 8-8,5-ből megáll a fogyasztás.
Az 1 tonnás lakókocsival 90-100-as tempónál sem fogyaszt többet 9-10 liternél.
Jelentős különbséget fedeztem fel viszont a nyári és a téli ( durva mintájú C-s téligumi) használat között.
Nyáron mértem hosszú úton klíma nélkül 100-as tempónál 6,5literes fogyasztást de ugyanazon az útvonalon tavaly decemberben 7,8 literre jött ki a kocsi fogyasztása.
Az autó bár nem egy szépség és a vezetőüléstől eltekintve halál kényelmetlen de személyautósan vezethető praktikus és gazdaságos autó.

Felmerült problémák:
60000km-nél elkezdett zörögni a kuplung illetve tönkre ment a tolatólámpa kapcsolója - garanciális csere.
70000km-nél kicserélték garanciában a hengerfej tömítést mert az autó elkezdte felfújni a kiegyenlítő tartályt és eltűnt belőle a víz a beöntőnyíláson keresztül ekkor kicserélték a vezetőülés ülőlapját is amiben eltörött a szivacs.
98000km-nél elkezdte újra nyomni a vizet ekkor kértem,hogy cseréljék kia a hengerfejet garanciában mert valószínű előzőleg sem a hengerfejjel volt a gond.Szerencsémre ezt minden szó nélkül kicserélték és ingyenesen kaptam egy bérautót a csere idejére.

Ami tervbe van véve:
160 ezer km-nél olajcs. vezérműszíjjal,vízpumpával feszítőkkel.
A márkaszervízben csináltatom de az alkatrészt magam fogom egy autóalkatrész nagykerben beszerezni mivel a szervíz horror árat adott meg.
A munkát velük végeztetem el mivel a motor a hengerfej csere miatt még garanciális.
Olajcserekor mindig viszem magammal a 6 liter előírt Total Quartz 9000-es olajat és a szűrőket.
Az olajat az interneten szerzem be itt öt liter 10300 Ft.
A szervízben 3200 Ft körül van literje ugyanennek a típusnak.
Valószínű,hogy rövidesen cserélni kell a hátsó kipufogódobot mivel alapjáraton zörög a belseje illetve előbb-utóbb ki kell cserélni a bal oldali lengőkart is mert már rossz úton néha-néha kopog.
A lényeg,hogy a szervízelésnél nagyon észnél kell lenni mert a márkaszervíz ceruzája nagyon vastagon fog annak ellenére,hogy munkájuk sokszor semmivel sem jobb egy független szervízénél.

Az autót egy-két év múlva szeretném lecserélni.
Sajnos az új Expert,Jumpy,Scudo trió is kiesett nálam a körből mivel 2800 kg az új alapmodell össztömege.
Ezzel sem a 750 kg-os utánfutómat sem a 1 tonnás lakókocsimat nem tudom vontatni tachográf nélkül.
Illetve az új típussal már nem férünk bele az autópályán a 130-as tempóba mivel a 2800kg össztömeg miatt.

Azt hiszem vagy egy új Partner személykocsit vagy egy 2006-os utolsó régi kivitelű és a holland piacon hosszú kivitelben is forgalmazott kocsit fogok venni a trió valamelyik tagja közül.

Hibalista

- 60000km-nél kupplung csere ( zörgött ), tolatólámpa kpacsoló csere
- 70000km-nél hengerfej tömítés, vezetőülés csere
- 98000km-nél új hengerfej
- Kb. havonta egy fényszóróizzó...

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Kampf - Kaposvár

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2004
Kényelem (4) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 145000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Partner 1.9 D Következő autója? Expert,Jumpy,Scudo tgk.(1-2 éves) vagy Partner,Berlingo szgk ( új ) .
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot Expert 2001

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)